مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

باربری چیست؟

اگر نمی‌ دانید باربری چیست؟، این مطلب برای شما آماده شده است! برای جا به جایی انواع محموله و تغییر مکان از شهری به شهر دیگر نیازمند باربری هستیم. پس در این مواقع باید به باربری هایی که مسئولیت کالای ما را به عهده می ‌گیرند مراجعه کنیم.

اما یک شرکت حمل بار با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به بررسی انواع شیوه های حمل بار و همچنین مشخصات یک شرکت باربری خوب پرداخته ایم بنابراین، تا انتها ما را دنبال کنید.

انواع باربری کدامند؟

همان طور که می‌دانید باربری به حمل و نقل‌هایی گفته می‌شود که در طی یک مسیر اتفاق می‌ افتند. به‌ طور کلی باربری به 4 نوع زمینی، ریلی، هوایی و دریایی تقسیم می‌شود اما معمولا نوع زمینی تقاضای بیش تری دارد. این حمل و نقل انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

انواع باربری بر اساس وسیله نقلیه حمل بار

حال که به سوال باربری چیست؟، پاسخ دادیم بهتر است در مورد انواع آن نیز صحبت کنیم. برای جا به جایی کالاها روش‌ ها و وسایل نقلیه مختلفی وجود دارند اما رایج ترین آن ها باربری جاده ای است. این باربری با وسایل نقلیه ای مختلفی انجام می شود که به صورت زیر هستند:

  • اولین مورد با کمک ماشین های سبک مانند وانت، نیسان و سواری انجام می گیرد اما توجه داشته باشید که این خودرو ها می توانند کالاهای سبک و کم حجم را حمل کنند بنابراین، برای اسباب کشی سبک و داخل شهر مناسب هستند.
  • علاوه‌ بر این موارد، ماشین های نیمه سنگینی نیز وجود دارند که شامل خاور، بنز و ایسوزو می شوند و بیش تر امور جا به جایی بار با استفاده از این وسایل نقلیه انجام می‌شود. این 3 مدل خودرو می‌ توانند در حمل بار های سنگین به شما کمک کنند.
  • یک سری ماشین های سنگین مانند تریلی و کامیون هم وجود دارند که معمولا برای حمل و نقل بین شهری یا بین المللی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این خودرو ها توان حمل بار با وزن بالا را دارند و برای حمل و نقل شخصی مناسب نیستند.

انواع باربری از نظر نوع بار

از روش های تقسیم انواع باربری، تقسیم بندی بر اساس نوع بار است. نوع کالا تعیین کننده نحوه بسته بندی، شیوه حمل و نقل و هزینه جا به جایی است. به عنوان مثال نحوه بسته بندی وسایل خانه متفاوت از بسته بندی مایعات است.

همچنین حمل بار های خطرناکی مانند اسید یا مشتقات نفتی که با تانکر صورت می گیرد نیز متفاوت از محموله های دیگر است. با این حساب انواع باربری بر حسب نوع بار، متفاوت می شود و توجه به تفاوت نحوه جا به جایی بر این اساس بسیار مهم است.

انواع باربری از نظر مسیر حمل

حمل و نقل محموله ها به ۳ صورت داخلی، خارجی و داخل به خارج است. نوع داخلی یعنی بار درون یک کشور جا به جا می شود و تنها از شهری به شهر دیگر می رود. نوع خارجی نیز مربوط به کالا های وارداتی است که از کشور های دیگر وارد کشور مقصد می شود.

و در آخر حمل و نقل داخل به خارج زمانی است که بخواهیم باری را از داخل کشور به کشور های همسایه صادر کنیم که در این صورت به این محموله ها کالای صادراتی می گویند.

با توجه به توضیحات داده شده برای انتخاب وسیله حمل و نقل، ابتدا لازم است میزان و حجم بار خود را مشخص کنید. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید نیز می‌ توانید از افراد با توجه مشاوره رایگان بگیرید.

انتخاب ماشین مناسب، تعیین نوع بار و مسافت جا به جایی کمک می‌ کند تا هزینه کم تری بابت حمل و نقل بپردازید و علاوه بر آن، جا به جایی نیز سریع تر انجام گیرد. انتخاب درست وسیله نقلیه به شما کمک می کنند تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کنید.

