مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اثبات کار است که استفاده از آن سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت‌کوین (BTC) است. این دارایی از طریق هارد فورک شبکه بلاک چین بیت کوین ایجاد شد و از آن زمان جامعه خود را توسعه داده است. 

بیت کوین کش چگونه کار میکند؟

بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اثبات کار است که استفاده از آن سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت‌کوین (BTC) است. این دارایی از طریق هارد فورک شبکه بلاک چین بیت کوین ایجاد شد و از آن زمان جامعه خود را توسعه داده است. 

بیت‌کوین کش مانند نسخه قبلی خود در برخی از درگاه های پرداختی پذیرفته می‌شود و می‌توان آن را در PayPal خریداری کرد.

بیت‌کوین کش قرار بود بسیاری از مشکلات قدیمی بیت کوین را حل کند، اما چنین راه حلی باعث شکاف در جامعه ارزدیجیتال شد. این دو ارز به راحتی می توانند همزیستی کنند، اما بسیاری در مورد اینکه کدام دارایی متعلق به آینده است اختلاف نظر دارند.

در این رابطه بیشتر بدانید: هاوینگ بیت کوین: بررسی افق‌های جدید برای قیمت ریپل

تاریخچه بیت کوین کش

بیت کوین کش یک هارد فورک از بیت کوین است که در سال 2017 برای حل مشکلات سرعت تراکنش بیت کوین ارائه شد. این هارد فورک تغییراتی در پروتکل اصلی اعمال کرد و به شبکه اجازه داد تا بلاک‌های بزرگتری را پردازش کند. اما این اقدام برخی مخالفان داشته که برخی از آن‌ها این را یک طرح «سریع پولدار شدن» می‌دانند. از طرفی، راجر ور، یکی از مدافعان بیت کوین کش، این ادعا را رد می‌کند و از زمان ابتدایی بیت کوین به عنوان یکی از اولین سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه، پشتیبانی می‌کند.

راجر ور، که به عنوان “پادشاه بیت کوین” شناخته می‌شود، به بیت کوین کش و ارتقای آن به فناوری بیت کوین اعتقاد دارد و در پروژه‌های ارزدیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. بیت کوین کش دو فورک دارد: بیت کوین کش ABC که به عنوان یک توسعه دهنده محور شناخته می‌شود و بیت کوین SV که به ویژن ساتوشی نیز شناخته می‌شود و بیشتر با تأکید بر تضمین پایداری تمرکز دارد. هر دو فورک به نوعی بهبودهایی در بیت کوین اصلی ارائه می‌دهند.

بیشتر بدانید: از نگاه نیپوتو چگونه در دوران هاوینگ بیت کوین معامله کنیم

بیت کوین کش چگونه کار میکند؟

از لحاظ فنی، بیت کوین کش دقیقاً مانند بیت کوین کار می کند. هم بیت‌کوین کش و هم بیت‌کوین سقفی معادل ۲۱ میلیون دارایی دارند، از گره‌ها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. اثبات کار به این معنی است که ماینرها با استفاده از نیروی کامپیوتر تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و برای مشارکتشان در شبکه بیت کوین کش پاداش می‌گیرند.

با این حال، بیت کوین کش سریع‌تر عمل می‌کند و به دلیل اندازه بلاک بزرگ‌تر، کارمزد تراکنش‌های کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. برای تراکنش های کوچکتر، مانند خرید یک فنجان قهوه با ارز دیجیتال، بسیار مناسب تر است.

در غیر این صورت، بیت کوین کش از قراردادهای هوشمند و برنامه هایی مانند کش شافل (CashShuffle) و کش فیوژن (CashFusion) پشتیبانی می کند.

دارندگان بیت کوین کش که از کیف پول‌های خاصی استفاده می‌کنند، می‌توانند از کش شافل استفاده کنند. کش شافل یک پروتکل ترکیب کوین است که بیت کوین کش شما را قبل از تراکنش با سایر دارندگان ترکیب می‌کند. در نتیجه، با توجه به اینکه بیت کوین کش یک دفتر کل عمومی است، تراکنش های شما خصوصی هستند و ردیابی آنها بسیار سخت تر است.

