مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ثروتمندترین کشور دنیا کدام کشور است ؟

تعداد میلیاردرهای جهان در حال افزایش است. با توجه به آماری که بانک سوئیسی UBS در این باره منتشر کرده است، چین در راس بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان قرار دارد.

ثروتمندان جهان در حال افزایش دارایی های خود هستند، اما نه تنها دارایی‌های آنان بیشتر می‌شود، بلکه بر تعداد آنها در جهان نیز اضافه شده است. سال گذشته فوربز تعداد میلیاردرهای جهان را با ذکر نام منتشر کرد.

تعداد ثروتمندان جهان با سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۲۰۴۳ نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشدی تقریبی ۱۲ درصدی را شاهد بوده است و امسال باز هم بر تعداد ابر ثروتمندان جهان اضافه شد.

تعداد میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۸

به تازگی شرکت مشاورتی PwC در یک کار تحقیقاتی به همراه بانک UBS سوئیس، آماری را درباره تعداد میلیاردرهای دنیا منتشر کرده‌اند. بر اساس این آمار، شمار ابر ثروتمندان جهان رو به افزایش است.

در این تحقیق آمده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲ هزار و ۱۵۸ مرد و زن در سراسر دنیا سرمایه‌ خود را به بیش از یک میلیارد دلار رسانده‌اند. بر اساس این آمار، در واقع هر یک از این میلیاردرها به طور متوسط ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو در اختیار دارند.

چین بیشترین ثروتمند دنیا را در اختیار دارد
دویچه وله آلمان می‌نویسد که ثروتمندتر شدن چینی‌ها همچنان ادامه دارد. تعداد سرمایه داران چینی در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن، ۳۹ درصد رشد داشته و ثروت آنان به ۱.۱۲ هزار میلیارد دلار رسیده است. چنین ثروتی در سطح جهانی نیز منحصر به فرد است.

بر اساس تحقیقات جدید، چینی ها با داشتن ۳۷۳ نفر از میلیاردرهای جهان بیشترین سهم ثروتمندان دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. آمار ثروتمندان میلیاردر چینی در سال ۲۰۱۶ بر اساس آمار منتشر شده، ۳۱۸ نفر بوده است، اما این تنها رکورد چینی‌ها محسوب نمی‌شود. این کشور علاوه بر این در راس جوانترین ثروتمندان دنیا نیز قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.