مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جلو انداختن فوری پریود: روش های جلو انداختن قاعدگی

خیلی از زمان‌ها بنا به دلایل مختلف، خانم‌ها علاقه دارند که زودتر از موعد پریود شوند. شاید یک دلیل واضح این باشد که سندرم پیش قاعدگی، باعث اذیت شدن آن‌ها شده است و یا شاید در تعطیلات هفته بعد به مسافرت می‌روند و تمایلی ندارند که آن جا پریود شوند و یا ترس از بارداری دارند و هزاران دلیل دیگر. به همین دلیل باید راهی برای جلو انداختن فوری پریود پیدا کرد. در ادامه این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها، در مورد جلو انداختن فوری پریود مطالب و راهکارهایی خواهیم خواند که حتما برایتان موثر واقع خواهد شد. همراه ما باشید.

جلو انداختن فوری پریود

جلو انداختن فوری پریود

با چند راه حل طبیعی و بدون خطر می‌توان پریود را جلو انداخت. این راه‌ها کدامند؟

به درمان‌های خانگی تایید شده توجه نمایید

۱- در مصرف داروهای گیاهی احتیاط کنید

جلو انداختن فوری پریود

هنگام مصرف داروهای گیاهی احتیاط کنید. اکثر مردم داروهای گیاهی را بدون عوارض می‌دانند و در هر فرصتی برای درمان از آن استفاده می‌کنند ولی باید بدانید که داروهای گیاهی نیز مانند داروهای شیمیاییی می‌توانند عوارض داشته باشند. اگر می‌خواهید داروهای گیاهی در پریود شما نقشی داشته باشند بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید و سپس اقدام کنید زیرا ممکن است داروهای گیاهی اثر معکوسی هم داشته باشند.

۲- در مصرف ویتامین C  دقت نمایید

دلیل بی نظمی در قاعدگی

خوردن ویتامین C برای جلو انداختن فوری پریود مفید است. این ویتامین به افزایش میزان پوشش در رحم کمک می‌کند و همین هم باعث جلو انداختن فوری پریود می‌شود. برخی از افراد معتقد هستند که مکمل‌های ویتامین c و غذاهای حاوی این ویتامین نیز همین اثر را دارد.

مقدار روزانه ویتامین C توصیه شده ۶۰ میلی گرم است. اگر تصمیم به مصرف مکمل‌ها دارید، نباید بیش از دوز توصیه شده استفاده کنید. سعی کنید برای جلو انداختن فوری پریود مقدار زیادی از پاپایا، فلفل دلمه، بروکلی، کیوی، مرکبات، سبزیجات برگ و گوجه فرنگی بخورید.

۳- اضافه کردن جعفری به رژیم غذایی خود

درمان بی نظمی در قاعدگی

فولکلور موجود در جعفری می‌تواند برای جلو انداختن فوری پریود استفاده شود. جعفری حاوی apiol و میریستیکین است، که به نظر می‌رسد مواد تشکیل دهنده رحم را کم می‌کنند. هیچ تحقیق علمی این ادعا را تکذیب نکرده است، اما برخی از زنان چای جعفری را نوشیدنی را مفید می‌دانند. برای تهیه چای جعفری مراحل زیر را طی کنید:

۱/۴ فنجان جعفری تازه را بشویید و ریز ریز کنید. جعفری تازه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به جعفری خشک است و باعث می‌شود طعم چای بهتر شود. یک فنجان آب به جوش آورید. آب را روی جعفری را بریزید و آن را پنج دقیقه تفت دهید.

۴- میل کردن زردچوبه

روش های درمان بی نظمی در قاعدگی

میل کردن زردچوبه، درد و رنج ناشی از قاعدگی را تسکین می‌دهد و باعث به جلو انداختن فوری پریود می‌شود. زردچوبه یک ریشه طعم دار است که اغلب به عنوان ادویه پخت و پز استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به یک نوشیدنی سالم تبدیل شود. دانشمندان تأیید نمی‌کنند که زردچوبه می‌توانند به قاعدگی سریع شما کمک کنند، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

پودر زردچوبه را بر روی برنج، سبزیجات بخار پز شده و ….  در زمانی که می‌خواهید میل کنید، اضافه نمایید. حتی می‌توانید آن را به یک نوشیدنی اضافه کنید، مثلا یک قاشق چای خوری زردچوبه را به یک فنجان آب اضافه کرده و به آن لیمو و عسل اضافه نمایید تا طعم لذیذی داشته باشد.

