مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیدنی های روسیه و اروپا


کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای کازان که به آن کلیسای لیدی کازان هم می گویند، یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی است. کلیسای کازان همچنین یکی از بزرگترین عبادتگاه های روسیه می باشد. کلیسای کازان که در شاهراه خیابان نِوسکی قرار دارد، محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف نیز می باشد. به گزارش سفرباتو کلیسای کازان تنها کلیسای دایر (در حال کار) ارتدوکس در بخش مرکزی شهر سن پترزبورگ می باشد.

موزه لنین در مسکو

موزه لنین یکی دیگه از دیدنی های روسیه ست. این موزه در سال ۱۹۳۰ باز شده و در حوالی میدان سرخ قرار گرفته، سبک ساختمان موزه به سبک معماری مصری هست و نمای بسیار زیبایی داره. در این موزه جسد لنین بصورت مومیایی شده در یک اتاقک شیشه ای نگهداری میشه و گردشگران تور اروپا برای دیدنش باید در سکوت کامل از یک در وارد و بدون توقف از کنار اتاقک شیشه ای رده شده و از در دیگه خارج بشی.

موزه پوشکین زیباترین موزه مسکو

اگه به هنر علاقه داری، موزه پوشکین جائیه که اگه نبینی نصف عمرت بر فناست. این موزه که در مسکو و در خیابان ولخونکا وجود داره، یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های هنری در دنیاست که آثار متنوعی از جمله نقاشی های نقاشان بزرگ و معروفی چون پابلو پیکاسو، رامبراند، ونسان ونگوک و مجسمه های زیبای هنرمندان و مشاهیر بزرگ جهان، لباس های اشخاص معروف و سرزمین های مختلف و بسیاری دیگر از هنر ها که فقط باید از نزدیک دید.

نیژنی نووگورود:

نیژنی نووگورود به عنوان پنجمین شهر بزرگ روسیه در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار گرفته است.این شهر به عنوان یک قلعه در قرن سیزدهم آغاز شد و پس از تولد ماکسیم گورکی در آن، به گورکی شهرت یافت. نیژنی نووگورود یک جای خوب برای غرق شدن در هنر و معماری روسی، با بیش از ۶۰۰ آثار تاریخی و مجسمه‌ها، و حداقل ۲۰۰ موزه هنر، سالن‌های کنسرت و مانند آن است.

ایرکوتسک:

ایرکوتسک عملا پایتخت سیبری شرقی بوده و محبوب‌ترین مکان برای توقف در راه‌آهن بین مسکو و شرق است. با وجود تنها ۴۵ کیلومتر فاصله از دریاچه‌ی بایکال، این شهر بهترین مکان برای کشف خط ساحلی غربی دریاچه است.مسافران تور روسیه  که به این ناحیه سفر می‌کنند حتما از آنچه می‌بینند شگفت زده خواهند شد. خانه‌های چوبی تزیین شده در کنار آپارتمان‌های استاندارد بلوک شوروی ، به علاوه بلوارهای عریض با ترافیک بسیار کم برای یک شهرستان ۵۰۰۰۰۰ نفری ، توریست‌ها و گردشگران را متعجب می‌کند. ایرکوتسک محل بسیاری از درگیری‌های خونین میان جناح‌های روسیه در انقلابات مختلف بود. همچنین به عنوان یک محل تبعید برای روشنفکران ، هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. کلیساهای متعددی ، از جمله کلیسای معراج، زمین شناسی و تاریخ موزه ایرکوتسک در این شهر قرار دارد.

دانشگاه دولتی مسکو

«دانشگاه دولتی لومونُسُـف مسکو» (The Lomonosov Moscow State University) از دیدگاه بسیاری از دانشجویان یکی از بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است که دارای معماری فوق‌العاده و بی‌نظیر است.

این دانشگاه قدیمی در سال ۱۷۵۵ در بالای تپه‌ای به اسم «تپه گنجشکان» (Sparrow Hills) بنا شد که ساختمان اصلی آن به سبک معماری گوتیک و باروک است  و یکی از هفت آسمان‌ خراشی است که به دستور «ژوزف استالین» (Joseph Stalin) در مسکو ساخته شد.

برج اصلی آن ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان اروپا بود. این مجموعه دیدنی آنقدر بزرگ است که به گفته بسیاری ۱۸ سال طول می‌کشد تا از همه اتاق‌ها و مناطق آن بازدید کنید.

بنای یادبود فتح فضا

این بنای تاریخی منحصر به فرد که در بخش شمال شرقی مسکو قرار دارد، به افتخار برنامه‌های فضایی روسیه در سال ۱۹۶۴ ساخته شد که دارای ۱۰۷ متر ارتفاع است؛ جنس آن از تیتانیوم ساخته شده است و موشکی را نشان می‌دهد که در راه رسیدن به فضاست.

