مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مقایسه سخت افزاری ورک استیشن و پی سی +پادکست

از آنجایی که PC و Workstation از نظر ظاهری شبیه هم هستند، معمولا یکسان در نظر گرفته می‌شوند. اما آنچه مسلم است این است که این دو با هم متفاوتند و برای کاربران مختلفی طراحی شده‌اند. در ادامه به بررسی تفاوت کامپیوتر رومیزی و Workstation می‌پردازیم.

ورک استیشن ها به طور کلی از سخت افزارهای سطح بالاتری استفاده می‌کنند و از این جهت ممکن است با اصطلاح “کلاس ورک استیشن” برخورد کنید. مثلا کارت گرافیک یا مادربورد های حرفه‌ای‌تری در Workstation ها استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت PC و Workstation، کارت گرافیک های انویدیا Quadro و Geforce است یعنی معمولا در ورک استیشن ها از NVIDIA Quadro استفاده می‌شود. همچنین استفاده از NVIDIA Tesla GPU در ورک استیشن ممکن است. در ادامه به بررسی مزایای سخت افزاری Workstation ها می‌پردازیم.

در این قسمت قصد داریم به “مقایسه ورک استیشن و پی سی” بپردازیم. پرونده‌ها در رادیو فالنیک، طبق آخرین تکنولوژی‌ها و مستندات روز دنیا تهیه می‌شود که مهندس مریم فقیهی عهده‌دار تالیف و ارایه آن است. در کنار آن چند دقیقه‌ای را به بررسی مناسبت‌های ماه و اهم رویدادهای دنیای تکنولوژی می‌پردازیم که کارشناسان ما، ندا ایزدی و زهرا چگینی تهیه و ارایه می‌کنند.

عناوین مهمی که در این پادکست ۳۰ دقیقه‌ای می‌شنوید در ادامه آمده است:

۱- اخبار تکنولوژی

باگ عجیب استوریج‌های HPE و از کار افتادن آنها بعد از یک دوره تقریبا ۴ ساله، جمع‌آوری دوچرخه‌های بیدود از سطح شهر، مستقل شدن هواوی و تولید گوشی‌های جدید بدون هیچ قطعه‌ای از آمریکا، معرفی دو گوشی جدید از برند آنر و اخبار جدید از اینترنت ۵G، بخشی از اخبار تکنولوژی این پادکست است.

۲- پرونده:

موضوع پرونده‌ی آذر ماه ۹۸، مقایسه Workstation و PC است.  از دغدغه‌های انتخاب سیستم پردازشی می‌توان به چالش انتخاب ورک استیشن و کامپیوتر دسکتاپی اشاره کرد. ورک استیشن چیست و چه تفاوتی با PC دارد؟ ورک استیشن چه مزایایی دارد و در انخاب سیستم پردازشی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بشنوید.

در  این پادکست به موارد زیر پرداخته می‌شود:

  • Workstation چیست و چه تفاوتی با PC دارد؟
  • بررسی مزایای Workstation
  • بررسی سخت افزارهای ورک استیشن
  • ورک استیشن بهتر است یا کامپیوتر دسکتاپی؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.