مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نکاتی که قبل از تجربه بازی Resident Evil 2 باید بدانید

عرضه بازی Resident Evil 2 توسط کپ‌کام در سال جاری قرار است یکی از مورد انتظارترین عناوین سال را روانه بازار کند ولی پیش از خرید این بازی نیاز است چه نکاتی را بدانید؟

۲۰۱۹ سال بسیار پرباری برای بازیکنانی که شانس بازی بر روی اولین کنسول خانگی سونی، پلی‌استیشن ۱ داشته‌اند است، چون در ابتدای این سال Ace Combat 7 منتشر شده است و به زودی دو عنون Resident Evil 2 و Kingdom Hearts 3 نیز منتشر می‌شوند، بازی‌هایی که دوران درخشانی را بر روی پلی‌استیشن ۱ داشته‌اند.

نکاتی که قبل از تجربه بازسازی بازی Resident Evil 2 باید بدانید

با یک بازسازی طرف نخواهیم بود

یکی از نکاتی که برای کپ‌کام از اهمیت بالایی برخوردار بود، این بود که روشن کند ما فقط با یک بازسازی از نسخه کلاسیک بازی Resident Evil 2 که بر روی پلی‌استیشن ۱ عرضه شد، طرف نیستیم. یکی از مدیران کپ‌کام در مصاحبه‌ای در E3 2018 در این باره توضیح داد:

این عنوان یک بازسازی وفادار به نسخه اصلی نخواهد بود. گروهی از بازیکنان آن بازی را تنها یک بار و گروهی دیگر آن را هزاران بار تجربه کرده‌اند، چون بازی مورد علاقه آن‌ها است. هدف ما از ساخت این بازی این بود که گروه دوم هنوز دلایلی برای بازگشت به آن داشته باشند و این Resident Evil 2 یک حس تازگی را برای آن‌ها داشته باشد. به همین خاطر ما این بازی را یک بازسازی از Resident Evil 2 نمی‌دانیم. بازی Resident Evil 2 عنوانی است که بر پایه‌های نسخه قبلی خود استوار است و با وجود اینکه بخش‌ها و آرک‌های داستانی شبیه خواهند بود، ولی بسیار از دشمنان، محیط‌ها و معماها تغییر کرده‌اند.

 بازگشت دو حالت نفر چهارم و توفو 

با اینکه تغییراتی نسبت به نصخه اصلی را شاهد خواهیم بود ولی قرار است آن حس نوستالژی همراه بازی Resident Evil 2 باشد. تهیه کننده بازی «یوشیاکی هیرابایاشی» (Yoshiaki Hirabayashi)، در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که دو حالت نفر چهارم و توفو در بازی جدید قرار داده خواهند شد. حالت نفرام چهارم در بازی اصلی وقتی باز می‌شد که شما بازی را با دو شخصیت کلر و لیون با رنک A تمام کنید. سپس یک شخصیت جدید بازخواهد شد و این بار باید با شخصیت هانک از اداره پلیس شهر راکون فرار کنید. حال اگر شما این حالت را در زیر ۲ ساعت و نیم، شش بار تمام کنید به حالت توفو دسترسی خواهید داشت. در این حالت شخصیت هانک با یک تکه توفو بزرگ جایگزین خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که دسترسی به این دو حالت در بازی جدید نیز اینگونه خواهد بود.

درجه سختی قابل انطباق

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که نگران آسان بودن و یا سخت‌ بودن بازی‌اند، خبر بسیار خوبی برایتان داریم. یوشیاکی هیرابایاشی و سویوشی کانادا در E3 2018 گفتند که بازی از یک نوع سیستم درجه سختی انطباق پذیر برخوردار است. بنابراین بر اساس مهارت‌های شما بازی می‌تواند سخت‌تر یا آسان‌تر شود. البته با این وجود حس ترس و اضطراب همیشه در طول بازی همراه بازیکنان خواهد بود.

روایت داستانی بهتر

داستان و روایت داستان برای سری Resident Evil اکثرا خوب نبوده و این موضوع حتی بیشتر برای نسخه‌های پلی‌استیشن ۱ صدق می‌کند. در واقع بیشتر دیالوگ‌های بازی به جای ترسناک بودن، خنده‌دار بودند. بازی جدید Resident Evil 2 سعی خواهد کرد این مشکلات را اصلاح کند. از این رو دیالوگ‌های بازی به جای اینکه خنده‌دار باشند، زنده‌تر هستند. به همین خاطر است که روایت داستان بازی بهبود یافته است. به عنوان مثال اولین ملاقات کلر و شری بسیار واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده است.

شخصیت‌های واقعی‌تر

بعد از اعلام این خبر که طراحی لباس‌های شخصیت‌ها تغییر داشته است، طرفداران قدمی این بازی کمی نگران شدند. از آنجایی که این عنوان قرار است بیشتر به واقعیت نزدیک باشد، منطقی بود که کپ‌کام کمی از لباس لئون را تغییر دهند و با ترنچ کتِ ایدا، شخصیت او را مرموزتر کنند. البته خبر خوب برای طرفداران قدیمی این است که لباس‌های کلاسیک این شخصیت‌‌ها نیز در بازی قرار داده‌ شده‌اند و باید باز شوند. البته هنوز مشخصی نیست که این کار را باید چکونه انجام داد.

