مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مردم دنیا از چه مشکلاتی در کشور خود گله می کنند؟

در دنیا هیچ کشوری کاملاً ایده‌آل وجود ندارد و مردم آن نیز شکایات و گله‌های مختلفی در مورد کشور خود دارند. به عنوان نمونه مردم کشور سوییس که در دنیا با عنوان مهد آزادی و دموکراسی شناخته می‌شود دارای مشکلاتی هستند و مردم آن اغلب شکایات جالبی دارند. در ادامه این مقاله از نظاره مشکلات مردم ۱۰ کشور دنیا را بررسی می‌کنیم.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است. این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه‌نویسی شناخته می‌شود. مالیات معضل بزرگ در یونان است. در برخی از قسمت‌های این کشور فرار مالیاتی (عدم پرداخت مالیات یا پرداخت آن کمتر از میزان تعیین شده) را نوعی افتخار و وطن‌‌پرستی می‌دانند (ریشه این باور مردم به دوران حاکمیت امپراطوری عثمانی بر یونان باز می‌گردد).

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق و بزرگترین کشور ناحیه قفقاز، در همسایگی ایران از جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب،گرجستان و روسیه در شمال است. این کشور ده میلیون نفری که دارای اکثریت مسلمان است، دیرزمانی جزئی از خاک ایران بوده و در منابع اسلامی از آن به «آران» نام برده می‌شد. خویشاوندسالاری در آذربایجان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. مشکلات این کشور خویشاوندسالاری می‌باشد به این معنا که استخدام اقوام و دوستان در سمت‌های اداری به جای استفاده از افراد شایسته آن سمت است (گاهی اوقات مردم یونان برای اعتراض به این موضوع تجمعاتی را تشکیل می‌دهند).

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

این کشور زیبا در جنوب شرقی استرالیا واقع شده است که زیباترین مناظر طبیعی و فعالیت های ورزشی و تفریحی را دارد و به عنوان مرکز ماجراجویی و هیجان دنیا به حساب می آید. نیزلند به خاطر داشتن غارهای منحصر به فرد، سرزمین های آتشفشانی، سواحل آبی و جنگل های انبود به عنوان مکانی عالی برای گردشگران به حساب می آید. قیمت بلیط پروازهای خارجی در این کشور یک دغدغه‌ی است. قیمت بلیط‌ پرواز خارجی در نیوزلند بسیار بالا بوده و قیمت بلیط‌ها در هر سال یا حتی در هر فصل متغیر است. انزوای نیوزلند باعث شده مردم آن زیاد به کشورهای خارجی سفر نکنند. جالب است بدانید در آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی قیمت بلیط پروازهای خارجی به بیشتر کشورهای دنیا کمتر از ۱۰۰۰ دلار است؛ اما در نیوزلند…

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

این کشور از همه طرف به جز بخشی کوچک در جنوب شرق که از طریق خلیج بنگال با میانمار در ارتباط است با هند هم‌مرز است .مرزهای امروزی این کشور در سال ۱۹۴۷ ایجاد شدند. در آن سال این منطقه به عنوان بال غربی کشور تازه تاسیس پاکستان شناخته شد. تراکم جمعیت در این کشور بسیار بالا بوده و به یک مشکل بزرگ برای مردم تبدیل شده است. در ایالت جورجیای این کشور ۱۶۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

آلمان سومین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و بزرگترین صادر کننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور واردکننده کالا در جهان است.بر اساس آمارهای سازمان جهانی تجارت میزان صادرات آلمان در سال ۲۰۰۶میلادی۱۳۳/۱تریلیون دلار بود.با این حال همچنان کیفیت زندگی در نیمه غربی آلمان بالاتر از نیمه شرقی آن است. از جمله گله‌های مردم این کشور بی کیفیتی برنامه‌های تلوزیونی می‌باشد. در آلمان برنامه‌های تلویزیونی اصلا باکیفیت نیستند و برنامه‌هایی که عموم مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، از سطح کیفی بسیار کمی برخوردار هستند.

