مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دهکده ی فیل ها پاتایا در تایلند

دهکده ی فیل ها پاتایا در تایلند

دهکده ی فیل ها پاتایا در سال ۱۹۷۳ میلادی پایه گذاری شده است. هدف اصلی از تأسیس این دهکده این بود که از فیل هایی که توان کار کردن نداشتند و یا از کار افتاده بودند نگهداری و مراقبت نمایند. دهکده ی فیل ها پاتایا در کشور تایلند در شهر پاتایا قرار دارد و از مهم ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود.

لازم است بدانید که هم اکنون در این دهکده ۳۰ حلقه فیل نگهداری شده و تحت مراقبت می باشند. در قدیم تمامی این فیل ها در جنگل های تایلند به منظور جا به جا کردن الوارها به کار گرفته می شدند. اما در حال حاضر که سنشان زیاد شده است و توانایی زیادی برای این قبیل از کارها را ندارند به دهکده ی فیل ها پاتایا انتقال داده شده اند تا در آخرین سال های زندگی خود در آرامش باشند.

در دهکده ی فیل ها پاتایا در تور تایلند چندین و چند سال فیل هایی که پیر و ناتوان شده بودند نمایش های گوناگون اجرا می کردند که بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفته بود. همین امر موجب شد که این دهکده به یکی از مناطق گردشگری تایلند تبدیل شود و توریست های زیادی را به سوی خود بکشاند.

 

به گزارش سفر باتو ،  فیل سواری یکی از مهم ترین و جذاب ترین کارهایی است که می توانید در این دهکده انجام دهید. این امر باعث می شود که از طبیعت زیبای اطراف دهکده هم لذت ببرید. حتی پس از فیل سواری قادر خواهید بود به تماشای نمایش فیل ها و استحمام نمودن آن ها در آب رودخانه، بنشینید. افزون بر این می توانید طعم و مزه میوه های ناب گرمسیری و فصلی و نوشیدنی های محلی را بچشید. بهتر است بدانید که این میوه ها از باغ های اطراف دهکده چیده شده و در اختیار شما گردشگران عزیز قرار می گیرد.

گفتنی است که مدت زمانی که می توانید در زمین های زیبا و بوته های سبز دهکده ی فیل ها پاتایا تایلند روی یک صندلی مشترک ۲ نفره فیل سواری کنید حدود ۴۵ الی ۵۰ دقیقه به طول می-انجامد. پس از توقفی کوتاه در خانه ابریشم به وسیله لندرووز به دهکده برگردانده می شوید. افزون بر این می توانید به فیل ها غذا بدهید.

 

نکته ای اساسی و مهم در این حین وجود دارد و آن، این است که هنگامی که از این دهکده دیدن می کنید علاوه بر این که می توانید از فیل سواری لذت ببرید با پرداختن بهای بلیطی که به این منظور خریداری می کنید به بقای زندگی حیات وحش کمک می کنید چرا که درآمد آن صرف نگهداری از فیل ها در حال حاضر و آتی آن ها می شود.

جالب است بدانید که یک مربی جوان و بچه فیل در کنار یکدیگر رشد می کنند. زمانی که مربی به بچه فیلی شیر می دهد و بچه فیل هم وی را به عنوان مربی خود می پذیرد، مربی در حکم مادر بچه فیل محسوب می گردد. همین امر سبب می شود که بچه فیل و مربی با همدیگر بزرگ شوند. به این صورت است که مربی از اعضای خانواده بچه فیل به حساب می آید. جمله ای که در بین مربیان این دهکده باب شده است این است که یک مربی بایستی برای یک فیل باشد.

چه عواملی سبب می شود دهکده فیل های پاتایا دیدن کنید؟

مطرح بودن به عنوان جذاب ترین جاذبه شهر پاتایا، امکان برقراری ارتباط با فیل ها در یک فضای امن و آرام، تماشای فیل ها، فیل سواری، تماشای حیوانات دیگری که در این دهکده وجود دارد سبب می شود که در صورت سفر به تایلند حتماً به فکر بازدید از این دهکده بیفتید.

 

دهکده ی فیل ها پاتایا چه خدماتی ارائه می نماید؟

قایق سواری بر روی رودخانه آرام و تماشای آبشار حیرت انگیز و زیبا، بازی با گیبون ها از جمله کارهایی است که جهت لذت و تفریح بردن گردشگرانی که از این دهکده دیدن می کنند در نظر گرفته شده است. دو بخش مهیج دیگری که در این دهکده وجود دارد و به شما توصیه می کنیم در صورت بازدید از این دهکده به هیچ عنوان تماشای آن را از دست ندهید شمشیر بازی تایلندی می باشد، دیگر قسمت آن آموزش کنترل فیل ها به دست خودتان می باشد. وجود راهنمای انگلیسی زبان از دیگر خدماتی است که دهکده ی فیل ها پاتایا در اختیار گردشگران قرار می دهد که البته لازم بدانید که بایستی هماهنگی آن از قبل انجام بگیرد. افزون بر این، همان طور که قبلاً هم ذکر شد می توانید از میوه های که تازه از باغ های اطراف دهکده برای گردشگران چیده شده است تناول کنید.

علاوه بر مواردی که ذکر شد می توانید از امکاناتی که برای گردشگران در این دهکده وجود دارد بهره ببرید، می توانید دوش بگیرید و شن و ماسه هایی که از دورخانه به تنتان چسبیده است بشوئید.

تفریحات در دهکده ی فیل ها پاتایا

دهکده ی فیل ها پاتایا مکانی امن برای برقراری ارتباط با فیل ها می باشد. در این محل برای بازدیدکنندگان تفریحات مختلفی در نظر گرفته شده است که در صورت سفر به تایلند و بازدید از این دهکده می توانید از آن ها بهره مند شده و خاطر ه ای شیرین و دل انگیز را برای خود و خانواده اتان رقم بزنید.

فیل سواری، راندن موتور چهار چرخ، ارابه سواری با گاو، تور گشت و گذار ویژه که پیاده روی ترکیبی نام دارد و همچنین رفتینگ از دیگر تفریحاتی است که برای بازدیدکنندگان از این دهکده در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.