مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با این روش ها حال خود را خوب کنید

شاید شما هم از روزمره گی و یکنواخت شدن زندگی خسته شدید و نیاز داشته باشید یک حال خوب پیدا کنید پس با مجله انعکاس همراه باشید تا چند پیشنهاد برای خوب شدن حال شما برایتان معرفی کنیم

مجله انعکاس – شاید شما هم از روزمره گی و یکنواخت شدن زندگی خسته شدید و نیاز داشته باشید یک حال خوب پیدا کنید. زندگی این روزها با رنگ و بوی کرونا چندین برابر حس خوب زندگی را از ما گرفته است. در بسیاری از مواقع احساس می‌کنیم این زندگی با راه پُرپیچ و خمی که دارد، انگار پایش را برگلوی ما فشرده و در آن لحظه هیچ چیز جز یاس و ناامیدی به ذهنمان نمی‌رسد. اما خوب است بدانید حس و حال خوب را خودتان باید بسازید.

شاید به همین راحتی نتوانیم تعریف دقیقی از حال خوب بیان کنیم چرا که ما به تعداد تک تک انسان ها می‌توانیم تعاریف جداگانه ای از آن بیان کنیم. زمانی که بپرسیم حال خوب چیست هر فردی با توجه به موقعیت و سبک زندگی‌اش تعریفی از حل خوب می دهد و این به تعداد انسان ها متفاوت است اما یک اصل مهم وجود دارد و این که می‌توانیم خودمان حال خودمان رو خوب کنیم. در ادامه این مطلب، به شما راه‌کارهایی پیشنهاد می‌دهیم که در داشتن حال خوب به شما کمک می‌کند، با ما همراه باشید.

  • ۱. ورزش کنید

حال خوب

ورزش کردن و تاثیرات مثبتی که دارد تقریباً برای همه افراد واضح است. علاوه بر افزایش طول عمر و سلامتی، ورزش کردن حس نشاط و سرزندگی را ایجاد می‌کند. قرار نیست حتماً عضو مجموعه ورزشی بشوید و به صورت حرفه‌ای تمرین کنید نیازی به این کار نیست. شما می‌توانید با پیاده روی این حس را ایجاد کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم در این روز‌های آلوده و کرونایی در خانه ورزش کنید.

  • ۲. برای زندگی خود مرز تعریف کنید

هر کس مسئولیت‌ها و محدودیت‌های خودش را در زندگی دارد که باید هر روز به آن‌ها پایبند بماند. از سر کار رفتن گرفته تا مراقبت از خانواده، برنامه‌ی زندگی هر فردی با وظایف مختلف پر شده است. اما متأسفانه خیلی از مواقع به خود می‌آییم و می‌بینیم که زندگی خود را رها کرده‌ایم و در حال انجام کار‌ها و درخواست‌های دیگران هستیم، بدون توجه به اینکه آیا زمان کافی برای انجام آن‌ها داریم یا خیر. اگر به این مرحله برسید که همیشه درگیر کاری باشید، چه کار‌های خودتان، چه کار‌های دیگران، آن وقت دیگر زمانی پیدا نمی‌کنید که به سلامت و بهداشت ذهن و روان خود برسید.

  • ۳. نه گفتن را بیاموزید

حال خوب

در بسیاری از اوقات ما به این دلیل که نمی‌توانیم به خواسته‌های غیر معقول و غیر ضروری دیگران نه بگوییم، شروع به خود خوری می‌کنیم. زمانی که ما بتوانیم به این درخواست‌های غیر معقول به راحتی نه بگوییم؛ عزت نفسمان بالا می‌رود و این بالا رفتن عزت نفس حس ارزشمندی و حال خوب را تقویت می‌کند.

  • ۴. مراقب بهداشت شخصی‌تان باشید

مراقبت از بدن و اختصاص کمی وقت «برای خودتان» به شما کمک می‌کند تا هم عالی به نظر برسید و هم احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

دوش بگیرید، ناخن‌هایتان را مرتب کنید، لباس تمیز بپوشید، مسواک بزنید، عطر بزنید، به پوستتان برسید و….

  • ۵. هیچ چیز کامل نخواهد بود

به دنبال استاندارد‌های واقعی باشید. از خودتان بپرسید چقدر کافی است. به این فکر کنید که شاید آنچه که انجام می‌دهید کافی باشد و نیاز به کار و تلاش بیشتر نباشد. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات سناریو‌ها و آپشن‌های «غیر قطعی» به همان اندازه که برای رسیدن به آن‌ها یا تحقق‌شان تلاش می‌کنید و امید دارید که کامل باشند معمولا خیلی خوب یا تقریبا خوب هستند. به یاد داشته باشید در اغلب اوقات «کافی» بهتر از «کامل» است و همین برای حال خوب کافی است.

