مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ماجرای حضور گشت ارشاد در سوهانک چه بود /واکنش عارف به ماجرای سوهانک

محمد رضا عارف نسبت به ماجرای سوهانک واکنش نشان داد

انتشار ویدئویی از اعتراض نسبت به حضور گشت ارشاد در دانشکده سوهانک بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است که با واکنش برخی از مسئولان رو به رو شد.

یکی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فیلم منتشره درباره اعتراض نسبت به حضور گشت ارشاد در دانشکده سوهانک به «ایلنا» گفت: اعتراضی در این زمینه نبوده و همانطور که در فیلم مشخص است، فقط یک نفر در آنجا حضور دارد و معلوم نیست ماجرا چیست.

توضیح پلیس درباره حضور گشت ارشاد در سوهانک

این مسئول در دانشگاه آزاد عنوان کرد: هیچ تجمعی در این رابطه صورت نگرفته و اتفاقی که رخ داده خارج از مجموعه دانشگاه بوده و نیروی انتظامی‌ نیز وظیفه ذاتی‌اش را انجام داده است.

وی یادآور شد:‌ بر اساس قانون ورود نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاه ممنوع است و این ویدئو مربوط به بیرون از دانشگاه است.

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید و نماینده مجلس هم در واکنش به فیلم منتشره درباره اعتراض نسبت به حضور گشت ارشاد در دانشکده سوهانک در توییتر نوشت: «حرمت دانشگاه و دانشجو نباید به بهانه‌های واهی مورد خدشه قرار بگیرد. هنوز تبعات شکسته‌شدن قداست دانشگاه در دهه‌های گذشته از یادها نرفته است. نیروی انتظامی تحت عنوان گشت ارشاد یا هر عنوان دیگری حق برخورد با دانشجویان در حریم دانشگاه را ندارد.»

توضیح پلیس درباره حضور گشت ارشاد در سوهانک

در تازه ترین واکنش از سوی مسئولان؛ رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه حضور پلیس در سوهانک بنابر درخواست مکرر مردم بود، به «تسنیم» گفته است: یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند.

سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلم منتشر شده از حضور ماموران گشت ارشاد در سوهانک اظهار کرد: حضور پلیس در سوهانک بنابر درخواست مکرر و فراوان مردم بود، با توجه به اینکه در آنجا مرکز دانشگاهی ایجاد شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: فیلمی منتشر شد که من آن فیلم را در فضای مجازی دیدم، که دخترخانمی جلوی خودرو آمد و راننده ما به محض دیدن این حرکت پایش را روی ترمز گذاشت و ایستاد اما بخشی از آن فیلم را پخش کردند.

وی متذکر شد: اگر بخواهند با جوسازی ما را از برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی دور کنند، کوتاه نمی‌آییم، یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند و در این مسیر محکم گام برمی‌داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.