۵- مکمل‌های گیاهی را امتحان کنید

تنظیم زمان قاعدگی

فکر می‌کنم چندین مکمل گیاهی برای تحریک قاعدگی استفاده می‌شود. از آن جا که مکمل‌ها توسط FDA تنظیم نمی‌شوند، بنابراین باید با احتیاط مصرف شوند. قبل از افزودن مکمل‌ها به سبک زندگی خود، با دکتر صحبت کنید. دستورالعمل‌های روی در بسته بندی را بخوانید و بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. این مکمل‌ها برای تقویت دوره شما سودمند هستند:

دونگ کوای. دونگ کووی، یکی از داروهای گیاهی برای این مسئله می‌باشند که باعث تحریک جریان خون شده و در نتیجه به جلو انداختن فوری پریود کمک می‌کند.

Cohosh سیاه نیز برای کمک به خونریزی قاعدگی استفاده می‌شودو cohosh سیاه کل چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و به طور خاص به پریود شدن شما کمک خواهد کرد. مرطوب کننده Motherwort به راحتی رحم را تحریک می‌کند تا به طور موثر کار کند و در نتیجه باعث شروع قاعدگی شود. پونه سفید، پونوئل سفید خون را در ناحیه لگن حرکت می‌دهد، در واقع یک پادزهر برای “رکود” رحم در طول یک دوره می‌باشد.

 ایجاد تغییرات شیوه زندگی

دومین کاری که می‌توان برای جلو انداختن فوری پریود انجام داد ایجاد تغییر در شیوه زندگی می‌باشد.

۱- استراحت و دوری از استرس

تنظیم زمان قاعدگی

استرس شدید می‌تواند دوره شما را به تاخیر بیاندازد. استرس منجر به تغییر عملکرد هیپوتالاموس می‌شود که بخشی از مغز شما است که هورمون‌های شما را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود که قاعدگی اتفاق بیافتد. اگر فکر می‌کنید استرس ممکن است دلیلی باشد که دوره شما دیر اتفاق بیفتد، اقدامات لازم را برای کاهش اضطراب در زندگی خود انجام دهید.

  • ببینید اگر می‌‎توانید چند روز از کار یا مدرسه بگذرید و زمان خود را صرف آرامش بخشیدن، خوردن خوب و ورزش نمایید.
  • لغو تعهدات اجتماعی که ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد.
  • بعضی وقتها “من” را به خودت ببخش.
  • یوگا و مدیتیشن یا تمرین کنید.
  • اگر استرس شما مزمن باشد با یک مشاور صحبت کنید.
  • همچنین قرار ملاقات با یک درمانگر که می‌تواند به شما در یافتن یک راه حل خوب کمک کند، مفید است.

۲- یک دوش آب گرم بگیر

هیچ توضیحی علمی برای این که چرا یک حمام داغ به جلو انداختن فوری پریود کمک می‌کند وجود ندارد اما بسیاری از مردم آن را به کار می‌گیرند. و شاید هم مفید باشد، زیرا آب گرم بدن شما را شل می‌کند، در عین حال استرس‌های جسمی و احساسی شما را کاهش می‌‎دهد. زمانی که می‌خواهید دوره خود را شروع کنید، وقت خود را برای مدت طولانی در حمام بگذرانید.

سعی کنید اسانس آرامش بخش را به حمام اضافه کنید. اسطوخودوس، گل سرخ و اسانس گل رز به شما کمک خواهد کرد تا استرس شما از بین برود. به بدن اجازه دهید که تمرکز کند. ماساژ پا، بازو، چهره و پوست خود را برای بهبود گردش خون خود را فراموش نکنید.

۳- حفظ وزن بدن سالم

روش کاهش درد قاعدگی

اگر وزن شما کمتر از وزن طبیعی است، همین موضوع می‌تواند باعث اختلال در چرخه قاعدگی شما شود. بسیاری از مردم متوجه این قضیه شده و اجازه می‌دهند کمی افزایش وزن پیدا کنند تا دوره‌های منظمی داشته باشند.

با دکتر خود، در مورد وزن بدن ایده‌آلتان صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید از یک ماشین حساب توده بدن (BMI) استفاده کنید اما می‌دانید که متخصصان در مورد این که آیا این محاسبه اندازه گیری دقیق از سلامت فرد است یا نه، اختلاف نظر دارند.

اگر اختلال خوردن، مانند بی اشتهایی یا بولیمیایی دارید، به زودی به درمان آن بپردازید. این اختلالات بسیار پیچیده است. علاوه بر اختلال در چرخه قاعدگی، می‌تواند باعث مشکلات دیگر سلامت دراز مدت شود.

۴- تغییر در برنامه تمرینی (ورزش)

کاهش درد قاعدگی

اگر تمرین بیش از حد دارید به طور طبیعی دیرتر پریود خواهید شد. بسیاری از ورزشکاران که روزانه تمرین می‌دهند، دوره‌‎های نامنظم و یا حتی از دست رفته را تجربه می‌کنند. Overtraining می‌تواند به کاهش سطح استروژن در بدن شما منجر شده و دوره شما را متوقف کند.

