مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ 

کانادا کشوری است با نرخ بیکاری ۶ درصد، به همین دلیل یکی از قطب‌های قوی اقتصادی محسوب می‌شود که این باعث شده مهاجران زیادی جهت اشتغال به کار جذب این کشور شوند. کسانی که علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند، در تلاش‌اند تا بتوانند ویزای کاری آن را بگیرند.

کانادا در شمال آمریکا واقع شده و بسیار پیشرفته است که سطح زندگی بالا، منابع طبیعی قوی، امکانات و خدمات رفاهی، امکانات تحصیلی عالی و فرصت‌های شغلی زیاد از مشخصاتش است. این کشور هر ساله جهت جذب نیروی کار لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز را در جهان انتشار می‌دهد تا هر کس شرایط کار در آنجا را دارد، اقامت کاری دریافت کند. 

منظور از ویزای کاری کانادا چیست؟

سیستم کاری کانادا امتیازبندی شده است و جهت گرفتن این ویزا باید این امتیاز را بدست آورید. اگر در مرحله اول این امتیاز را کسب کنید، وارد POOL می‌شوید. در این مرحله اشخاصی با امتیازهای بالا انتخاب می‌شوند. برخی مواقع دریافت ویزای کاری در صورتی که از طرف کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری داشته باشید نیز امکان‌پذیر است. مثلا به وسیله اپلیکیشن کارگران خارجی IMP می‌توانید اقدام کنید. اگر مجوز کار هم بگیرید تنها برای یک کارفرما می‌توانید کار کنید. 

شرایط ویزای کار در کانادا

ارائه ویزای کاری در کانادا به دو شکل جاب آفر و روش امتیازدهی است. اگر قصد داشته باشید به وسیله جاب آفر ویزا بگیرید، باید تاییدیه LIMA دریافت کنید. این تاییدیه برای جاب آفرهایی که به جواز نیاز دارند بوسیله وزارت کار کانادا به اشخاص داده می‌شود. توجه کنید که شغل مورد نظرتان در لیست دسته‌بندی ملی مشاغل ‌ناک کانادا وجود داشته باشد.

داشتن سابقه تحصیلی و کاری، داشتن شرایط مالی، داشتن مدرک زبان، گواهی‌عدم سوء پیشینه و سلامت نیز علاوه بر دیگر شرایط دیگر لازم است. با سیستم امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا نیز می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید، در این صورت باید در دو مرحله امتیاز لازم را بدست آورید.

در محاسبه این امتیاز مدرک زبان آیلتس، سن پایین‌تر ۴۰ سال، وجود رشته تحصیلی شما در لیست طبقه‌بندی شده ناک، سابقه کاری، مدرک تحصیلی و کسب ۶۷ امتیاز اولیه لازم است. 

شرایط کار در اوبر کانادا

اوبر پلتفرم برای درخواست تاکسی است که قابلیت‌هایی مانند تحویل غذا را دارد. دانشجوی خارجی بسته به منطقه تحصیل، نوع خودرو و سابقه رانندگی می‌تواند در اوبر جواز کار دانشجویی اخذ کند. جهت کار در اوبر باید دست کم ۲۱ سال سن، گواهینامه رانندگی، جواز کار و عدم سابقه کیفری را داشته باشید. درآمد کار دانشجویی نیز بر حسب نرخ ارز در کانادا مناسب خواهد بود.

شرایط کاری در ویندزور کانادا 

ویندزور در جنوب آنتالیا واقع شده و این شهر دارای اقتصاد قوی بوده و صنعتی است، همچنین در آنجا فرصت‌های شغلی زیادی برای رشته‌های مهندسی وجود دارد. جهت کار در ویندزور باید مدرک تحصیلی، کارآموزی یا سابقه‌ای نزد کارفرمای کانادایی و مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهید. 

دانشجویان خارجی اگر جواز تحصیلی داشته باشند می‌توانند در هفته به مدت ۲۰ ساعت مشغول به کار دانشجویی شوند. 

روش های کاریابی در کانادا 

با روش‌های مختلفی می‌توان در کانادا کار پیدا کرد. در روش اول با مراجعه به موسسات مهاجرتی امکان پیدا کردن کار وجود دارد. در اینصورت با پرداخت پول کمی، موسسات برای شما کار پیدا می‌کنند. روش دوم مراجعه به بانک کار است که در این شیوه در سایت‌های مربوطه، شما به عنوان مهاجر می‌توانید کار پیدا کنید. در این سایت‌ها شما شرایط کار را مطالعه و با کارفرما ارتباط برقرار می‌کنید. این کشور برای افراد جویای کار برنامه‌هایی را تعیین کرده که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد. 

  1. برنامه اکسپرس اینتری سه طرح طبقه‌بندی شده نیروی متخصص فدرال، نیروی تجربی فدرال و نیروی تجربی کانادا را دارد. 
  2. برنامه مرتبط با بخش آتلانتیک که سه سطح مربوط به نیروی کار ماهر، نیروی کار نیمه ماهر و تحصیل کرده نیمه ماهر دارد. 

نحوه پیدا کردن کار به روش اکسپرس اینتری

اگر می‌خواهید در کانادا کار پیدا کنید و می‌خواهید به روش اپلیکیشن اکسپرس اینتری کار پیدا کنید، اول باید در سایت مهاجرتی کانادا پروفایلی بسازید تا این پروفایل در بانک اطلاعاتی درخواست کنندگان ثبت شود. در این صورت اگر بتوانید امتیاز کسب کنید، می‌توانید بوسیله ویزای کاری اقامت دائم بگیرید. بعد از انتخاب شدن اطلاعات شما در POOL، از سمت استان ها، کارفرما یا دولت کانادا دعوت نامه اخذ خواهید کرد و در اینصورت امتیاز شما افزایش پیدا می‌کند.

