مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استتار پیام های نظامی در چین با الگو گرفتن از صدای نهنگ‌ها

استتار پیام های نظامی با استفاده از صدای نهنگ در چین

چین تصمیم دارد برای استتار پیام های نظامی از صدای نهنگ‌ها استفاده کند. آنها از این طریق قصد ارسال امواج صوتی بدون امکان شناسایی را دارند.

به گزارش مجله راگا، دانشمندان تصمیم دارند تا صدای امواج را به عنوان صدای نهنگ جا زده و با استفاده از یک سیستم کدگذاری از آن‌ها در مقابل شناسایی محافظت کنند. به گفته چینی‌ها همان‌طور که صدای وال‌ها به طور خودکار برای کشتی‌ها فیلتر می‌شود، این پیام‌های پنهانی نیز دیگر قادر به شناسایی نبوده و همانند صدای نهنگ‌های عظیم الجثه ناشناخته باقی خواهند ماند.

استتار پیام های نظامی توسط صدای نهنگ‌ها

در حال حاضر دو راه برای افزایش امنیت سیگنال‌های صوتی وجود دارند. در روش اول سیگنال‌های طوری ارسال خواهند شد که توانایی شکستن و دسترسی به پیام آن‌ها سخت باشد. در روش دوم هم سیگنال‌های ضعیف‌تری وجود دارند که شناسایی آن‌ها دشوارتر است. در نتیجه استفاده از صدای وال‌ها که دو فاکتور امنیت بالا و شناسایی به عنوان یک نویز را دارند باعث خواهد شد پیام‌های نظامی با امنیت بیشتری به نقاط مختلف جهان ارسال شوند.

هنوز مشخص نیست که این پروژه تا چه حدی وارد مرحله استفاده شود اما این اولین باری نیست که از وال‌ها برای ارسال پیام‌های نظامی استفاده می‌شود. ارتش آمریکا بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ نیز به این روش روی آورده بود. البته جذب بعضی از نهنگ‌ها به امواج ارسالی و مشکل از بین رفتن نسل این حیوانات عظیم‌الجثه باعث شد که استفاده از آن‌ها برای انتقال پیام کنار گذاشته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.