مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نکاتی که قبل از تجربه بازی Kingdom Hearts 3 باید بدانید

بازی Kingdom Hearts 3 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ است و ما در ادامه به بررسی ۱۵ نکته جالب از این بازی می‌پردازیم.

در ماه آینده بازی‌های خوب زیادی منتشر می‌شوند ولی بدون شک بازی Kingdom Hearts 3 بهترین آن‌ها است. پس از چندین سال در حال توسعه بودن این بازی بالاخره در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود.

نکاتی که قبل از تجربه بازی Kingdom Hearts 3 باید بدانید

دنیاها

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts در ابتدا به عنوان کراس اُوری بین دیزنی و Final Fantasy کار خود را آغاز کرد. در این بازی سورا، دونالد داک و گوفی به دنیاهای مختلف دیزنی که نمایانگر فیلم‎های معروف هستند می‎روند. دنیاهای نشان داده شده در بازی Kingdom Hearts 3 شامل انیمشن‎ گیسو کمند (Tangled)، فیلم دزدان دریایی کارائیب: در آخر دنیا، داستان اسباب بازی، کمپانی هیولاها، Big Hero 6 و Winnie the Pooh می‎شود. در این بازی موقعیت‎ها و مکان‎های زیادی مثل Twilight Town و Destiny Islands هم حضور دارند. بعضی از موقعیت‎های این بازی بسیار شبیه به هم هستند گاهی شما وارد یک جنگل صد هکتاری می‎شوید تا مثل گذشته با پو و دوستانش مینی‎گیم‎های بازی را کامل کنید. در بعضی موقعیت‎های دیگر مثل انیمیشن Big Hero 6 شما باید با هیرو و بیمکس همکاری کنید تا شهر San Fransokyo را نجات دهید. مکان‎های زیادی برای جست و جو و هزاران دنیا که هر کدام زارهای خود را دارند در این بازی وجود دارند.

شخصیت‎ها

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3 اگر یک نقطه قوت داشته باشد آن تنوع شخصیت‎های بازی است. شخصیت‎های جدید مثل راپونزل، السا از انیمیشن Frozen، وودی و باز از داستان اسباب بازی همه و همه می‎آیند تا در کنار سورا بجنگند. شخصیت‎های شناخته شده مثل هرکول، جک اسپارو، Winnie the Pooh و غیره هم در بازی هستند و به تیم سورا می‎پیوندند. در یکی از مینی گیم‎های آشپزی بازی شما حتی می‎توانید رمی از انیمیشن راتاتوییل را ملاقات کنید. از جمله شخصیت‎های ظالمی که در این بازی حضور دارند می‎توان به Maleficient ،Pete شخصیت Aqua از بازی Kingdom Hearts: Birth by Sleep و شخصیت‎های Hayner  ،Pence و Olette  از Twilight Town اشاره کرد. علاوه بر موارد بالا شخصیت‎های ثابت این سری مثل Riku ،Kairi، Roxas و King Mickey هم با حضورشان بازیکنان را سرگرم می‎کنند. اگر بخواهم به طور خلاصه منظورم را برسانم باید بگویم کم و بیش همه در این بازی حضور دارند.

داستان

بازی Kingdom Hearts 3

خلاصه کردن تمام ماجراهایی که به داستان Kingdom Hearts 3 منجر شده است خیلی طول خواهد کشید ولی اگر بخواهیم چکیده داستان را بگوییم: سورا و دوستانش به دنبال هفت نگهبان نور (Seven Guardians of Light) می‎گردند تا با ژنرال زیانورت (Xehanort) و سازمان XIII بجنگند. زیانورت در این سری با تلاش خود برای متعادل کردن نور و تاریکی مسئول بسیاری از اتفاقات ناگوار داستان بوده است. مبارزه نهایی سورا و زیانورت بدون شک یکی از ارکان اصلی بازی است ولی سوال اصلی این است که چه کسی برنده خواهد شد؟ آیا پایان این داستان حماسی پایان Kingdom Hearts هم خواهد بود؟

بهبود بازی بر روی کنسول‌های میان نسلی

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3 بدون شک از جمله بازی‎هایی است که کنسول‎های میان نسلی ایکس باکس وان ایکس و پلی‎استیشن ۴ پرو پشتیبانی می‎کند. بنا بر گفته‎‏های Digital Foundry در E3 2018 این بازی روی این کنسول‎ها از کیفیت ۴K برخوردار است و حتی روی ایکس باکس وان ایکس با نرخ فریم بدون محدودیت اجرا خواهد شد. البته گزارش‎های قبلی نرخ فریم بازی را ۶۰ فریم بر ثانیه عنوان کرده بودند پس تا زمان انتشار بازی به طور قطع نمی‎توانیم از کیفیت و نرخ فریم بازی مطمئن شویم.

