مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳ مورد از متداول‌ترین سفارشات چاپی توسط کسب‌وکارها

کارت ویزیت 

کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راه‌های تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی‌کند. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی‌شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیت‌تان می‌باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیرگذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیرمستقیم بخشی از کاربازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.

تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی‌گردد که شاهزادگان و اشرافزاده‌ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می‌فرستادند تا خود را به او معرفی‌کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان می‌دهد.

در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می‌کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می‌دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیرمستقیم توسط کارت ویزیت نمی‌باشند. اما باید در اینجا توصیه ‌کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.

تراکت

تراکت تبلیغاتی معمولا برگه‌ای چاپی و تانشده است که برای جلب توجه مردم به رویدادی خاص، خدمات، ایده یا محصول به کارگرفته می‌شود. طراحان معمولا تراکت‌ها را بصورت تراکت لایه‌ باز طراحی می‌کنن تا براحتی قابل ویرایش باشند. تراکت تبلیغاتی معمولا پیام خیلی ساده‌ای در خود دارد که به راحتی منتقل می‌شود. تراکت معمولا بر روی کاغذی به اندازه‌ی ۸.۵ در ۱۱ اینچ چاپ می‌شود تا هزینه‌ی چاپ آن کاهش پیدا کند. البته، تراکت تبلیغاتی اندازه‌ی ثابتی ندارد و می‌تواند در هر اندازه‌ای انتشار یابد. معمولا فقط یک طرف برگه‌ی تراکت تبلیغاتی چاپ می‌شود، با این حال، قانون خاصی وجود ندارد که چاپ هر دو طرف تراکت را منع کند.

بنر

بنر معمولا یک پارچه یا برزنت یا با جنس‌های مختلف که برای تبلیغات در بیلبوردها در رویدادهای خاص یا جهت تبلیغات مختلف به کارگرفته می‌شود. طراحان معمولا بنرها را بصورت بنر لایه‌ باز طراحی می‌کنن تا براحتی قابل ویرایش باشند. در کشور ما بنر مذهبی بیشترین آمار چاپ و طراحی را تشکیل می‌دهند و بنر تبلیغاتی در رتبه دوم قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.