مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دلیل شکست استارتاپ ها – علت موفق نشدن یک استارت اپ چیست؟

مدیریت کردن یک استارت آپ کار ساده ای نیست اما اگر بدانید عوامل ثابتی وجود دارند که باعث موفقیت و شکست استارت آپ ها می شوند شاید بهتر بتوانید کارها را مدیریت کنید.

راه‌ اندازی یک کسب ‌و کار به شما این فرصت را می ‌دهد که رویاهایتان را زندگی کنید، ساعات کاری خود را انتخاب کنید و رئیس خودتان باشید. با این حال، یک کارآفرین بودن هم آنقدرها که به نظر می‌ رسد آسان نیست. با داشتن کنترل کامل بر امور، مسئولیت تمام کارها نیز به شما می رسد ، بنابراین انجام کارها وظیفه شما خواهد بود.

اگر چه تعداد قابل ‌توجهی از استارتاپ های نوپا هر ساله با شکست مواجه می‌شوند اما اغلب دلایل شکست یکسانی دارند. اگر می ‌خواهید مطمئن شوید که کسب ‌و کار شما موفقیت آمیز عمل می کند، حتما از این عوامل رایج در شکست کسب و کارها اجتناب کنید. در قسمت زیر به برخی از مهم ترین و رایج ترین دلایل شکست کسب و کارهای نوپا می پردازیم، با ما همراه باشید.

  1. کافی نبودن بودجه اولیه

شروع یک کسب‌ و کار می ‌تواند پر هزینه باشد و تقریبا همیشه بیشتر از چیزی است که تصور می ‌کنید هزینه دارد. مهم نیست که چه نوع کسب و کاری را راه‌ اندازی می ‌کنید، در هر صورت هزینه‌هایی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر کامپیوتر، نرم‌ افزار و تجربه کاری در اختیار دارید، ممکن است فرض کنید که می ‌توانید به عنوان مثال، یک طراح وب باشید. با این حال، شما هنوز برای کسب ‌و کار جدید خود به پول نیاز خواهید داشت، شما مجبورید تمام هزینه‌ های اولیه را تقبل کنید تا زمانی که کسب و کارتان به مرحله سوددهی برسد و کسب درآمدتان ازاین شغل آغاز شود. برای کسب و کارهایی که به تجهیزات بیشتری نیاز دارند، هزینه شروع کار بیشتر خواهد بود.

پیش از اینکه شروع کنید، بودجه خود را با جزئیات برنامه‌ ریزی کنید و راه ‌های خلاقانه برای تامین بودجه موردنیاز شغل خود پیدا کنید. با کمک سرمایه گذاران ، کمک ‌های مالی و وام‌ های تجاری، شما می ‌توانید بودجه لازم برای راه ‌اندازی کسب ‌و کار خود را تامین کنید، در نهایت دقت کنید که هزینه راه اندازی را دست کم نگیرید.

همچنین بخوانید: گام های شروع یک کسب و کار
  1. بازاریابی نادرست

اگر یک ایده عالی برای یک کسب ‌و کار داشته باشید، باید درباره آن با افراد مختلف صحبت کنید. بدون بازاریابی و تبلیغات شما مشتری زیادی نخواهید داشت. درست است که بازاریابی زبانی یک روش خوب برای جذب مشتری است اما اغلب استارتاپ هایی که فقط به همین روش بازاریابی تکیه کرده اند با شکست مواجه شده اند. شما باید متناسب با نام تجاری ، شرکت ، بازار هدف و صنعت خود ، روی گزینه های بازاریابی موجود تمرکز کنید.

به عنوان مثال با بازاریابی رستوران می خواهید اطمینان حاصل کنید که به درستی در سئو سرمایه گذاری می کنید. وقتی افراد به جستجوی “رستوران های نزدیک من” یا “بهترین رستوران در شهر X ” می پردازند ، شما می خواهید وب سایت شما اولین نتیجه ای باشد که می بینند. مشخص کردن هدف و بازاریابی هدف تان به شما این فرصت را می ‌دهد که برند خود را تبلیغ کرده و مشتریان جدیدی را جذب کنید که این دقیقا همان چیزی است که شروع هر کسب و کاری به آن نیاز دارد.

  1. محل کار نامناسب

اگر شغل شما فقط به صورت آنلاین فعالیت می کند ، ممکن است موقعیت مکانی اهمیت کمتری داشته باشد. با این حال ، برای مشاغل حضوری ، موقعیت مکانی شما برای موفقیت در این شغل بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر در یک خیابانی که چندین کافی شاپ دیگر دارد، یک کافی شاپ باز کنید، رقابت سختی در پیش خواهید داشت. زمانی را صرف پیدا کردن محل مناسب برای کسب و کارتان کنید و از اینکه این محل با نیازها و بازار هدف کسب و کارتان متناسب است مطمئن شوید.

راه‌ اندازی یک شروع موفق

زمانی که تصمیم می‌ گیرید که رویای خود را زندگی کنید و کسب‌ و کار خود را راه‌ اندازی کنید، ممکن است مشتاق باشید که هر چه زودتر شروع به کار کنید. با این حال، راه ‌اندازی کسب‌ و کار شما به سرعت ممکن است منجر به شکست شود. با این حال، با تحقیقات و آماده‌ سازی فشرده می‌ توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما آماده راه اندازی است.


با رعایت مواردی که در قسمت بالا عنوان کردیم، از شکست کسب و کاری که با زحمت زیاد و علاقه راه اندازی کرده اید جلوگیری کنید.  در نهایت برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.