با داستان همراه شوید

بازی Kingdom Hearts 3

همانطور که قبلا گفتیم داستانی که ما را به بازی Kingdom Hearts 3 می‎رساند بسیار طولانی و پیچیده است. با این حال «تتسویا نومورا» (Tetsuya Nomura) کارگردان این بازی در مصاحبه‎ای با VG247 گفت که عناصر زیادی مثل کات سین‎ها در بازی هستند تا با روایت اتفاقات رخ داده، به بازیکنان کمک کنند داستان بازی را درک کنند.

بسیار خوشحال می‎شوم که ببینم که مردمی که بازی Kingdom Hearts 3 را بازی کرده‎اند طوری به این سری علاقمند شده‎اند که به نسخه‎های قدیمی این سری مراجعه کرده‎اند و از تجربه آن‎ها لذت می‎برند.

پس فرقی نمی‎کند که شما این بازی را برای اولین بار تجربه می‎کنید یا این که از طرفداران قذیمی این سری هستید در هر صورت این بازی شما را سرگرم خواهد کرد.

اکشن غالب

بازی Kingdom Hearts 3

توسعه دهندگان بازی Kingdom Hearts 3 بازی خود را بر خلاف سایر بازی‎های اخیر که نبردهای سبک و تکراری دارند، طور دیگری طراحی کردند؛ اکشن این بازی بسیار سریع است و به شما فرصت تعلل نمی‎دهد. با این حال استانداردهای سیستم حمله و جادو کم و بیش مانند همان سیستم قدیمی است، بازیکنان قابلیت‎های جدید زیادی به همراه حمله‎های تیمی و چیزهای دیگر خواهند داشت تا دشمنان خود را قلع و قمع کنند. در این بازی حمله‎های نهایی تحت عنوان Attractions وجود دارند که بعدا به آن‎ها رسیدگی خواهیم کرد. همچنین نسخه‎‎ای بهبود یافته از Flow Motion با نام Athletic Flow به بازی اضافه شده است که به شما اجازه راه رفتن روی دیوارها را می‎دهد. با این وجود هنوز چیزهای زیادی هستند که درباره این بازی نمی‎دانیم و برای فهمیدن آن‎ها باید حتما بازی Kingdom Hearts 3 را تجربه کنیم.

قابلیت‎های Keyblade و تبدیل شدن

بازی Kingdom Hearts 3

از دیگر چیزهایی که به بازی اضافه شدند می‎توان به قابلیت‎ها و تبدیل شدن‎های مربوط به keyblade اشاره کرد. برای کسانی که نمی‎دانند باید بگویم که Keyblade سلاح اصلی شخصیت سورا در این بازی است که همانطور که از نامش مشخص است شکل یک کلید است. تبدیل شدن Keyblade به چیزهای دیگر مثل یک pistol برای نابود کردن دشمنان چیز عجیبی نخواهد بود ولی قابلیت تبدیل شدن این سلاح وقتی فعال می‎شود که تمام ماموریت‎های مربوط به آن دنیا را تمام کرده باشید. البته به گفته نومورا لایه‎های مختلفی از تبدیل شدن وجود دارند و بعضی از آن‎ها تمام مهارت‎های سورا را تحت‎الشعاع قرار می‎دهند. با استفاده از Drive Form ‎های جدیدی که در بازی وجود دارند سورا می‎تواند در طول نبرد Keyblade خود را عوض کند و نیازی به بازگشتن به منوی اصلی برای این کار ندارد. Drive Form فرم‎هایی هستند که سورا می‎تواند به آن‎ها تبدیل شود.

دی ال سی‎های برنامه‎ریزی شده

بازی Kingdom Hearts 3

در آینده نزدیک محتوای قابل دانلود جدیدی برای بازی Kingdom Hearts 3 منتشر خواهد شد ولی هدف اصلی نومورا این است که با انتشار بسته‎های الحاقی توجه همگان را به بازی اصلی جلب کند. احتمال انتشار یک سیزن پس (Season Pass) برای این بازی بسیار کم است زیرا تیم توسعه دهنده این بازی قصد انتشار محتوای مستقلی دارد تا طرفداران با خرید جداگانه آن‎ از بازی لذت ببرند. با این حال محتوای بسته‎های الحاقی ذکر شده هنوز مشخص نشده است.

طول داستان بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3

در ابتدا تصور می‎شد که این بازی در کل و با تمام ماموریت‎های اصلی و فرعی شامل ۸۰ ساعت گیم‎پلی باشد؛ این خبر توسط Geek.com منتشر شده بود با این حال مدتی بعد نماینده Square Enix اعلام کرد که مدت زمان گیم‎پلی بازی هنوز مشخص نشده و ما هنوز تصمیم خود را نگرفته‎ایم. این یعنی بازی از ۸۰ ساعت هم طولانی‎تر خواهد بود؟ یا شاید کوتا‎ه‎تر؟ بدون توجه به شایعه‎های مطرح شده توسط طرفداران اگر این بازی چیزی شبیه به نسخه‎های پیشین خود باشد، بازیکنان با خرید این بازی می‎توانند ساعت‎ها سرگرم شوند.

