مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اتفاقات عجیب از باران گوشت گاو تا …

در ادامه این مطلب با ۱۰ مورد از دیوانه کننده‌ترین پدیده‌های آب و هوایی جهان آشنا می‌شویم؛ از باران گوشت گرفته تا فاجعه‌ای که در چین رخ داد.

۱۰ مورد از دیوانه کننده‌ترین پدیده‌های آب و هوایی جهان

۱- باران گوشت

در سال ۱۸۷۶ میلادی در ایالت کنتاکی باران گوشت بارید. اینطور که گفته می‌شود، این باران گوشت، حجم بسیار زیادی نیز داشته است. مردم از خانه‌های خود بیرون آمدند و قطعات و تکه‌های گوشت را روی زمین دیدند.

بعضی از مردم، بسیار شجاع یا در واقع به اندازه‌ای احمق بودند که گوشت‌ها را مزه کردند تا به چیستی آن پی ببرند. گوشت‌ها برای تجزیه و تحلیل فرستاده شدند و یک دانشمند پی برد که کرکس‌ها این گوشت‌ها را خورده‌اند و بعد آن را استفراغ کرده‌اند!

گوشت

معلوم شد که کرکس‌ها وقتی وحشت زده می‌شوند، همه جا استفراغ می‌کنند. این کار به آنها کمک می‌کند تا سبک‌تر شوند و سریع‌تر فرار کنند.

۲- برف هندوانه

برف هندوانه هرچند خوشمزه به نظر می‌رسد؛ اما اینگونه نیست. معمولا به عنوان جلبک برفی تابستانی نیز شناخه می‌شود. این جلبک درون برفی رشد می‌کند که در ماه‌های تابستانی در ارتفاعات باقی مانده است.

در میان این برف، رگه‌های سرخابی ایجاد می‌شود که ممکن است با خون اشتباه گرفته شود. قسمت سرخابی این جلبک‌ها از آنها در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. خوردن این برف اصلا توصیه نمی‌شود و احتمالا باعث اسهال خواهد شد!

۳- باران ژله ستاره‌ای

ژله ستاره‌ای نیز مثل برف هندوانه خوشمزه به نظر می‌رسد؛ اما اجازه ندهید نام آن شما را گمراه کند. بر اساس شایعات، ژله ستاره‌ای از آسمان می‌افتد. این ماده در مکان‌های متعددی دیده شده‌است و ممکن است خطرناک باشد. ماهیت این ماده ممکن است، مجرای عبور تخم غورباقه یا بریزوآی ژلاتینی باشد.

دیوانه کننده‌ترین پدیده‌های آب و هوایی جهان-ژله ستاره‌ای

قارچ نیز ممکن است در صورت پوسیدگی، ژله‌ای مانند شود و حتی کپک لزج هم یک احتمال دیگر برای این پدیده است.

۴- رودخانه و دریاچه‌های اتمسفر

مفهوم رودخانه اتمسفری به نسبت دریاچه اتمسفری، کمی جدیدتر و قابل توجه است. یک رودخانه اتمسفری می‌تواند به طول ۱۰۰۰ مایل برسد و ۴۰۰ مایل عرض داشته باشد. درواقع جریانی از بخار آب در اتمسفر است و می‌تواند به هنگام پایین آمدن، مقدار زیادی آب روی زمین تخلیه کند.

دیوانه کننده‌ترین پدیده‌های آب و هوایی جهان-رودخانه اتمسفر

دریاچه اتمسفری نیز دریاچه وسیعی از بخار آب در میان ابرها است. یک دریاچه اتمسفری در بالای دریای هند کشف شد که می‌توانست وسعت ۶۲۰ مایل را با چند اینچ آب پر کند. دریاچه اتمسفری در مکان‌هایی حرکت می‌کند که تقریبا هیچ بادی وجود ندارد و در مناطق استوایی نزدیک ساحل تشکیل می‌شود. این دریاچه‌ها می‌توانند نزدیک به یک هفته دوام بیاورند و باران را به مناطق بسیار خشک و خشک ببرند.

۵- پدیده سگ خورشید

پدیده سگ خورشید بسیار نادر است و برای شکل گرفتن به شرایط بسیار دقیقی نیاز دارد. وقتی در جو و درون ابرهای سیروس یا سیروسراتوس، کریستال‌های یخ وجود داشته باشد و زاویه مناسب ۲۲ درجه فراهم باشد، یک سگ خورشیدی مشاهده خواهد شد.

سگ خورشیدی

در این پدیده به نظر می‌رسد که خورشید توسط هاله‌ای عظیم از نور احاطه شده‌است و در دو طرف هاله، دو خورشید دیگر مشاهده می‌شود. گاهی به نظر می‌رسد که میخ‌ها یا تاج‌هایی از خورشید خارج شده‌است. دو خورشید دیگر اغلب، کوچکتر از خورشید اصلی به نظر می‌رسند.

 ۶- مه آپارتمانی (Condo Fog)

فعالیت‌های بشر باعث ایجاد تغییرات اقلیمی می‌شود و یکی از نمونه‌های آن مه آپارتمانی است. این مه در شهر پانامای فلوریدا اتفاق افتاد. هوای گرم و مرطوب در خلیج مکزیک چرخید و سپس به دیوار آپارتمان‌ها برخورد کرد، بالا رفت و سپس خنک شد و درنتیجه موجی از مه سفید ایجاد شد.