  • آفریقای جنوبی

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

آفریقای جنوبی تاریخ متفاوتی را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده است. مهاجرت اروپایی‌ها به آن و موقعیت استراتژیک دریایی آن سبب شد تاریخ پرفراز و نشیبی را داشته باشد. آفریقای جنوبی دارای تعدادی از قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود در قاره آفریقا است. تاریخ کتبی آفریقای جنوبی با شرح دریانوردان اروپایی که از راه‌های بازرگانی هند شرقی می‌گذشتند شروع می‌شود. مشکل این کشور جرم و جنایت است، در این کشور میزان جرم و جنایت بسیار زیاد است که از بین آن‌ها می‌توان به جرم‌هایی همچون جرائم خشونت‌آمیز، آدم‌ربایی و فساد اشاره کرد. فراگیر شدن اعمال مجرمانه موجب شده است بسیاری از شهروندان آفریقای جنوبی تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری بگیرند.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. با وجود این ، نزدیک به دو- ‌سوم مردم این کشور در منطقه‌ای به عرض ۱۶۰ کیلومتر مربع، در طول مرز جنوبی با آمریکا، زندگی می‌کنند.  مساحت کانادا۴۳۰، ۲۱۵، ۹ کیلومتر مربع است که تقریباً برابر با کل مساحت اروپاست (۴۰ برابر انگلستان و ۱۸ برابر فرانسه). خط ساحلی این کشور۲۵۰ هزار کیلومتر (۱۵۵ هزار مایل) است. در این کشور بیشتر از اینکه به مسائل داخلی خود کشور توجه شود، مسائل داخلی آمریکا مورد توجه است؛ البته در بسیاری از کشورهای جهان برجسته کردن مسائل و مشکلات داخلی آمریکا، روشی مرسوم برای منحرف کردن افکار عمومی از توجه به مسائل داخلی است.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. در کره‌ی جنوبی، از سال ۱۹۶۳ و فقط ظرف مدت ۴۰ سال، درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، چیزی نزدیک به ۱۴ برابر افزایش یافت.  دغدغه‌ی مردم این کشور سیاست‌ها غیر قابل تغییر هستند و در کشور ژاپن نیز این چنین مشکلی وجود دارد. به طور قطع نمی‌توان که مشکل تغییرناپذیری سیاست‌ها در کدام یک از این دو کشور شدید‌تر است؛ چرا که شدت این مشکل در موارد مختلف متفاوت است.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

هند، بخش اعظم جنوب آسیا و شبه قاره هند را به خود اختصاص داده‌ است . جغرافیای هند به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود: فلات بلند هیمالیا ، جلگه گنگ و شبه جزیره جنوب هند که مناطق مختلف کوهستانی، دره رود خانه‌ای، کویر، دشت و جنگل را در بر می‌گیرد. پائین‌ترین سطح هند ، در اقیانوس هند ، با ارتفاع صفر و بلندتری نقطه این کشور، قله کانچن جونگا ، با ارتفاع ۸۵۶۸ متر در هیمالیا قرار دارد که سومین قله مرتفع جهان است. معضل مردم این کشور نظافت است. مردم نظافت منازل خود را رعایت می‌‌کنند؛ اما به نظافت مکان‌های عمومی هیچ توجهی است و هند کثیف‌ترین مکان‌های عمومی جهان را در خود جای داده و از این نظر در صدر همه کشورها قرار دارد.

دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان
دغدغه‌های مردم جهان در کشورشان

جمهوری دموکراتیک خلق کره که با نام کره شمالی از آن یاد می‌شود کشوری در قاره آسیا است که جزو آخرین بازماندگان حکومت‌های کمونیستی به حساب می‌آید. جمهوری دموکراتیک خلق کره که با نام کره شمالی از آن یاد می‌شود کشوری در قاره آسیا است که جزو آخرین بازماندگان حکومت‌های کمونیستی به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در این کشور مردم هیچ شکایتی ندارند؛ شاید این موضوع برایتان تعجب‌بر‌انگیز باشد؛ اما باید بگوییم که مردم این کشور به دلایل مشخص اصلا حق شکایت ندارند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.