سطوح پایین استروژن می‌تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد، از جمله باعث می‌شود که استخوان‌های شما شکننده شوند. اگر فکر می‌کنید تمرین بیش از حد می‌تواند برایتان مشکلی ایجاد کند، باید برنامه روزانه خود را تغییر دهید.

در مورد برنامه تمرینی خود با پزشک خود صحبت کنید تا تعیین کنید که آیا این مورد ممکن است یا خیر. دونده‌های مسافت بلند، وزنه برداران و سایر ورزشکاران که روزانه به شدت تمرین می‌کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

۵- اگر دوره نامنظمی دارید بعد از مشورت با پزشک، قرص ضد بارداری میل نمایید

بی نظمی زمان پریود

در نظر بگیرید استفاده از قرص ضد بارداری هورمونی می‌تواند به شما کنترل تا چرخه قاعدگی خود را حفظ کنید و یا حتی آن را برای چند ماه ریشه کن کنید. داروهای ضد بارداری هورمونی اغلب به عنوان درمان برای دوره‌های نامنظم، طولانی و یا دردناکی تجویز می‌شوند. با پزشک خود صحبت کنید که آیا مصرف یک ضد بارداری هورمونی انتخاب خوبی برای وضعیت شما است یا خیر؟

 پیدا کردن دلیل اصلی

۱- بارداری خود را چک کنید

علت بی نظمی زمان پریود

تعیین کنید که حامله هستید یا خیر. دلایل زیادی وجود دارد که چرا دوره شما دیر اتفاق می‌افتد. اگر بارداری در بالای لیست نگرانی شما باشد، باید آزمایش تست بارداری را بپذیرید و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید. اکثر تست‌‎های بارداری را باید در زمان خاصی انجام شوند. اگر بیش از ۱۲۰ ساعت (۵ روز) از زمانی که رابطه جنسی داشته‌اید، گذشته است می‌توانید تست بارداری انجام دهید.

۲- تاثیر هورمون‌ها و قاعدگی

داشتن یک چرخه نامنظم برای بعضی‌ها کاملا طبیعی است. بدن هر کس متفاوت می‌باشد و برخی از بانوان تمایل دارند روزها را چک کنند و مدام از خود ایراد بگیرند ولی ممکن است چرخه قاعدگی شما با بقیه تفاوت داشته باشد. تغذیه با شیر مادر یا یائسگی دیگر شرایط طبیعی است که چرخه قاعدگی را مختل می‌کند. اگر شما مطمئن نیستید علت دیر پریود شدن شما، تغییرات هورمون طبیعی است یا نه؟ باید با پزشک خود صحبت کنید.

به چرخه قاعدگی خود دقت نمایید و برای آن الگو پیدا کنید. اکثر زنان هر ۲۱ تا ۳۵ روز قاعدگی را تجربه می‌کنند. طول مدت بین دوره‌های شما می‌تواند در طول زمان تغییر کند زیرا بدن شما رشد و تغییر می‌کند. فقط با از دست دادن یک دوره، مضطرب نشوید. زیرا ممکن است در این بازه سطح هورمون بدنتان کم شده باشد. با این حال، اگر این اتفاق بیش از یک بار افتاد، باید با دکتر خود صحبت کنید.

یائسگی به طور طبیعی در اطراف سن ۵۰ سالگی اتفاق می‌افتد، اگر چه ممکن است پیش از آن هم اتفاق بیفتد. سطح هورمون در بدن شما کاهش می‌یابد، باعث می شود دوره‌ها نامنظم شوند و در نهایت به پایان برسد.

۳- اختلال قاعدگی با مصرف برخی از داروها

علت بی نظمی زمان پریود

بعضی از داروها می‌توانند منجر به اختلال در چرخه قاعدگی شوند. برخی از این داروها عبارتند از:

  • ضد روانپزشکی
  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای فشار خون
  • داروهای آلرژی
  • شیمی درمانی

۴- وضعیت پزشکی و سلامتی

علت بی نظمی زمان پریود

شرایط زیر ممکن است در تاخیر پریود شما موثر باشند:

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که باعث می‌شود بدن شما تولید هورمون‌های بالایی را به جای نوسان‌های طبیعی انجام دهد که طول دوره شما را افزایش دهد. اختلال عملکرد تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم، که می‌تواند دوره شما را تحت تاثیر قرار دهد.

تومور خوش خیم در غده هیپوفیز شما همچنین می‌تواند هورمون‌‎های شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد مبتلا به یائسگی زودرس هستند که به عنوان یائسگی تشخیص داده می‌شود که قبل از ۴۰ سالگی رخ می‌دهد. مسائل ساختاری در سیستم تولید مثل شما همچنین می‌تواند علت تاخیر در دوره باشد. زخم رحم، کمبود اندام‌های تولید مثل یا سایر ناراحتی‌ها ممکن است منبع مشکل باشند.

ممنون که همراه ما بودید ♥

لینک منبع:

wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.