مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرتاسر دنیا 2

سرتاسر دنیا شگفتی هایی بی نظیر وجود دارد که بسیاری از انسان ها آنها را ندیده اند با ما همراه باشید تا چند نمونه از این شگفتی ها را بررسی کنیم

مجله انعکاس ؛ با گشت و گذاری از سرتاسر دنیا در بخش دوم در خدمت شما مخاطبان عزیز هستیم در ادامه با ما همراه باشید.

این تصویر قرار است به شما یادآوری کند بیماری‌های روانی را جدی بگیرید

یک روانپزشک این نقاشی را پست کرده و در توضیح آن نوشته است:”این نقاشی، یکی از آخرین کارهایی است که یکی از بیماران من در این دنیا انجام داده است. او مبتلا به اسکیزوفرنی بود و اندکی پس از کشیدن این نقاشی خودکشی کرد.”

این تصاویر را بعدا در کابوس‌هایتان می‌بینید

دایناسورها واقعا چه شکلی بودند؟

نمی‌دانم در جریان این موضوع هستید یا نه اما کارشناسان و دانشمندان زیادی به نحوه تصویرسازی و تجسمِ ظاهرِ دایناسورها بر اساسِ اسکلت، ایرادات اساسی می‌گیرند و معتقدند این شکل از حدسِ ظاهر چندان علمی نیست. حالا یک کاربرِ علاقمند به موضوع سعی کرده با به تصویر کشیدنِ برخی حیواناتِ حال حاضرِ کره زمین با شیوه‌ای یکسان با دایناسورها، عیب‌های این روش را یادآوری کند. در زیر تصاویر حیواناتی چون قو، اسب آبی و بابون و در پایین‌ترین قسمت هم تصاویر فیل، گورخر و کرگدن را می‌بینید اگر قرار بود ظاهر آن‌ها مانند دایناسورها بر اساس اسکلتشان تخمین زده شود.

سرتاسر دنیا

وقتی سیب زمینی هم ترسناک می‌شود

یک کشاورز این تصویر را به اشتراک گذاشته و توضیح داده مشغول برداشت محصول سیب زمینیِ شیرینِ زمینش بوده که با این سیب زمینی روبرو شده است.

سرتاسر دنیا

هیولای سنگی در حال بیدار شدن است!

ترکیب رنگی که در چاله به وجود آمده روی این قطعه سنگ وجود دارد و البته جمع شدن آب در آن باعث شده شباهت ترسناکی به چشمِ انسان پیدا کند.

سرتاسر دنیا

ساکنان این مکان ترس از ارتفاع را درک نمی‌کنند

البته باید بگویم این ساختمان عجیب و دورافتاده یک منزل یا ساختمان شخصی نیست و یک فانوس دریایی است. این فانوس دریایی در نزدیکی خط ساحلیِ کشور ایسلند واقع شده است.

سرتاسر دنیا

وقتی پشت چراغ قرمز، نوشته‌های روی ماشین روبرویی را می‌خوانید!

شخصی که این عکس را گرفته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته توضیح نداده نوشته پشت این خودرو حقیقت دارد یا تنها نتیجه شوخ‌طبعی راننده است که دومی محتمل‌تر است اما ترجمه نوشته پشت این خودرو چنین است:”این خورو حاملِ یک بیماری خطرناک است. این بیماری هیچ درمانی ندارد.”

سرتاسر دنیا

تابحال شکوفه درخت موز را دیده‌اید؟

سرتاسر دنیا

نقطه‌ای که جان می‌دهد برای افراد درون‌گرا

احتمالا وقتی به تصویر این بخش نگاه می‌کنید چیز ترسناک یا حتی عجیبی به چشمتان نمی‌خورد اما به این مکان “نقطه نمو” گفته می‌شود. نقطه نمو در حقیقت دورترین مکانِ ممکن روی کره زمین از هر شکلی از خشکی است. در حقیقت اگر فردی در نقطه نمو قرار داشته باشد نزدیک‌ترین انسان به او، فضانوردانی هستند که در مدار زمین قرار دارند.

سرتاسر دنیا

اگر فوبیای عنکبوت دارید از این قسمت عبور کنید

به فوبیا یا ترس روانی شدید از عنکبوت آراکنوفوبیا (Arachnophobia) گفته می‌شود و از قضا از جمله رایج‌ترین فوبیاها بین انسان‌ها به حساب می‌آید. برای افرادی که آراکنوفوبیا دارند احتمالا ترسناک‌ترین فکر ممکن، تصور بال داشتن عنکبوت‌هاست و دقیقا به همین دلیل است که به نظرم بهتر است چنین افرادی از وجود این موجود مطلع نباشند.

