مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چه موقع باید استعفا داد؟ ۲ نشانه زمان استعفا دادن از شغل

 آن روز‌ها گذشته است که شما بعد از فارق‌التحصیل شدن بهترین کار ممکن را انتخاب می‌کردید و تا زمانی که می‌توانستید آن را برای خود نگاه می‌داشتید.

امروزه مسائل با گذشته تفاوت کرده است. نسل جدید این جسارت را دارند که از کار خود استعفا دهند و به دنبال یک کار بهتر باشند.

اما آیا واقعا باید اینکار را کرد؟ ما برای کمک به شما، در اینجا دو دلیل واقعا خوب برای استعفا دادن از کار فعلی خودتان را برای شما می‌آوریم:

  1. کارفرما یا حتی شغل شما در عملی کردن رسالت شخصی‌تان به شما کمکی نمی‌کنند.

شما باید از خود بپرسید که آیا شرکت شما با اهداف و ارزش‌های زندگی شما همخوانی دارد؟ آیا اینکار نیاز به مسافرت‌های زیادی دارد و به شما اجازه نمی‌دهد تعادلی میان شغل و زندگی شخصی خود برقرار کنید؟ آیا شغل مورد نظر به اندازۀ کافی فضای پیشرفت به شما می‌دهد؟ توجه داشته باشید که هیچ جواب درست یا غلطی برای این سوال‌ها وجود ندارد – اما جواب به آنها می‌تواند باعث درک بهتر شما از موقعیت فعلی خود شود.

شما متوجه خواهید شد که آیا زمان خود را به درستی در این شرکت سرمایه گذاری می‌کنید یا خیر.

  1. شما نمی‌توانید تصور کنید که سال بعد نیز در همین شرکت کار می‌کنید.

یک سال زمانی است که برای پیدا کردن یک کار جدید و بهتر لازم است. پس بهتر است نگاهی به آینده انداخته و ببینید که در طول ۱۲ ماه آینده چه پیشرفت‌هایی در شرکت فعلی خواهید داشت.

سعی کنید ببینید که کار شما چه خواهد بود، بر چه کسانی مدیریت خواهید داشت و چه کسی مدیر شما خواهد شد. اگر که این پیش‌بینی‌ها باعث ایجاد هیجان در شما نمی‌شود، احتمالاً یک جای کار می‌لنگد.

البته شما نباید با اولین نشانۀ بی‌رغبتی خود کارتان را رها کنید. زیرا همیشه در طول فعالیت کاری خود، صرف نظر از نوع کار شما، زمان‌های سختی و کارهای خسته‌کننده وجود خواهند داشت. همیشه بحران‌ها به وجود می‌آیند و پیشرفت کردن سخت خواهد بود.

اما این هم بیهوده است که از سر اجبار در یک شرکت باقی بمانید. اگر شرایط شما اینگونه است، بهتر است به فکر یک کار مناسب‌تر برای خود باشید. جرات داشته باشید و در صورت نارضایتی بلند مدت از کار فعلی خود، آن را تعویض کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.