  • ۶. به موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید

حال خوب

تحقیقات متعددی نشان داده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک در حین کار می‌تواند راندمان را بسیار بالا ببرد. موسیقی کلاسیک در واقع این قدرت را دارد تا ذهن شما را نوازش کند و از شدت دلواپسی و تشویش بکاهد. اما اگر اهل موسیقی کلاسیک نیستید، باز هم توصیه می‌کنیم تا آهنگ‌هایی آرام را برگزینید تا ذهنتان لطافت را تجربه کند.

  • ۷. یک سیستم حمایتی بسازید

متأسفانه بسیاری از افراد سنگینی مشکلات روانی و ذهنی خود را به تنهایی بر دوش می‌کشند و این مشکلات را با دیگران در میان نمی‌گذارند. این افراد هر روز با چالش‌ها و مسائل ذهنی و روانی خود درگیر هستند و نمی‌توانند آن را با عزیزانشان در میان بگذارند، چرا که نمی‌خواهند آن‌ها را از این بابت ناراحت کنند. اما باید بدانید ضرر در میان نگذاشتن این مشکلات با نزدیکان و عزیزان، بیشتر از نفع آن است.

  • ۸. مدیتیشن انجام دهید

حال خوب

یوگا و انجام سایر حرکت‌هایی که منجر به مدیتیشن می‌شود، آرامش را به ذهن شما می‌آورد. مدیتیشن حکم تنظیم کننده احساسات ذهن را دارد و می‌تواند در جنگ با افسردگی، استرس، بی خوابی، تشویش و مواردی مشابه به کمکتان بیاید. مدیتیشن را با انجام تمریناتی کوتاه به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در روز آغاز کنید و از تغییراتی که در درون شما به وجود می‌آید، لذت ببرید.

  • ۹. مجبور نباشید!

اجبار کردن و مجبور بودن دو کلمه‌ای است که انسان ذاتاً نسبت به آن‌ها حس خوبی را ندارد. باید‌ها و نباید‌های زندگی و محدود بودن انرژی را از شما می‌گیرد. یعنی به عنوان مثال: یا دیگران شما را مجبور به انجام کاری می‌کنند یا خودتان مجبور می‌شوید آن را انجام دهید. این در حالی است که شما از انجام آن کار لذت نمی‌برید و برای شما سخت و عذاب آور است.

این مسائل حال خوب را به راحتی از شما می‌گیرند. باید توجه داشت که ما انسانیم و حق انتخاب داریم و در اکثر موارد تصمیم گیرنده خود ما هستیم. پس در موقعیت‌هایی که خودتان تصمیم گیرنده هستید و تاثیر مستقیم دارید کار‌هایی را که شارژ شما را کاهش می‌دهند و از انجام آن‌ها هیچ لذتی به شما دست نمی‌دهد دوری کنید.

  • ۱۰. خواب کافی داشته باشید

برای این‌که به لحاظ جسمانی حال خوبی داشته باشید، نباید از کیفیت و میزان خواب‌تان غافل شوید. کمبود خواب باعث می‌شود احساس خستگی و بدخلقی داشته باشید و سطح انرژی بدن‌تان هم پایین بیاید. دقیقا نقطه‌ی مقابل یک احساس خوب و خارق‌العاده! اگر نمی‌توانید هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید، دست کم هفت ساعت بخوابید.

  • ۱۱. مقایسه نکنید

۱۲+۱ پیشنهاد برای خوب شدن حال شما

یکی از کار‌هایی ک حال ما را بد می‌کند مقایسه دائمی و اشتباه خودمان با دیگران است. به هیچ عنوان نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید چرا که هیچ کسی شرایط زندگی یکسانی با شما ندارد که مقایسه شما درست باشد. زمانی مقایسه کردن صحیح است که هر دو فرد در شرایط کاملا یکسان بوده اند چه از لحاظ استعداد چه از لحاظ امکانات و…

از مقایسه کردن به این شکل بپرهیزید که عزت نفس شما را کاهش می‌دهد چراکه مقایسه ناصحیحی است و تنها انتظارات را از خودتان افزایش می‌دهد و موجب مایوس شدن شما از خودتان می‌شود.

  • ۱۲. فقط شما نیستید که مشکل دارید

نخست به یاد داشته باشید که مشکلات برای همه است. دوم این‌که مشکلات فقط مختص به شما نیستند و همه کمابیش مشکلاتی شبیه به شما دارند. شما باید یاد بگیرید که چگونه از پس مشکلات بربیایید حتی اگر در لحظه این مشکلات سخت و غیر‌قابل حل بیایند.

  • ۱۳. به اتفاقات خوب گذشته فکر کنید

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر تعریف کردن اتفاقات خوش گذشته حالتان را بهتر کرده است؟ در واقع صحبت کردن یا فکر کردن درباره لذت‌های گذشته حس و حال الان هر فردی را بهبود می‌بخشد بنابراین از این تکنیک فوق العاده غافل نشوید و زمانی که احساس کردید حالتان خوب نیست میتوانید به خاطرات خوب گذشته سفر کنید و حال امروزتان را خوب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.