مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مناظر طبیعی و رویایی در کشور عمان 

عمان یکی از کشورهای زیبا و پرطرفدار خلیج فارس است که به خصوص ایرانی ها در سالیان اخیر تقاضای زیادی جهت سفر به این کشور دارند. یکی از مناطق دیدنی و پرطرفدار عمان جزایر دیمانیات عمان است

جزایر آل دیمانیات

عمان یکی از کشورهای زیبا و پرطرفدار خلیج فارس است که به خصوص ایرانی ها در سالیان اخیر تقاضای زیادی جهت سفر به این کشور دارند. یکی از مناطق دیدنی و پرطرفدار عمان جزایر دیمانیات عمان است. این جزیره از شهر مسقط حدود 4 ساعت فاصله دارد. لاک پشت های این جزیره بسیار معروف هستند. این جزایر صخره های مرجانی زیبایی دارند. گردشگران زیادی به دلیل مشاهده انواع ماهی ها و مرجان ها به این جزیره مراجعه می کنند. همچنین غواصی در این جزیره از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است. لازم به ذکر است که در ماه های خرداد تا مهر ماه گردشگران اجازه حضور در این منطقه را ندارند زیرا در این بازه زمانی این منطقه محلی برای لانه سازی و تکثیر لاک پشتهای جزیره به شمار می رود. همچنین طیف گسترده ای از پرندگان در گونه های مختلف به این جزیره مهاجرت می کنند و اجازه ورود گردشگران در این بازه زمانی به آنها داده نمی شود. یکی دیگر از جاذبه های این جزیره آب فیروزه ای رنگ این جزیره به شمار می رود. جزیره آل دیماتیات شبیه کوهان صخره ای بزرگی است که می توان بر روی شن های سفید و ماسه ای آن قدم برداشت و لذت برد. دیماتیات مجموعه ای از جزایر کوچک حدود 9 جزیره هستند که حدود 40 کیلومتری مسقط واقع شده اند. برخی از قسمت های این جزیره عمق کمی داشته و گردشگران در این سواحل مرجانی می توانند در آب قدم زده و انواع گونه های دریایی را در نزدیکی پای خود مشاهده نمایند. در داخل جزیره رستوران و مغازه ای برای خرید مواد خوراکی وجود ندارد و جهت غذا خوردن حتماً لازم است تا با خود آب و غذا به همراه داشته باشید. جزایر 9 گانه آل دیماتیات یکی از جاذبه های گردشگری و جذب توریسم از نقاط مختلف دنیا است.

ساحل السیفه

ساحل السیفه عمان یکی از مقاصد گردشگری مسافران است. گردشگران می توانند با سفر به این ساحل در عمان، سفری به دل تاریخ و طبیعت داشته باشند. این ساحل در نزدیکی جبل السیفه قرار گرفته است و در نوار سواحل شرقی مسقط قرار گرفته است. از جذابیت این ساحل وجود شن های رنگی و سفید در آن است. گردشگران با مراجعه به این ساحل می توانند از انواع تفریحاتی نظیر شنا، غواصی، وسایل تفریحی دریایی مانند جت اسکی و … استفاده نمایند. ساحل السیفه فاصله کمی با شهر مسقط دارد و نزدیک بودن این ساحل به شهر مراجعه به آن را برای گردشگران آسان کرده است. نزدیکی این ساحل به شهر این امکان را برای گردشگران فراهم می آورد که در یک روز هم لذت خرید از مراکز تفریحی عمان و هم لذت قدم گذاشتن بر شن های سفید و رنگی و شنا در سواحل عمان را در یک روز و آن هم در بازه زمانی کوچکی تجربه کنند. وجود انواع کافه ها و رستوران ها با انواع غذاهای دریایی در این ساحل لذت سفر به عمان را بیش از پیش خواهد کرد. قایق سواری در این ساحل و استفاده از دیگر امکانات تفریحی دریایی از دیگر جاذبه های این ساحل است. تمیزی و پاکیزگی این ساحل شگفت انگیز است و یکی از نقاط قوت آن به شمار می رود.

شبه‌‌جزیره مسندم؛ شهرستان خصب

از دیگر جاذبه های گردشگری کشور عمان شبه جزیره مسندم است. این شبه جزیره متعلق به استان مسندم و شهرستان خصب است. ساکنان این شبه جزیره اغلب از شیوخ عرب هستند . قسمتی از این شبه جزیره در اختیار عمان و قسمتی در اختیار امارات متحده عربی است. شهرستان خصب در این شبه جزیره متعلق به عمان است. این شبه جزیره از جزایر سنگی تشکیل شده که با شیب تندی به سمت دریا دارند. شرق ای شبه جزیره به دریای عمان و غرب آن به خلیج همیشه فارس متصل اسیت. هوای این شبه جزیره معتدل است و میزان بارندگی در آن ها زیاد است. البته به دلیل وجود ارتفاعات در این منطقه این بارش ها به صورت سیلاب روانه دریا شده و چندان قابل استفاده نیستند. این شبه جزیره در آبراهه تنگه هرمز قرار دارد و موقعیت تقریباً کوهستانی دارد. ایرانی ها از جزیره قشم و به صورت دریایی بدون اخذ ویزا به راحتی می توانند به این شبه جزیره مراجعه کنند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.