مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راههای مطیع کردن شوهر

در ابتدا خوب است بدنید که شما تنها نیستید! یک تحقیق انگلیسی مشخص کرده است که دو سومِ زنان می خواهند که مرد زندگی را عوض کنند…

ممکن است که شریک زندگی شما یک مرد باهوش و بامزه باشد، و تمام ویژگی های یک همسر بی نقص را داشته باشد، احتمالا هنوز هم مسائل کوچکی هست که احساس کنید او در مورد آنها به شدت به کمک شما نیاز دارد.

مسائلی مثل سبک لباس پوشیدن، کفش ها، مدل مو یا حتی ابرویش. و البته این فقط احساس شخصی شما نیست، بلکه اکثریت زنها با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنند.

آیسیا مک کیمی، یک کارشناس روابط زناشویی می گوید که وقتی جهانی که ما زنها در آن زندگی می کنیم را در نظر بگیرید، نتیجۀ این تحقیقات چندان هم تعجب برانگیز نخواهد بود.

“جامعه به طور کلی بیشتر در مورد ظاهر زنان اهمیت می دهد و در مورد آن نظر می دهد، پس به این ترتیب ما هم این موضوع را به افراد نزدیک به خودمان منتقل می کنیم.”

تحقیق ذکر شده همچنین نشان داده است که زن های معمولی اذعان داشته اند که چیزی حدود ۱۹۲ روز طول کشیده است تا همسر خود را به شریکی بی نقص تبدیل کنند.

اکنون باید پرسید که بزرگترین دلیلِ این تمایلِ دیوانه وار به عوض کردن کامل مرد ها چیست؟ خجالت کشیدن! حدود ۳۶ درصد زنانی که بررسی شدند گفته اند که در ابتدای رابطه هایشان خجالت می کشیدند با مردان خود در عموم دیده شوند.

لباس، مدل مو و حتی بو، از دلایلی بوده اند که زن ها نمی خواسته اند در کنار مرد خود بایستند.

با چنین یافته هایی، به نظر می رسد که همه تا حدودی در این تلاش برای تغییر شریک زندگی خود مقصر هستند! با توجه به کارشناس ما، اینکه تلاش کنید کسی را در مسیر درست بیاندازید چندان چیز بدی نیست، اما مسالۀ مهم این است که چگونه این کار را انجام دهید.

couple

چطوری شوهرمان را تغییر دهیم؟

طبق گفته های آیسیا “موضوع بر سر پیدا کردن یکجور تعادل است. چرا که طرف رابطه می تواند حرف های شما را به عنوان انتقاد یا قضاوت برداشت کند و تصور کنید که شما در واقع آن کسی را دوست ندارید که او هست.”

عکس العمل مثبت می تواند یک وسیله قوی برای عوض کردن تیپ طرف خود باشد، بدون اینکه به احساس او صدمه بزنید.

“اگر که به طرز درستی این کار را انجام دهید، حتی ممکن است که او خوشحال شود که نظر شما را در این مورد شنیده است.”

ولی، اگر که شرایط برعکس بود و مرد شما تلاش می کرد که عوضتان کند، آیا این برای شما قابل قبول خواهد بود؟ جواب آیسیا اینطور بوده است “تا وقتی که او تنها بر ظاهر شما تاکید نداشته باشد اشکالی ندارد. اما اگر که او واقعا انتقاد می کند یا اینکه به شما می گوید که ظاهرتان خوب نیست، فکر می کنم این باعث خرابی رابطه شود.”

با اینحال مهم است که لباس هایی را بپوشیم که در آنها راحت هستیم و تنها بر مبنای آنچه او دوست دارد لباس هایمان را انتخاب نکنیم.

پس دخترها، ممکن است که شریک زندگی شما در انتخاب لباس های خود چندان دقتی نداشته باشد و شما را ناامید کند، اما لازم است که فراموش نکنید که چه ویژگی هایی باعث شده است که در ابتدای رابطه از مرد خود خوشتان بیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.