مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ راه برای افزایش فوری اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیزی است که در برخی از مردم به وفور یافت می شود اما در دیگران چندان مشاهده نمی شود. من جزو گروه دوم بودم. هر گاه می خواستم تلاش کنم و ضعف را در درونم ریشه کن سازم، کمبود اعتماد به نفس من با ذهنیت هایی از قبیل: “در این کار خوب نیستی”، “واقعا چرا فکر می کنی که موفق خواهی شد؟” یا “تو بی فایده و به درد نخور هستی” سرکوب می شد.

متاسفانه، من به این نجواهای منفی که درون مغزم می پیچیدند گوش می دادم و از تلاش بیشتر دست بر می داشتم. به ناچار شکست را می پذیرفتم و درست همین زمان بود که این صداها و نجواهای منفی قوی تر شده و دوباره به ذهنم باز می گشتند.

این صداها می گفتند گفتم که شکست خواهی خورد. واقعا چرا پیش خود فکر کردی موفق می شوی. بهتر بود از اول تلاش نمی کردی. چون تلاش هایت هیچ فایده ای نداشتند.

اعتماد به نفس ناشی از عزت نفس است، و عزت نفس من بسیار پایین بود. آنچه من نیاز داشتم، اعتماد به نفس و عزت نفس بود البته می دانستم دستیابی به آن ها چیزی نیست که یک شبه برایم اتفاق بیفتد. بنابراین تصمیم گرفتم اعتماد به نفسم را افزایش دهم و بر روی کارم بیشتر تمرکز کنم.

برای این کار باید کلید تفکر منفی را خاموش می کردم و چیزهای مثبت را به زندگی ام تزریق می نمودم. اما، سطح اعتماد شما در چه حدی است؟ ایا باید نواقص خود را کاهش داده و تمرکزتان را افزایش دهید؟

بهتر است برای این کار ابتدا بدانید کدام کارهایتان درست و کدام ها نادرست هستند.

افزایش تضمینی اعتماد به نفس

افزایش فوری اعتماد به نفس

در اینجا ۴ راه برای افزایش اعتماد به نفس عنوان خواهند شد که دانستنشان خالی از لطف نیست.

  1. موفقیت های گذشته خود را در نظر بگیرید

بیایید صادق باشیم آیا در گذشته در همه ی کارهایتان شکست خورده اید؟ قطعا کارهایی بودند که شما به خوبی آن ها را انجام داده اید و موفق شده اید.

سعی کنید از موفقیت های گذشته درس بگیرید. به خود بگویید که اگر در آن ها موفق شده اید پس باز هم می توانید موفق شوید.

سعی کنید به سخنان منفی که در ذهنتان می گذرد گوش نکنید. این سخنان را با یک موسیقی الهام بخش و یا تفکرات مثبت جایگزین کنید.

وقتی به آنچه که در گذشته توانسته بودید بدان دست یابید نگاه می کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اعتماد به نفستان ناگهان افزایش خواهد یافت.

این اعتماد به نفس را حفظ کنید و سعی کنید هر روز آن را بیشتر کنید. به خودتان بگویید “من در گذشته موفق شده ام بسیاری از کارهایم را به خوبی انجام دهم پس قطعا در آینده نیز موفق خواهم شد.”

آیا همه چیز به همین سادگی است؟ قطعا خیر! هر زمان که چیزی را امتحان کنید، باید این احتمال را نیز در نظر بگیرید که در مسیرتان دچار شکست یا اشتباه شوید. با این وجود، بهتر است اجازه دهید این شکست ها به شما درس های لازم را بیاموزند و شما را به سوی مسیر موفقیت هدایت نمایند.

  1. افزایش مهارت ها

ما نباید هرگز آموختن را کنار بگذاریم. در واقع ابتدا باید با خود فکر کنید که می خواهید چه چیزی را در زندگیتان تغییر داده و یا بهبود ببخشید و یا می خواهید چه کاری برای زندگیتان انجام دهید. ممکن است بخواهید کار جدیدی را آغاز کنید و یا در رشته ی جدیدی آموزش ببینید.

همانطور که مهارت ها و اطلاعات جدیدی را یاد می گیرید، اعتماد به نفستان نیز افزایش می یابد. یادگیری اعتماد به نفستان را به عنوان یک فرد کار کشته افزایش خواهد داد و شما را برای دستیابی به اهدافتان آماده خواهد کرد.

اینجاست که متوجه می شوید اعتماد به نفستان دائما در حال افزایش است.

  1. سعی کنید چیزی را امتحان کنید که قبلا انجام نداده اید

همیشه فرصت های زیادی برای کسب تجربیات جدید وجود دارد. یک ماه بعد من به همراه همسرم به اوزاکا رفتیم و از ساختمان Abeno Harukas دیدن کردیم.

در این منطقه شما می توانید به بالای ساختمان بروید، و زمین را از ارتفاع ۳۰۰ متری مشاهده کنید من طرفدار ارتفاع نیستم، اما بدون هیچ دلیلی تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم! پس از انجام این کار متوجه شدم که اعتماد به نفسم افزایش یافته است.

البته حرف های من به این معنی نیست که حتما باید کار جالبی را امتحان کنید بلکه منظورم این است که کاری را که قبلا انجام نداده اید امتحان کنید.

حدس بزنید هنگامی که این کار را انجام دادید، چه اتفاقی می افتد؟ قطعا اگر اتفاقی هم نیفتد شما توانسته اید بر یکی از چالش های زندگیتان غلبه کنید.

  1. خود را با افراد مثبت محاصره کنید

تغییر اندیشه و اعتقاداتتان ، بدان معنی است که باید چیزی را تغییر دهید و یا به صحبت های کسی گوش دهید. همه ی ما قطعا در زندگیمان با افرادی تعامل داشته ایم که صادقانه با ما سخن گفته اند.

اگر شکست خوردیم دلداریمان داده اند و گفته اند لزوما همه نباید در زندگی موفق شوند و تمام راه ها به شکست ختم نخواهند شد. این افراد با شما همدل و صادق هستند و نمی خواهند نا امید شوید. با این حال، وقت آن است که دایره نفوذ خود را تغییر دهید و افرادی را پیدا کنید که می توانند به شما بگویند که می توانید موفق شوید.

افرادی که شما را تشویق کنند و بگویند که شما نیز می توانید در ضمره ی افراد موفق قرار گیرید. بنابراین بهتر است خود را با افراد مثبتی که به رویاهای خودشان اعتماد دارند، احاطه کرده، ایده های خود را تقویت کنید، از آرمان های خود حمایت کنید و بهترین ها را انتخاب نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.