بعد از اینکه در POOL قرار گرفتید تا ۱۲ ماه وقت دارید منتظر دعوت نامه باشید. بعد از این مدت اگر دعوت نامه نگرفتید، باید دوباره اقدام به ساختن پروفایل کنید. ولی اگر دعوت نامه برای شما ارسال شد، دو ماه وقت دارید تا به صورت آنلاین رزومه خود را ارسال کنید تا دعوت نامه باطل نشود. سیستم بانک کانادا نیز برای افرادی که دعوت نامه دریافت نکرده‌اند فرصت مناسبی را فراهم کرده تا بوسیله جاب بانک شانس خود را امتحان کنند. 

امتیازبندی کار به روش اکسپرس اینتری

جهت ارزیابی سیستم امتیازبندی در کانادا باید از ابزار CSR Tool بهره ببرید. این برنامه به شکل رایگان به بررسی امتیاز شما می‌پردازد. این برنامه در مرحله اول سن را در نظر می‌گیرد. سپس به ترتیب سطح زبان، تحصیلات، سابقه و اطلاعات همسر درج می‌شود. این اطلاعات در برنامه پوشیده شده هستند تا متقاضی اطمینان بالایی به برنامه داشته باشد. اگر در هر مرحله شرایط لازم را نداشته باشید وارد مرحله بعد نخواهید شد. 

پیدا کردن کار به روش برنامه نامزدهای استانی

برنامه‌ نامزدی استانی راحت‌ترین روش جهت پیدا کردن کار بر حسب نیاز هر استان به مشاغل است. این برنامه را از سایت دولتی می‌توانید دریافت کنید و بعضی آن‌ها به جاب آفر نیازمند هستند. بعد از ثبت نام در سامانه استانی و دریافت تاییدیه می‌توانید اقامت بگیرید. بدین منظور باید ابتدا EOI و سپس سوابق و مشخصات خود را ثبت کنید. در این صورت کارفرما، از بین افراد، شخص مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. 

نحوه پیدا کردن کار به روش برنامه حوزه آتلانتیک 

پایلوت آتلانتیک از استان‌های شرق کاناداست که شهروندان شهرهای آن پیر هستند. به همین دلیل به نیروی کار متخصص و جوان نیاز دارد. جهت مهاجرت به این منطقه باید جاب آفر کارفرمای کانادایی داشته باشید. کارفرما نیز در این برنامه به LAMA نیازی ندارد. بر حسب تعداد اعضای خانواده نیز باید تمکن مالی داشته باشید. اگر بتوانید جاب آفر را در این برنامه دریافت کنید باید به کارفرما طرح اسکان بدهید.

برنامه آتلانتیک رایگان ارائه می‌شود و کارفرما جهت اسکان نیز می‌تواند نیروی کار خود را بعد از ارائه جاب آفر به یکی از موسسات خاص معرفی کند. سازمان اسکان نیز با شما هماهنگی می‌شود و بر حسب شرایطتان برنامه اسکانی به شما خواهد داد.

بعد از دریافت اسکان باید کپی آن را به کارفرما ارسال کنید تا او مجوز دعوت نامه را اخذ کند. بعد از دریافت دعوتنامه می‌توانید اقامت بگیرید. 

روش پیدا کردن کار بوسیله برنامه کبک

سیستم کاری کانادا به شکل فدرال است که به جز قانون کلی دولت، هر استانی نیز قانون‌ها و شرایط مخصوص خود را در حوزه مهاجرت اجرا می‌کند. استان کبک جهت پیگیری امور مرتبط با مهاجرت سیستمی جداگانه دارد. این برنامه نیز بر حسب وضعیت اقتصادی و فرهنگی استان کبک ساخته شده است.

جهت مهاجرت بوسیله این برنامه، در ابتدا دولت کبک ارزیابی‌های لازمه را انجام می‌دهد و اگر دولت تایید کرد می‌توانید اقامت کاری و دائم بگیرید. پس از اخذ تاییدیه، امکان ثبت مدارک و درخواست اقامت وجود دارد. لذا بسته به تعداد متقاضیان مدت زمان بررسی پرونده متفاوت خواهد بود. 

موسسات و سایت‌های کاریابی در کانادا

جهت پیدا کردن کار، سایت‌های کاریابی مانند چک لیست هستند که در آن‌ها می‌توان کار دلخواه را پیدا کرد. اطلاعات بازار کار هر استان و شرایط هر شغلی در آنجا وجود دارد و با داشتن شماره بیمه اجتماعی بهتر می‌توانید در این کشور کار پیدا کنید. موسسات خدمات مهاجرتی با گرفتن مبلغی کم، کاریابی و رزومه را به کارجویان آموزش خواهند داد. همچنین جاب بانک در حوزه بازار کار و شرایط هر شغلی اطلاعاتی را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. به علاوه بوسیله سرویس کانادا می‌توانید در خصوص روش کاریابی اطلاعاتی را بدست آورید. قابل اطمینان‌ترین روش کاریابی استفاده از سایت‌های کاریابی است. 

سخن پایانی 

اگر قصد مهاجرت به کانادا و پیدا کردن کار در این کشور را دارید، در قدم اول باید بدانید هر استانی از این کشور فرصت‌های شغلی مختلفی دارند و میزان درآمد در هر استانی نیز بسته به شرایط مختلفی فرق دارد. جهت پیدا کردن کار نیز می‌توانید از سایت‌های کاریابی، موسسات و اپلیکیشن‌های خاص استفاده کنید. بعد از ثبت درخواست و درج مشخصات خود در این سایت‌ها و برنامه‌ها در صورتی که امتیاز بالایی را بدست آورید و برای شما دعوت نامه ارسال خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.