سرتاسر دنیا

نام علمی این موجود که شبیه به تارانتولایی است که به خاطر شوخی طبیعت بال درآورده در حقیقت آنتریا پالیفیموس (Antheraea polyphemus) می‌باشد. این حشره در واقع یک عنکبوت نیست و به خانواده شب‌پره‌ها تعلق دارد.


هوش مصنوعی و خلاقیت ترسناکش

احتمالا تابحال درباره برنامه‌هایی شنیده‌اید که به مخاطبش امکان ارتباط با یک هوش مصنوعی یا اِی آی(Artificial Intelligence) را می‌دهد. شکلِ کار اپ‌های اینچنینی معمولا به این صورت است که شما به عنوان مخاطب یک کلمه یا عبارت را به هوش مصنوعی می‌دهید و هوش مصنوعی با تمام آگاهی‌اش آن را برای شما به تصویر می‌کشد. اگر تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را مرور کرده باشید حتما قبول دارید که بسیاری از آن‌ها برای انسان‌ها به شدت ترسناک به نظر می‌رسد. این بار یک هوش مصنوعی سعی کرده کلمه دین یا Religion را به تصویر بکشد و نتیجه این تصویر ترسناک شده است.

سرتاسر دنیا

افرادی که هیچ‌وقت به نوک قله نرسیدند

این تصویر محل قرار گرفتن اجساد تمام کوه‌نوردهایی است که با شور و شوق زیاد برای فتح بلندترین قله کره زمین، راهی کوه اورست شدند. هر پرچم قرمز رنگ در این تصویر نشان دهنده یک جسد است.

سرتاسر دنیا

شیرخوارگاهِ خفاش‌ها


تصویری که تماشایش باعث خواهد شد احساس درد کنید

فردی که تصویر ستون فقراتش پس از یک تصادف شدید و دردناک را پست کرده در توضیح آن نوشته است:” طول قد من قبل از تصادف اندکی بیشتر از 2 متر بود. پس از تصادف و پیش از جراحی من 178 سانتی متر بودم و بعد از جراحی  قد من به 188 سانتی متر رسید.”

سرتاسر دنیا

مهرِ مادری در جایی که فکرش را نمی‌کنید

احتمالا برای شما هم مانند من در ابتدا اندکی زمان برد تا متوجه شوید در حال تماشای چه چیزی هستید. شما مشغول تماشای یک هزارپای ماده هستید که مشغول محافظت از هزارپاهای کوچکی است که تازه وارد این دنیا شده‌اند.

سرتاسر دنیا

ستونی مخصوصِ ماهی‌گیرها

فردی که این عکس را گرفته در توضیح آن نوشته:”چند ساعت پیش در این منطقه پس از مدتی طولانی بارندگی، سطح رودخانه بالا آمد و سیل نه چندان شدیدی به را افتاد. کرم‌ها و حشراتِ بدون بال در این محل برای فرار از خفه شدن زیر آب، به این ستون بتنی پناه آورده‌اند.”

سرتاسر دنیا

اگر از قرار گرفتن در فضاهای تنگ و بسته می‌ترسید حتما از این قسمت عبور کنید

به ترس روانی و غیرمنطقی از فضاهای کوچک و بسته کلاستروفوبیا (Claustrophobia) گفته می‌شود و یک بار دیگر هشدار می‌دهم اگر به چنین حالتی مبتلا هستید قید این بخش را بزنید. جان جونز که حالا 13 سال از زمان مرگش می‌گذرد یک ماجراجو و غارنورد بود. جان در حین یکی از کاوش‌هایش پس از طی کردن مسیری تنگ در زیر زمین به نقطه‌ای رسید که نه امکان برگشت داشت و نه می‌شد از بیرون به کمک او رفت. جان در نهایت پس از 26 ساعت باقی ماندن در آن حالت در حالی بر اثر سکته قلبی جان سپرد که همسر و دخترش در چند متری او روی سطح زمین بودند.

سرتاسر دنیا

کتاب‌های استیون کینگ ترسناک‌تر است یا تصویر او در جوانی؟

استیون کینگ را حتما می‌شناسید. یک نویسنده بسیار مشهور که بخش قابل توجهی از فیلم‌های رازآلود و ترسناک هالیوود، اقتباس شده از کتاب‌های اوست. تصویر سمت راست در همین سال‌های اخیر از او گرفته شده است اما تصویر سمت چپ در کمال تعجب وقتی گرفته شده است که استیون کینگ در نزدیکی‌های 30 سالگی بوده است.

سرتاسر دنیا
منبع برترین ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.