مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۰ نکته برای عکاسی در سفر که بهتر است بدانید

۱۰ نکته ارزشمند راجع به عکاسی در سفر که به شما کمک می کنند بهترین عکس را با امکانات و تجهیزات همراهتان بگیرید و از حد اقل امکانات حداکثر بهره را ببرید.

شما می توانید خاطرات سفرهایتان را برای دیگران تعریف کنید اما نشان دادن چند عکس خوب از آن ها هم کار شما را آسان می کند و هم جذابیت و احساس شما را بهتر منتقل می کند، در ضمن شما تصمیم ندارید بعد از سال های طولانی سفر و کسب تجربیات فراوان، همه آن ها را با حرف زدن با دیگران به اشتراک بگذارید! عکس همیشه بهترین گزینه است، چه برای خودتان، چه برای دیگران…

۱- جایی که عکاسان بیشتر عکس گرفته اند را انتخاب کنید

شما می توانید با استفاده از جستجوگر تصاویر گوگل به منبع نامحدودی از عکس ها دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این سرویس نام مکان هایی که قصد سفر به آن ها را دارید جستجو کرده و ببینید کدام مکان بیشترین طرفدار را بین عکاسان داشته است. بر این اساس می توانید تشخیص دهید که چه جایی برای عکاسی مناسب تر بوده و شما هم به آنجا بروید.

نکات عکاسی در سفر

۲- همراهی با یک فرد محلی

یک عکاس خوب می تواند عکس های بسیار زیبایی از محلی بگیرد که در ابتدا به نظر می رسد چیزی برای نمایش ندارد. اگر با یک فرد محلی که منطقه را مثل کف دستش می شناسد کمک بگیرید، می توانید به جاهایی دسترسی پیدا کنید که قبلا عکاسان دیگر به آن ها توجه نکرده اند. برای اینکه در این نکته موفق باشید بهتر است پیش از سفر چند جمله کوتاه از زبان مقصدتان را یاد بگیرید، مثل: «ممکن است به من کمک کنید؟»، «لطفا»، «متاسفم» و…

نکات عکاسی در سفر

۳- زمان مناسب را انتخاب کنید

سطح نور با توجه به زمان و البته مکانی که به آن سفر می کنید بسیار متفاوت است و همین قضیه تاثیر زیادی در عکس های شما می گذارد. بسیاری از عکاسان از ساعت طلایی که هنگام طلوع آفتاب و غروب آن است استفاده می کنند. شما هم می توانید از همین ساعات استفاده کنید تا مطمئن باشید بهترین عکس را می گیرید. یک راه دیگر هم آن است که از مقصدتان تعدادی کارت پستال خریداری کنید و با توجه به زمان عکاسی آن ها، شما هم زمان عکاسیتان را انتخاب کنید.

نکات عکاسی در سفر

۴- عجله نکنید

سعی کنید مقداری زمان بگذارید و در ساعات مختلف روز به زاویه های مختلف از یک منظره نگاه کنید تا بهترین زمان و زاویه برای عکاسی را پیدا کنید، مطمئن باشید از یک عکس با کیفیت با زمان بندی مناسب بسیار راضی تر خواهید بود تا اینکه تعداد زیادی عکس آماتور بگیرید.

نکات عکاسی در سفر

۵- لوازم یدکی

ممکن است در جایی که میخواهید به آن سفر کنید قطعات یدکی دوربین عکاسی وجود نداشته باشد و قادر به خریدن لوازمی مانند باتری، لنز، کارت حافظه و… نباشید. پس بهتر است یک کیف سبک با محافظ تهیه کنید و پیش از سفر این لوازم را در آن قرار دهید.

نکات عکاسی در سفر

۶- سه پایه را فراموش نکنید

یک سه پایه نه تنها به گرفتن عکسی بدون لرزش کمک می کند بلکه وسیله ای مناسب برای قرار دان دوربین روی حال تایمر یا کنترل از راه دور است. بهتر است یک سه پایه مناسب و سبک را خریداری کرده و همراه خود داشته باشید. به عنوان نمونه می توانید از عکس زیر استفاده کنید که قابلیت قرار گرفتن روی بیشتر سطوخ را دارد.

نکات عکاسی در سفر

۷- کفش و کلاه مناسب به پا کنید

شاید بپرسید کفش چه ارتباطی به عکس خوب گرفتن دارد! خب نکته اینجاست که یک عکاس برای گرفتن بهترین عکس و دسترسی به مناظر منحصر به فرد گاهی مجبور می شود مسافت های طولانی را پیاده روی کند و دقیقا همینجاست که کفش خوب و مناسب به کمک شما می آید. همچنین بهتر است یک کلاه سبک و دور دار همراه خود داشته باشید تا از نور آفتاب در امان بمانید.

نکات عکاسی در سفر

۸- ذخیره سازی فایل ها در سرویس های ذخیره اطلاعات ابری

برای آن دسته از دوستان که نمی دانند سرویس ابری چیست، سرویس ابری فضایی است که به شما اجازه می دهد عکس ها و فایل های خود را روی آن بارگذاری کنید تا در صورت حذف شدن اطلاعات در گجت هایتان، بتوانید آن ها را بازگردانی کنید.

سعی کنید به طور منظم از عکس هایتان یک نسخه پشتیبان تهیه و در فضای ابری قرار دهید تا خیالتان بابت نگهداری از آن ها آسوده باشد.

نکات عکاسی در سفر

۹- یک وبلاگ یا سایت برای خود راه اندازی کنید

برای آن که فضایی در اختیار داشته باشید که بتوانید تجربه های خودتان را در اختیار دیگران بگذارید بهتر است یک وبلاگ یا سایت برای خودتان راه اندازی کنید و سفرنامه ها و عکس ها و خاطراتتان را در آن با دیگران به اشتراک بگذارید. البته شبکه های اجتماعی هم فضای مناسبی برای این کار به وجود آورده اند.

۱۰- انتخاب یک کوله پشتی خوب

بهترین کوله پشتی برای یک عکاسی باید بتواند دست کم این اقلام را در خود جای دهد: یک جفت لنز، باتری، تلفن همراه، کارت های حافظه، لپ تاپ، تبلت و فضایی مناسب برای نگهداری آب و مواد غذایی. اگر به مکان های خطرناک سفر می کنید بهتر است مقدار بیشتری هزینه کنید و کوله ای مقاوم تر با فضایی بیشتر را تهیه کنید.

نکات عکاسی در سفر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.