هر نوع باربری چه مزایایی دارد؟

در سال ‌های اخیر مردم برای آسانی و هدر نرفتن زمان از موسسه ها و شرکت‌ های باربری استفاده‌ بهینه می کنند. در قدیم دسترسی کافی به شرایط و وسایل نقلیه برای جا به جایی کالاها نبود و اشخاص برای حمل و نقل با دردسر های زیادی رو به رو بودند اما امروزه دیگر این گونه نیست.

همان طور که متوجه شدید باربری چیست؟، بهتر است از مزایای آن نیز اطلاع داشته باشید که در ادامه آنها را بازگو می‌ کنیم.

  • یکی از مهم ترین فواید استفاده از باربری، صرفه جویی در زمان است. شما با کمک این روش می تواند کالای مورد نظر خود را مدت زمان کوتاهی از مبدا به مقصد برسانید.
  • علاوه بر صرفه جویی در زمان، حمل و نقل باعث کاهش هزینه های شما نیز می شود البته به شرطی که بتوانید نوع وسیله نقلیه، میزان بار و مسافت را به درستی مشخص کنید.
  • راحتی از دیگر مزایای این روش است. با کمک گرفتن از شرکت های باربری دیگر لازم نیست پیگیر بسته های ارسالی خود باشید. شرکت مد نظر خود به طور لحظه ای بار را پیگیری کرده و آن را به مقصد می رساند.
  • کم شدن خسارات، مزیت دیگر کمک گرفتن از باربری است. در حین اسباب کشی اگر تجربه بالایی نداشته باشید، احتمالا به وسایل و اثاثیه آسیب وارد می کنید اما با کمک گرفتن از یک مجموعه باربری می توانید مطمئن باشید که کالاهای شما آسیب نمی بیند.

ویژگی یک شرکت باربری خوب

بعد از فهمیدن اینکه باربری چیست؟ و چه مزایایی دارد، حال لازم است تا یک شرکت با کیفیت بیابید. برای این کار باید به ویژگی های یک مجموعه خوب واقف باشید که در ادامه آن ها را آورده ایم.

  • دارای تیم مشاور: اولین چیزی که یک شرکت باربری باید در نظر بگیرد، تیم مشاوره تخصصی است که این  مشورت به صورت تلفنی و بین مشاور دهنده و صاحب بار است که محوریت آن سوال در مورد نوع بسته بندی شیوه حمل و نقل، هزینه و تعرفه ها، زمان بندی و موارد دیگر انجام می شود.
  • کیفیت بسته بندی: کیفیت بسته بندی کالا اهمیت زیادی دارد. وقتی رعایت این اصول درست باشد، ایمنی آن ‌ها در حین حمل و نقل بیشتر خواهد بود و در بین مسیر کالا باز نشده یا آسیب نمی بیند.  
  • در اختیار داشتن کارگران ماهر: کارگران بایستی خصوصیات خاصی داشته باشند تا بتوانند در جهت فعالیت های بهتر کمپانی، خدمت رسانی مطلوبی به مشتریان داشته باشند. از جمله این خصوصیات می توان به توان جسمی بالا، امانت دار بودن، داشتن روحیه‌ کار گروهی، داشتن ارتباط اجتماعی و خوش برخورد بودن اشاره کرد.
  • خودروهای حمل و نقل مناسب: در اینجا مهم ترین موضوع خودرو های مخصوص شرکت‌ های باربری است که باید مجهز و حد الامکان نو باشند که در هنگام بار گیری یا جا به جایی، در خودرو مشکل فنی ایجاد نشود.
  • زمان خدمت دهی: افرادی که احتیاج به شرکت باربری دارند همیشه زمان برایشان مهم است. بنابراین، یک شرکت خوب در شرایط ضروری و خاص می تواند احتیاج مشتری را رفع کند و سرویس دهی به موقعی داشته باشد.
  • عضویت در اتحادیه: شرکت های باربری دارای اعتبار آنهایی هستند که عضویت اتحادیه باربری را دارند بنابراین، هنگام مراجعه به این مجموعه ها، توجه به این نکته را فراموش نکنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.