مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سوالات جالب اپل در مصاحبه استخدامی خود

استخدام شدن در شرکت هایی چون گوگل و اپل ضوابط خاص خود را دارد و اصل همین ضوابط است که این شرکت ها را بزرگ و موفق می کند. شرکت اپل یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین شرکت هایی است که هر فردی می تواند در آن مشغول به کار شود اما کارکردن در شرکتی مانند اپل، چالش ها و مسائل خاص خود را به دنبال دارد.

سوالات استخدامی اپل
سوالات استخدامی اپل

مصاحبه‌های استخدامی این شرکت، دو بخش فنی و شخصیتی دارند. در کنار بخش فنی که سابقه‌ی حرفه‌ای و تخصص افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد، برخی از سوالات بخش شخصیتی، واقعا عجیب و غیرقابل پیش‌بینی هستند. مصاحبه‌های استخدامی این شرکت، دو بخش فنی و شخصیتی دارند. در کنار بخش فنی که سابقه‌ی حرفه‌ای و تخصص افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد، برخی از سوالات بخش شخصیتی، واقعا عجیب و غیرقابل پیش‌بینی هستند. در ادامه سوالات جالب اپل در مصاحبه استخدامی خود را بررسی می‌کنیم.

سوالات استخدامی اپلسوالات استخدامی اپل

  1. یک فنجان قهوه‌ی داغ و یک لیوان شیر سرد داریم که از یخچال خارج می‌کنیم. دمای اتاق ما بین دمای این دو لیوان است. اگر بخواهیم سردترین ترکیب ممکن را ایجاد کنیم، چه زمانی باید شیر را با قهوه مخلوط کنیم؟ (متقاضی بخش طراحی محصول)
  2. اگر ۲ تخم مرغ داشته باشیم و بخواهیم بلندترین ارتفاع برای انداختن تخم مرغ بدون شکستن را محاسبه کنیم، چه روش بهینه‌ای را پیشنهاد می‌دهید؟ (بخش مهندس نرم‌‍افزار)
  3. حافظه رم را برای یک کودک پنج ساله توضیح دهید. (متقاضی بخش apple Genius)
  4. فرض کنید یک لیوان آب روی میز DJ قرار داده‌اید. سرعت به آرامی افزایش می‌یاید. اولین اتفاقی که می‌افتد چیست؟آیا لیوان با لیز خوردن می‌افتد؟ آیا واژگون می‌شود؟ آیا آب از آن به بیرون می‌ریزد؟ (بخش مهندسی مکانیک)
  5. فرض کنید ۱۰۰ سکه روی یک میز دارید. این سکه‌ها دو روی شیر و خط دارند. ۱۰ سکه به طرف شبر و ۹۰ سکه خط هستند. شما نمی‌توانید با دیدن یا حس کردن یا هر روش دیگر، روی سکه‌ها را متوجه شوید. سکه‌ها را به‌گونه‌ای به دو بخش تقسیم کنید که تعداد مساوی از سکه‌ها با روی شیر در هر دسته باشد. (مهندسی نرم‌افزار)
  6. فرض کنید ۳ جعبه داریم. یکی از آن‌ها فقط سیب و دیگری فقط پرتغال و سومی ترکیبی از هر دو میوه را دارد. این جعبه‌ها به اشتباه بارگذاری شده‌اند و برچسب هیچ جعبه‌ای با محتویاتش هماهنگ نیست. شما یک جعبه را باز می‌کنید با نگاه کردن به این میوه، چگونه می‌توانمید همه‌ی جعبه‌ها را صحیح برچسب‌گذاری کنید؟ (بخش کنترل کیفیت نرم‌افزار)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.