مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تلگرام پولی می شود ؟

 پاول دورف رسماً معرفی تلگرام پریمیوم – Telegram Premium تا چند هفته دیگر را تأیید کرد. تلگرام پولی نسبت به نسخه رایگان امکانات بیشتری دارد.

 پاول دورف رسماً معرفی تلگرام پریمیوم – Telegram Premium تا چند هفته دیگر را تأیید کرد. تلگرام پولی نسبت به نسخه رایگان امکانات بیشتری دارد.

پلتفرم پیام‌رسان تلگرام همیشه رایگان بوده است، اما برخی از گزارش‌هایی که طی چند ماه گذشته شنیده‌ایم، نشان می‌دهد که همه چیز در حال تغییر است.

شب گذشته پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام رسماً اعلام کرد که «تلگرام پریمیوم» اواخر ماه جاری میلادی رسماً عرضه خواهد شد تا تمام شایعات رنگ واقعیت بگیرد.

دورف در یک پیام روی کانال تلگرامی خود تأیید کرده است که اواخر این ماه یک نسخه مبتنی بر حق اشتراکی تلگرام در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. دورف می‌گوید. پرداخت پول توسط کاربر، یعنی چیزهایی را در اختیار خواهد داشت که تاکنون در تلگرام تجربه نکرده است.

غارت بزرگ و مدرن؛ تلگرام پولی می‌شود

از جمله مواردی که باعث معرفی Telegram Premium شد، خواسته‌های بزرگ‌ترین طرفداران این پلتفرم بود. دورف در توضیح این موضوع می‌گوید:

بعد از کمی بررسی متوجه شدیم تنها راهی که ما می‌توانیم حداکثر خواسته‌های طرفدارانمان را برآورده کنیم، در حالی که همچنان امکانات فعلی را هم به صورت رایگان ارائه کنیم، این است که محدودیت‌های افزایش یافته را در قالب یک نسخه پولی از بین ببریم.

به همین خاطر ما در ماه جاری میلادی تلگرام پریمیوم را معرفی خواهیم کرد؛ یک برنامه اشتراکی که به هر کسی اجازه دسترسی به امکانات، سرعت و منابع بیشتر را می‌دهد. این نسخه باعث می‌شود کاربران تلگرام را پشتیبانی کنند و به جمع کسانی بپیوندند که امکانات جدید را اول از همه دریافت می‌کنند.

خبر خوب این که تلگرام Premium هیچ تأثیری روی تجربه کاربری استفاده کاربران نسخه فعلی رایگان این پیام‌رسان نخواهد گذاشت. تلگرام همچنان «رایگان» باقی خواهد ماند و کاربران نسخه رایگان می‌توانند از امکاناتی که کاربران نسخه پریمیوم در اختیارشان قرار می‌دهند استفاده کنند.

ویژگی‌ها و قیمت احتمالی تلگرام پریمیوم

غارت بزرگ و مدرن؛ تلگرام پولی می‌شود

اگرچه پاول دورف اشاره‌ دقیقی به قابلیت‌ها و همچنین قیمت این سرویس تلگرام نکرده، اما همین چند روز پیش بود که یک اسکرین‌شات از این سرویس به اینترنت راه پیدا کرد. طبق این اسکرین‌شات، کاربران سرویس پریمیوم به قابلیت‌های زیر دست پیدا می‌کنند:

  • کاهش محدودیت‌ها در زمینه عضویت در کانال‌ها و پین کردن چت‌ها
  • افزایش حجم آپلود از ۲ به ۴ گیگابایت
  • سرعت دانلود بالاتر
  • مدیریت چت پیشرفته
  • حذف تبلیغات
  • واکنش‌های منحصر به‌فرد
  • استیکرهای پریمیوم
  • نشان پروفایل

با توجه به اینکه دورف گفته کاربران نسخه رایگان می‌توانند بطور غیرمستقیم برخی قابلیت‌های سرویس پریمیوم را تجربه کنند، این افراد قادر به مشاهده استیکرهای پریمیوم خواهند بود و همچنین می‌توانند فایل‌های با حجم بالای 2 گیگابایت را هم دانلود کنند.

واتساپ که پشتوانه‌ی بزرگی مثل متا دارد، قابلیت‌های محدودتری در مقایسه‌ با تلگرام دارد. تلگرام افزون‌ بر برخورداری از قابلیت‌های پرشمار، سرور ابری نامحدود دراختیار کاربر قرار می‌دهد که بسیار پرهزینه است. این موضوع باعث شده است منبع اصلی درآمدهای تلگرام همواره محل بحث باشد. از سال جاری میلادی، تلگرام نمایش تبلیغات را شروع کرده است تا درآمدهایش را افزایش دهد. نسخه‌ی اشتراکی درآمدهای تلگرام را بیش‌از‌پیش افزایش می‌دهد. تلگرام می‌گوید در نسخه‌ی اشتراکی از نمایش تبلیغات خبری نخواهد بود.

غارت بزرگ و مدرن؛ تلگرام پولی می‌شود

در چند وقت اخیر، تلگرام به قابلیت واکنش به پیام ازطریق ایموجی مجهز شده است. ظاهراً در نسخه‌ی پریمیوم، قرار است ایموجی‌های جدیدی برای این قابلیت را شاهد باشیم که در نسخه‌ی عادی ارائه نمی‌شوند. نسخه‌ی اشتراکی نیز میزبان استیکر اختصاصی خواهد بود که به‌صورت ماهانه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در اسکرین‌شات فاش‌شده‌ی الساندرو پالوتزی آمده است که در نسخه‌ی پریمیوم تلگرام ابزارهایی پیشرفته برای مدیریت چت‌ها نظیر تنظیم پوشه پیش‌فرض و آرشیو خودکار و پنهان‌کردن چت‌های جدید از افرادی به‌غیر از مخاطبان گوشی ارائه می‌شود.

پس از تهیه‌ی سرویس پریمیوم، علامتی به کنار نام شما اضافه می‌شود تا بقیه بدانند که در حال استفاده از این سرویس و حمایت از تلگرام هستید. نسخه‌ی پریمیوم تلگرام افزون‌بر قابلیت‌های یادشده، استفاده از آواتارهای ویدئویی را به‌عنوان تصویر پروفایل ممکن خواهد کرد. تلگرام پریمیوم به کاربر امکان خواهد داد آیکون‌های جدیدی برای اپلیکیشن انتخاب کند.

مدیرعامل تلگرام اشاره‌ای به قیمت این سرویس نکرده، اما شایعات می‌گویند این پیام‌رسان برای سرویس پریمیوم از کاربران ماهانه 4.99 دلار هزینه می‌گیرد. این قیمت می‌تواند بخشی از هزینه‌های تلگرام را تامین کند.

در نهایت پاول دورف گفته تجربه انتشار تبلیغات در کانال‌های عمومی بیش از انتظار موفقیت‌آمیز بوده است. با این حال به اعتقاد وی، درآمدزایی این پیام‌رسان باید از سمت کاربران و نه تبلیغ‌دهندگان صورت بگیرد.

تلگرام برای تامین مالی هزینه سرور خود، به تامین مالی خارجی متوسل شده که شامل دریافت بیش از یک میلیارد دلار در سال میلادی گذشته بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.