مه آپارتمانی

این پدیده بسیار مشابه پدیده‌ای است که در قله کوه‌ها نیز اتفاق می‌افتد؛ اما وقتی آن را کنار ساختمان‌ها می‌بینیم کمی غیرعادی به نظر می‌رسد.

۷- بخار شیطانی (Steam devils)

پدیده گردو غبار شیطانی هنگامی اتفاق می‌افتد که تکه‌ای از زمین خشک بیشتر از اطراف خود گرم شود و هوای در حال چرخش همانند یک گردباد ضعیف از زمین بلند می‌شود.

بخار شیطانی

بخار شیطانی از برخی جهات، مشابه گرد و غبار شیطانی است؛ اما به جای زمین خشک و غبار‌آلود، روی زمین مرطوب و آب رخ می‌دهد. وقتی نور خورشید به آنها برخورد می‌کند و گرما ایجاد می‌کند، باعث شکل گفتن سبزه یخ زده می‌شوند.

بخار شیطانی زمانی تشکیل می‌شود که دمای هوای متضاد، یک گردباد ایجاد کند. در این حالت بخار معمولا گرم است و هوای سردتر به آن می‌رسد. هوای گرم و مرطوب از آب به سمت هوای سرد بلند می‌شود و شروع به چرخش می‌کند؛ درنتیجه آب از پایین بخار می‌شود. بخار شیطانی معمولا فقط چند متر ارتفاع دارد و زیاد بلند نمی‌شود.

۸- باران ماهی

باران حیوانات مطمئناً یکی از دیوانه کننده‌ترین پدیده‌های آب و هوایی جهان است که مقالات زیادی در مورد آن وجود دارد. معمولا علت باران ماهی یا باران غورباقه این است که گردباد دریایی، حیوانات را از دریا بیرون می‌کشد و آنها را به جای دیگری منتقل می‌کند. اما پدیده باران ماهی به نام lluvia de pecas که در منطقه یورو کشور هندوراس اتفاق افتاد، کمی متفاوت بود.

ماهی

در منطقه یورو، باران‌های ماهی معمولا یک یا دو بار در ماه اتفاق می‌افتند. گروه‌هایی از نشنال جئوگرافیک ماهی‌ها را روی زمین مشاهده کرده‌اند؛ اما نتوانستند افتادن این ماهی‌ها از آسمان را تایید کنند.

ماهی‌های کوچک و نقره‌ای که در این منطقه ظاهر شده‌اند، یک گونه محلی نیستند و به نظر نابینا هستند. احتمالا این ماهی‌ها در اعماق زندگی می‌کنند و هنگام طوفان‌های شدیدی و در حین وقوع سیل به سطح زمین می‌افتند. این موضوع می‌تواند توجیهی برای این مسئله باشد که این ماهی‌ها فقط در یک مکان خاص می‌افتند به جای اینکه در همه جا پخش شوند.

۹- باران پرنده

در سال ۲۰۲۲ صدها پرنده از آسمان در منطقه چیهواهوای مکزیک سقوط کردند. این حادثه در دوربین‌ها به ثبت رسیده است و تصاویر آن موجود است. متاسفانه بسیاری از پرنده‌ها جان سالم به در نبردند.

باران پرنده

به نظر می‌رسد که احتمالا یک پرنده درنده و بزرگ به سمت گله این پرنده‌ها حجوم آورده است و همه آنها وحشت کردند. در نتیجه یک فرار نابهنگام با بال‌های کوچک خود داشتند و تعداد زیادی از آنها به زمین افتادند.

۱۰- فاجعه چینگ یانگ

آب و هوا می‌تواند وحشتناک و کشنده باشد. طوفان گالوستون در سال ۱۹۰۰ میلادی بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ نفر را کشت. همچنین در سال ۱۹۷۰ میلادی در حین طوفان بولا احتمالا ۵۰۰۰۰۰ نفر، جان خود را از دست دادند. حتی سالانه حدود ۲۰ نفر بر اثر صاعقه در ایالات متحده کشته می‌شوند.

در سال ۱۹۴۰ میلادی، مردم منطقه چینگ یانگ کشور چین شاهد اتفاق عجیبی بودند. یک سیارک در حال انفجار به سمت آنها آمد و بارانی از سنگ، شهر را ویران کرد.

شهاب سنگ

بر اساس تخمین‌ها حداقل ده هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. سنگ‌هایی که افتادند، بین ۱ تا ۱/۵ کیلوگیرم وزن داشتند و اندازه آنها در مقیاس شاه بلوط و تخم غاز بود. با توجه به این نکته که این سنگ‌ها از فضا سقوط می‌کردند، حتما سرعتی باورنکردنی‌ داشتند.

گزارش‌های تاریخی این حادثه قابل اعتماد هستند. سابقه‌ای از شکستن اشیا و هزار تکه شدن آنها وجود دارد که می‌تواند آمار تلفات را توضیح دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.