مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همکاری آژانس جاسوسی انگلیس و آمازون

آژانس‌های جاسوسی انگلیس قراردادی رابا واحد خدمات آمازون برای ذخیره سازی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی برای جاسوسی امضا کرده‌اند.

آژانس‌های ارتباطی دولت انگلیس که در جاسوسی نقش دارند، خرید یک سیستم ابری بسیار امن را تایید کرده‌اند که توسط سرویس‌های اطلاعاتی داخلی (Mi۵) و خارجی (Mi۶) و همچنین سایر ادارات دولتی مانند وزارت دفاع در جریان عملیات مشترک، استفاده خواهد شد.

آژانس‌های ارتباطی این دولت اعلام کردند که درباره گزارش‌های مربوط به روابط خود با تامین‌کنندگان فناوری اظهار نظر نمی‌کنند. همچنین واحد خدمات ابری نیز از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد. جاسوسان سایبری انگلیس در دپارتمان استراق سمع آژانس‌های ارتباطات دولتی در ماه فوریه گفتند که برای شناسایی الگو‌ها در حجم وسیعی از داده‌های جهانی برای مقابله با اطلاعات نادرست خصمانه و فریب کودکان، کاملاً بر هوش مصنوعی تکیه کرده‌اند. آژانس‌های ارتباطی دولتی سال‌ها است که از اشکال اساسی هوش مصنوعی مانند فناوری ترجمه استفاده می‌کنند.

 

جرمی فلمینگ، مدیر آژانس‌های ارتباطی دولتی انگلیس، روز دوشنبه در کنفرانسی گفت: “تعداد حملات باج افزار در سراسر این کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. قرارداد با آمازون احتمالاً نگرانی‌های مربوط به حاکمیت را افزایش می‌دهد، زیرا محرمانه‌ترین داده‌های انگلیس توسط یک شرکت فناوری آمریکایی میزبانی می‌شود.”

آژانس جاسوسی انگلیس به خبرگزاری‌ها گفته است که درباره گزارش‌های مربوط به روابط خود با تامین کنندگان فناوری اظهار نظر نمی‌کند، در حالی که آمازون از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد. جرایم سایبری سالانه حدود ۱۰.۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۵ به کسب و کار‌ها در سراسر جهان زیان وارد کرد که از ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵ و با نرخ رشد ۱۵ درصدی سال به سال افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود که ۲۵ درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان قربانی یک حمله سایبری شده‌اند. حملات سایبری در سال ۲۰۲۰ به عنوان پنجمین خطر بزرگ در دنیای دیجیتال رتبه بندی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.