همچنین بدانید: مقایسه بیت کوین با دلار آمریکا و طلا

با این حال، ترکیب کوین همیشه مناسب نیست. برای شروع، کاربران باید به یک سرویس شخص ثالث اعتماد کنند، که برخی با توجه به اینکه بازار کریپتو مستقل است این کار را نمی کنند. ترکیب کردن می تواند هزینه ای داشته باشد، که برای کسانی که متدوال معامله می کنند ایده آل نیست. چندین کشور میکسرهای ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده اند و ادعا می کنند که سرمایه ورودی به چنین پلتفرم هایی معمولاً از طریق فعالیت های غیرقانونی به دست می آید.

کش فیوژن، به جای ترکیب تراکنش، بیت کوین کش شما را در یک تراکنش بزرگ به همراه سایر کاربران این برنامه قرار می دهد. سپس آن بیت کوین کش را به کیف پول شما می فرستد. تراکنش شما با بسیاری از تراکنش ها ترکیب شده است و هیچ کس نمی تواند آن را ردیابی کند.

اینها دو برنامه کاربردی رایج در اکوسیستم بیت کوین کش هستند. بیت کوین کش الهام بخش ده‌ها پروتکل و پروژه‌ برای گسترش این فناوری و در دسترس‌تر بود آن برای همه بوده است.

تفاوت بیت کوین با بیت کوین کش

بنابراین، تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟ بیت کوین کش می تواند 25،000 تراکنش در هر بلاک را در مقایسه با بیت کوین (1،000 تا 1،500 تراکنش در هر بلاک) پشتیبانی کند. این افزایش در اندازه بلاک، از 1 مگابایت به 8 مگابایت، برای جذب کاربران کافی بود. این باعث شده است که بیت کوین کش یکی از 20 ارز دیجیتال برتر و یکی از محبوب ترین فورک های بیت کوین در جهان باشد. از آن زمان، اندازه بلاک بیت کوین کش به 32 مگابایت گسترش یافته است.

توجه به این نکته مهم است که بیت کوین در زمان فورک روی راه حل خود برای این مشکلات کار می کرد. سگویت Segregated Witness یا SegWit در زمان شکل گیری بیت کوین کش، یک ارتقای آتی بود که به امید سرعت بخشیدن به پردازش تراکنش ها قصد داشت تراکنش ها را به راه حل های خارج از زنجیره تغییر دهد. این راه حل برای بسیاری رضایت بخش نبود، به همین دلیل است که هارد فورک بیت کوین کش رخ داد.

بیت کوین کش با قیمت حدود 240 دلار به ازای هر کوین عرضه شد و از آن زمان افزایش چشمگیری داشته است. قیمت آن به اوج بیت کوین نرسیده است، اما با توجه به اینکه بیت کوین کش قرار است نوعی ابزار پرداخت باشد، فقدان ارزش کلی ممکن است به نفع آن باشد. با این حال، قیمت بالاتر بیت کوین به آن کمک می کند تا بیشتر به عنوان یک ذخیره ارزش عمل کند.

همچنین بخوانید: درباره بیت کوین و شیوه استخراج آن بیشتر بدانید

شایان ذکر است که کسب‌وکارها به دلیل اندازه بلاک‌های بزرگتر و اعتبارسنجی سریع‌تر بیت کوین کش، بیشتر به آن تمایل نشان میدهند. یک رستوران می‌تواند به راحتی تراکنش‌های با قیمت پایین‌تر را روی شبکه بیت‌کوین کش مدیریت کند، چیزی که بیت‌کوین تا به امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این راه حل همچنین به سازندگان انعام آنلاین یا کمک مالی می دهد. این کاربردهای کوچک، به درک این موضوع که چرا برخی بیت کوین کش را به بیت کوین ترجیح می دهند،کمک می کند.

بیت کوین کش ممکن است برای سرمایه گذاران جدید گیج کننده باشد، زیرا ممکن است با بیت کوین اشتباه گرفته شود. این دارایی ارزان‌تر و با جایگاه کمتری در بازار ارزهای دیجیتال است. اما اگر قیمت بیت کوین صعودی باشد، بیت کوین کش نیز احتمالاً افزایش قیمت خواهد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال تنوع دارایی‌هایشان باشند و بیت کوین کش یک گزینه جذاب می‌تواند باشد.

در صرافی ارز دیجیتال نیپوتو امکان خرید بیت کوین برای شما فراهم شده است.

منبع نیپوتو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.