مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف بقایای سالم بچه ماموت 30 هزار ساله

جویندگان طلا در یوکان کانادا موفق شدند یک بچه ماموت ۳۰ هزار ساله تقریبا سالم مربوط به عصر یخبندان را کشف کنند.

به تازگی جویندگان طلا در منطقه یوکان کانادا که به یکی از اقوام اولیه کانادا تعلق دارد، توانستند یک بچه ماموت تقریبا سالم را کشف کنند. عمر این ماموت که به عصر یخبندان تعلق دارد به بیش از 30 هزار سال می‌رسد. محققان برای این نوزاد ماده نام Nun cho ga به معنای بچه حیوان بزرگ را در نظر رفتند. تصاویری که از بقایای این بچه ماموت منتشر شده حاکی از آن است که پوست این حیوان تجزیه نشده و حتی مقداری مو نیز همچنان روی بدن آن قرار دارد.

جزئیات کشف یک بچه ماموت در کانادا

بچه ماموت

گرانت زازولا، دیرینه‌شناس اهل یوکان در همین رابطه عنوان کرد این بچه ماموت یکی از شگفت‌انگیزترین حیوانات عصر یخبندان محسوب می‌شود که تاکنون محققان توانستند آن را کشف کنند. وی افزود این بچه ماموت به ماموتی که در سال ۲۰۰۷ در سیبری کشف شده شباهت زیادی دارد. البته آن ماموت حدود ۴۲ هزار سال قدمت داشت.

گرانت زازولا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد یکی از آرزوهایم کشف یک ماموت پشمالو بود که سرانجام رویایم با این کشف تحقق پیدا کرد. دیرینه‌شناسان بر این باورند که این ماموت هزاران سال قبل در منطقه یوکان در کنار گاومیش کوهان‌دار دشتی غول‌پیکر، شیرهای غاری و اسب‌های وحشی سکونت داشته است. محققان سعی دارند با همکاری یکدیگر با مطالعه روی این ماموت در خصوص آن اطلاعات بیشتری را کسب کنند.

بچه ماموت

طبق گزارش منتشر شده، معدنچیان در یک معدن طلا واقع در دهانه یوریکا در جنوب شهر داوسون اخیرا هنگام کار با بولدوزر با یک جسم عجیب مواجه شدند که بررسی‌ها بیشتر از کشف یک ماموت حکایت داشت. گفتنی است طی دهه‌های گذشته در منطقه آلاسکا کشف‌های مهم دیگری نیز انجام شده است؛ برای مثال محققان در سال ۱۹۴۸ میلادی پای یک ماموت به نام ایفی را در همین مناطق کشف کرده بودند.

منبع گجت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.