بازگشت دشمنان قبلی به داستان

بازی Kingdom Hearts 3

علاوه بر دشمنان بومی هر داستان از دنیاهای دیزنی شما می‎توانید انتظار بازگشت گروه Heartless را داشته باشید. به عنوان مثال با رفتن به سرزمین الیمپوس (Olympus) شما باید با هرکول همکاری کنید تا تایتان‎ها را شکست دهید. اگر با هر کدام از دنیاهای دیزنی آشنایی داشته باشید می‎دانید که انتظار چه ویلن شروری را داشته باشید. آیا امکان دارد که Nobodies بازگردند آن هم زمانی که سازمان XIII به چنین تهدید بزرگی تبدیل شده است.

احظار کردن

بازی Kingdom Hearts 3

خبر خوب این است که احظار کردن به بازی Kingdom Hearts 3 بازگشته است. آن‎ها در حقیقت نوعی از حمله‎های خاص هستند که در آن‎ها سورا یک شخصیت مثل Wreck-It Ralph یا Ariel از انیمیشن Little Mermaid را احظار می‎کند تا آسیب مرگباری به دشمنان وارد کنند. شما حتی می‎توانید سیمبا بالغ هم از انیمیشن شیر شاه را احظار کنید تا دشمنان را به آتش بکشد.

تیمی متشکل از ۵ نفر

بازی Kingdom Hearts 3 سری‎های قبلی بازی Kingdom Hearts به شما اجازه داشتن تیمی بیشتر از ۳ نفر را نمی‎داد و وقتی  به یکی از دنیاهای دیزنی سفر می‎کردید ستاره آن دنیا جایگزین گوفی و یا دونالد می‎شد. با این حال در بازی Kingdom Hearts 3 شما نه تنها گوفی و دونالد را خواهید داشت بلکه دو تن از شخصیت‎های دنیایی که به آن سفر کردید هم به تیم شما خواهند پیوست. پس برای اولین بار در تاریخ سری Kingdom Hearts شما ۵ شخصیت خواهید داشت تا با آنان دشمنان خود را نابود کتید.

جاذبه‎های بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts 3

تا حالا شده که وسط نبرد با یک باس قدرتمند می‎خواستید ترن هوایی بزرگ Thunder Mountain و یا حتی کشتی دزدان دریایی را احضار کنید(احتمالا نه!). با تشکر از حمله‎های Attraction Flow شما توانایی انجام این کار را دارید. با این حال این حمله‎ها فقط به باس‎‏های بزرگ محدود می‎شوند و شما هر موقع که بخواهید اجازه استفاده از آن را ندارید. صحنه‎های زیبایی که این حمله‎های خاص خلق می‎کنند آن‎ها را به یکی از محبوب‎ترین جلوه‎های بازی تبدیل خواهد کرد.

کشتی Gummi

بازی Kingdom Hearts 3

در بازی Kingdom Hearts 3 تمرکز بیشتری روی تنها وسیله نقلیه بازی یعنی Gummi Ship وجود دارد. کارگردان این بازی وجود قابلیت‎های شخصی‎سازی برای این کشتی را تایید کرده است. شاید جالب‎ترین چیز راجع به این کشتی خدمه آن است. خدمه این کشتی همان خدمه بازی Einhander هستند این بازی یکی از بازی‎های کلاسیک پلی‎استیشن ۱ در سبک shoot ’em up است. به علاوه این امکان وجود دارد که ما چیزهای جالب بیشتری از این کشتی در بازی ببینیم. شاید یک حالت شخصی‎سازی کشتی برای نبرد و یک مود حرکت آزادانه باشد که به بازیکنان اجازه دهد در دنیای این بازی به گشت و گزار تنهایی بپردازند.

سلاح Dawn Till Dusk Keyblade

بازی Kingdom Hearts 3

اگر شما بتوانید بازی Kingdom Hearts 3 را از طریق آمازون خریداری کنید، علاوه بر بازی اصلی یک جایزه دریافت می‎کنید که آن چیزی نیست جز Dawn Till Dusk Keyblade یا Keyblade طلوع تا غروب. رنگ این سلاح از Keyblade اصلی سورا متفاوت است و تا کنون چیزی در مورد محدود بودن این جایزه به پیش خرید کردن بازی گفته نشده است پس حتی اگر پس از انتشار بازی آن را از آمازون بخرید این سلاح ویژه را دریافت می‎کنید. Square Enix هنوز مشخص نکرده است که این سلاح کار خاصی می‎کند یا ویژگی منحصر به فردی دارد.

تنها چند روز تا انتشار این بازی فاصله داریم و خبر بد این است که این بازی نسخه کامپیوتری ندارد و همانطور که قبلا گفته شد بازی Kingdom Hearts 3 در ۹ بهمن برای ایکس باکس وان و پلی‎استیشن ۴ منتشر می‎شود. در ادامه هم می‎توانید نگاهی بر سایر بازی‎های مهمی که در بهمن ماه امسال منتشر می‎شوند داشته باشید.

نظر شما درباره بازی Kingdom Hearts 3 چیست؟ آیا سبک عجیب و غریب این بازی برای شما جذابیتی دارد؟



ad

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.