مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گرفتن برق از فضولات گاو در چین

با گشترش صنایع و افزایش جمعیت، هر روز نیاز به انرژی های تجدید پذیر بیشتر حس می‌شود. حالا چینی‌ها در تلاش برای تبدیل فضولات گاوی به برق هستند.

شرکت‌ها و تجهیزات پیشرفته چینی به میزان بسیار زیادی الکتریسیته برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز دارند و البته میزان مصرف برخی از آنها نیز با شیب تندی رو به افزایش است. این صنایع شامل تجهیزات پزشکی، ماشین‌های الکتریکی، انرژی بادی (محرک‌های اصلی) و … می‌شوند. همین نیز سبب شده که چینی‌ها به فکر افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر افتاده و از فضولات گاوی برای تولید برق استفاده کنند.

گام جدید چین به سوی انرژی‌های سبز؛ این بار تولید برق از فضولات گاوی

برق چین

بر خلاف برخی کشورها، چین عملکرد بسیار خوبی در استفاده از انرژی‌های سبز داشته است. این کشور توانست ظرفیت کلی تولید برق از منابع غیر فسیلی را تا پایان ۲۰۲۱ به ۱.۱۲ میلیارد کیلووات برساند. این مسئله وقتی اهمیت پیا می‌کند که بگوییم برای اولین بار این میزان بیشتر از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های مبتنی بر ذغال سنگ است (۱.۱۱ میلیارد کیلووات).

حالا چینی‌ها تمام تلاش خود را برای موفقیت پروژه زیست‌توده خود به کار گرفته‌اند. در نتیجه اخیرا بزرگترین پروژه همزایش RNG (گاز طبیعی تجدید پذیر) این کشور آغاز به کار کرده که قرار است فضولات گاوی را به برق تبدیل کند.

سیستم انتقال برق

شرکت China Energy Construction که مسئولیت این کار را به عهده دارد، ظرفیت پروژه را ۹ میلیون وات اعلام کرد و گفت که شاهد بازدهی بیش از ۸۵ درصدی خواهند بود. مواد اولیه برای تولید برق در این پروژه، فضولات گاوی و کاه هستند که پس از فرآیندهای خاصی به متان تبدیل می‌شوند. سپس از متان در مجموعه ژنراتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شود تا برق تولید شود.

میزان تولید برق چین از انرژی‌های خورشیدی و بادی نیز نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲۵.۲ و ۴۰.۵ درصد افزایش یافته‌اند و حالا انرژی‌های تجدید پذیر سهمی ۳۴.۶ درصدی از برق مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند. البته با وجود همه اینها، هنوز ذغال سنگ به خاطر ایمن و پایدار بودن مهمترین منبع تامین برق چین است؛ اما مقامات این کشور سخت در تلاش هستند تا شرایط را به سود انرژی‌های سبز تغییر دهند.

منبع گجت نیوز Gizchina
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.