در زیر این بنای یادبود موزه‌ ملی فضا قرار دارد که به تازگی درهای آن برای بازدید عموم گشوده شده است. پارک VDNK در مجاورت این منطقه قرار دارد و جاذبه‌های فضایی بسیاری را در آنجا می‌توان مشاهده کرد.

دیدنی های اروپا

اسکاتلند: جزیره اسکای ( Skye)

دومین جزیره بزرگ اسکاتلند مکانی جادویی با دشت‌های پهناور، رشته کوه‌های و خط ساحلی بسیار زیبا و جوی بسیار عجیب است. این جزیره به خاطر داشتن آب و هوایی متغیر و تقریباٌ همیشه ابری به جزیره ابر نیز در نزد گردشگران تور لحظه آخری اروپا- معروف است. آب و هوای فوق‌العاده و کوه‌هایی که به صورت طبیعی طرح‌هایی عجیب و جادویی دارند این جزیره را به مکانی فرازمینی تبدیل کرده است.

انگلستان: لندز اند (Land’s End)

لندزاند غربی‌ترین بخش‌های کرن وال ( Cornwall) و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی انگلستان است به خاطر زیبایی طبیعی و آرامش‌بخشش معروف شده است. ساحل کرنیش  ) Cornish) مناظری محسورکننده از دریای سلتیک دارد. با قدم زدن در این ساحل می‌توانید از زیبایی دریا، هوای خوب و غارهای بسیار آن لذت ببرید.

آلمان: جنگل سیاه (  Black Forest)

جنگل سیاه آلمان شما را به یاد داستان خانه شکلاتی می‌اندازد. این کوهستان پوشیده از درخت، در کنار رودخانه راین در بادن ورتنبرگ آلمان قرار دارد. با هزاران دریاچه، مناظر بسیار زیبا و شهرهای تاریخی این جنگل بی شک یکی از زیباترین مکان‌های توریستی آلمان است.

اسپانیا: لاس مدولاس ( Las Médulas)

سایت معدنی تاریخی لاس مدولاس در شمال غرب اسپانیا یکی از شواهد تکنولوژی در روم باستان است. این منطقه پر از معدن‌های طلا بوده است که رومیان با استفاده از نیروی هیدرولیک قرن اول آن‌ها را استخراج می‌کردند و منظره‌ای خاص را به وجود آورده‌اند که هنوز قابل دیدن است. قله‌های نارنجی سوخته و طبیعت سبز این مکان را به ترکیبی از مناظر طبیعی و انسانی تبدیل کرده‌ است.

گالری اوفیتزی در فلورانس (Uffizi Gallery in Florence) در کشور ایتالیا

کونوالواس می ‌گوید به جای اینکه نصف روز خود را در صف ورودی این گالری هدر دهید بهتر است یک بلیط مخصوص بخرید تا مستقیم و بدون معطلی وارد گالری شوید.

گالری اوفیتزی در فصل‌ های پر گردشگر روزانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر دارد و یکی از پر بازدیدترین موزه ‌های دنیا محسوب می ‌شود. کسانی که واقعا عاشق هنر هستند بهتر است دو بار کل موزه را بگردند تا کاملا عظمت آثار آن را درک کنند.

پاموک کاله (Pamukkale) در کشور ترکیه

کونوالواس می ‌گوید پاموک کاله در ترکیه در واقع پر بازدیدترین دیدنی این کشور محسوب می‌ شود. اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید بازدید از این جاذبه گردشگری و میراث جهانی یونسکو می‌ تواند کمی راحت ‌تر شود.

برای اینکه از خیل عظیم گردشگران در امان باشید بهتر است از شب قبل به روستای پاموک کاله بروید و شب را آنجا بگذرانید زیرا اکثر کسانی که برای بازدید می‌ آیند معمولا بعد ظهر می‌ رسند و شما می ‌توانید صبح به آن سفر کنید.

پمپئی (Pompeii) در کشور ایتالیا

کریس آستین (Chris Austin)، معاون ارشد شرکت لوکس کروز سیبورن (Seabourn)، می ‌گوید من عاشق تاریخ هستند و روم یکی از شهرهای مورد علاقه من می ‌باشد. اما اگر شما عاشق تاریخ باشید باید از شهر رم فراتر رفته و سری به پمپئی بزنید. سکوت این منطقه حیرت انگیز است و ارزش منتظر ماندن در صف طولانی را دارد. پیشنهاد من به شما این است که با آرامش همه جای پمپئی را بگردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.