بهبود طراحی محیط، دشمنان و صدا

شاید بزرگ‌ترین تغییر در بازی Resident Evil 2، مربوط به زاویه دوربین آن باشد. برخلاف دوربین ثابت نسخه‌های اصلی، این بار یک دوربین سوم شخص، بالای شانه از سوی طراحان در بازی قرار داده شده است. به همین خاطر گان‌پلی و روند پیش‌روی در بازی نیز تغییر کرده است. به همین خاطر کپ‌کام باید طراحی محیط، قرارگیری اشیا، دشمنان و طراحی صدا را به گونه‌ای تغییر می‌داد تا مناسب این زاویه دوربین باشد.

تغییرات باس فایت‌ها

تغییرات ایجاد شده در دوربین بازی به این معنی است که مبارزه با باس‌ فایت‌ها نیز قرار است دچار تغییرات زیادی شود. مبارزه به شخصیت‌هایی مثل Birkin و The Tyrant نسبت به گذشته سریع‌تر شده‌اند و بازیکنان نیاز دارند تا حرکات آن‌ها را پیش‌بینی کرده و از این طریق از دست ان‌ها فرار کنند. همچنین طراحی کنترل‌ها مدرن نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار هستند و با توجه به اینکه دوربین دیگر ثابت نیست می‌تواند کمک حال بازیکنان باشد.

معماهای جدید

مکان‌های زیادی از بازی Resident Evil 2 برای بازیکنان آشنا خواهند بود ولی از طرف دیگر شاهد معماهای جدید هستیم. طراحی و ترتیب محیط دچار تغییرات زیادی شده است و در طی بازی کردن با پازل‌ها جدید مواجه خواهید شد. به عنوان مثال وقتی پس از ملاقات با ماروین وارد رختکن می‌شوید، برای باز کردن بعضی از قفسه‌ها نیاز به دو سری رمز دارید؛ بازی در این زمینه شما را آزاد خواهد گذاشت تا ان را به هر طرقی پیدا کنید.

عدم پشتیبانی از واقعیت مجازی

اگر امیدوار به تجربه کردن بازی Resident Evil 2 از طریق واقعیت مجازی هستید تا یک تجربه ترسناک عالی مثل Resident Evil 7 داشته باشید، خبر بسیار بدی برای شما داریم. کپ‌کام چند ماه پیش اعلام کرد که خبری از پشتیبانی از واقعیت مجازی نخواهد بود. این تصمیم بیشتر از هرچیزی به خاطر انتخاب زاویه دوبین است که بالای شانه شخصیت قرار دارد. تهیه کننده بازی، سویوشی کانادا، گفته بود که به خاطر دوربین سوم شخص و دوبین بالای شانه واقعیت مجازی بهترین روش برای تجربه بازی نیست و این پلتفرم هدف ما را شامل نمی‌شود. این مسئله کاملا قابل درک است و بازی Resident Evil 7  به خاطر داشتن دوبین اول شخص برای این پلتفرم عرضه شده بود.

همکاری ۸۰۰ توسعه دهنده

به سرانجام رساندن چنین پروژه‌ای نیاز به منابع مالی و انسانی زیادی دارد. به همین خاطر است که در یک مقطع زمانی، ۸۰۰ توسعه دهنده بر روی بازی کار می‌کردند. این ۸۰۰ نفر شامل برنامه نویس، مدل‌های عکس برداری و موشن‌کپچر و گروه‌های مختلف طراحی می‌شود. از این رو می‌توان فهمید که هزینه‌های زیادی برای توسعه بازی شده است و کپ‌کام از هیچ چیزی برای موفق شدن بازی Resident Evil 2 دریغ نکرده است.

آزادی عمل بیشتر

پیش‌روی در بازی جدید نسبت به نسخه اصلی تفاوت زیادی ندارد ولی بدون شک بازیکنان آزادی عمل بیشتر خواهند داشت. رازهای مختلف و مناطق مخفی برای بازیکنان باز خواهند شد، حتی اگر در حال پیدا کرد آیتمی متفاوت برای پیش‌روی در داستان بازی باشید. بازی نسبت به پیش آزادی بسیار بیشتری دارد و این میزان از جزئیات واقعا قابل تحسین است.

یتیم خانه

مثل اینکه تغییرات در طاحی محیط و اضافه کردن پازل‌های جدید برای تیم توسعه کافی نبوده است و به همین خاطر یک منطقه جدید به نام یتیم خانه را برای گذشت و گذار در سر راه شما قرار داده‌اند. هنوز مشخص نشده است که این منطقه به چه اندازه بزرگ است ولی در تریلرهای دیده‌ایم که شری بیرکین قصد فرار از آن را دارد. مطمئنا در این منطقه زامبی و موجودات ترسناکی برای بازیکنان قرار داده‌ شده‌اند ولی ما هنوز اطلاعات دقیقی از آن نداریم.



ad

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.