مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهر پرگ آنتالیا

شهر پرگ آنتالیا با تورهای سفر باتو

آنتالیا یکی از شهرهای جذاب و پر گردشگر ترکیه است که برای گردشگران ارزش بسیار زیادی دارد. یکی از جذابیت‌های آنتالیا شهر پرگ است. این شهر دیدنی و جذاب در ۱۸۰کیلومتری شهر آنتالیا واقع است از این رو اکثر کسانی که برای دیدن زیبایی‌های آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند بازدید از شهر پرگ را نیز در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. شهر پرگ آنتالیا در گذشته، از شهرهای باستانی این شهر محسوب می‌شد. این شهر باستانی در گذشته‌های بسیار دور یعنی در سال ۱۵۰۰میلادی محل اقامت هیتی‌ها در این شهر بوده است.

آنتالیا

آنتالیا و تور آنتالیا در دهه‌های اخیر از لحاظ گردشگری رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. آوازه پیشرفت صنعت گردشگری در این شهر در تمام دنیا پیچیده است و سبب شده گردشگران رغبت بیشتری برای سفر به این شهر زیبا داشته باشند. گردشگران علاوه بر استفاده از سواحل آنتالیا و بهره بردن از امکانات این شهر، از آب و هوای خوب آن نیز استفاده می‌کنند. هزینه سفر به این شهر با تور آنتالیا چندان زیاد نیست از این رو گردشگران آنتالیا را به عنوان اولویت خود برای سفر، انتخاب می‌کنند. بدون شک در اطراف شما هم افرادی وجود دارند که برای رفتن به آنتالیا و تهیه کالاهای مورد نیازشان به این شهر سفر می‌کنند. می‌توانید از آنها بپرسید که آیا در سفر خود به این مکان، از شهر پرگ آنتالیا هم دیدن کرده‌اند؟ بدون شک بسیاری از توریست‌های شهر آنتالیا، پرگ را نمی‌شناسند. از این رو ما در اینجا شما را با شهر پرگ آشنا می‌کنیم تا شما راحت تر بتوانید این شهر را بشناسید و در سفرتان به آنتالیا از پرگ هم دیدن کنید.

شهر پرگ

به گزارش سفر باتو ، شهر پرگ یکی از شهرهای زیبای آنتالیا است که در نزدیکی آن قرار گرفته است. بسیاری از گردشگران این شهر را نمی‌شناسند و به دلیل دوری آن به انتالیا، آن را هرگز ندیده‌اند. شهر پرگ آنتالیا یک شهر باستانی و تاریخی است و در فاصله شهری تاریخی و باستانی است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این شهر به دلیل دوری از شهر آنتالیا چندان شناخته شده نیست و در تورهای آنتالیا هم زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. شهر پرگ در زمان باستان یکی از پایتخت‌های مهم یونانیان و رومیان بود. این شهر باستانی از لحاظ موقعیت جغرافیایی بین دو رودخانه دودن و اکسو قرار داشته است. این دو رودخانه در حال حاضر خشک شده‌اند و اثری از آنها دیده نمی‌شود.

 

معماری شهر پرگ آنتالیا

اگر به شهر پرگ آنتالیا سفر کنید خواهید دید که این شهر دروازه فوق‌العاده زیبایی دارد. این دروازه با چشم‌اندازی خاص در مجاورت دو برج بلند قرار گرفته است. جاذبه‌هایی که در این شهر تاریخی هستند به این یک دروازه و برج‌هایش ختم نمی‌شوند. این شهر زیبای شگفت‌انگیز مسیری درختکاری شده و سنگ فرش دارد که در طول یک کوچه واقع شده‌است. در این شهر، بازمانده‌هایی از یک سالن تئاتر به چشم می‌خورد که از زمان رومیان به جای مانده است و با سنگ‌های مرمر حجاری شده‌اند. ستون‌های بازمانده از این بنای تاریخی شهر، هم اکنون هیز بسیار زیباست و نمادی از معماری خاص این عصر محسوب می‌شود. این شهرها همچنین از امکاناتی مانند چند حمام عمومی، ورزشگاه، معبد و فروشگاه برخوردار است.

شهر پرگ آنتالیا و مسیحیت

مردم شهر پرگ آنتالیا در عهد حاکمیت کنستانتین بزرگ، دین مسیحیت را به طور رسمی پذیرفتند. این شهر تا قرن پنجم و ششم دین رسمی رومیان بود. شهر پرگ آنتالیا در عهد باستان، زیر تسلط روم و گاهی تحت تسلط ایرانیان بود. در حال حاضر این شهر، به یک سایت باستان‌شناسی تبدیل شده است و باستان‌شناسان در آن مشغول باستان‌شناسی و تحقیقات هستند. بسیاری از کسانی که به آنتالیا سفر می‌کنند و تاریخ برای آنها جذاب است به این شهر می‌روند تا آن را از نزدیک مشاهده کنند و بیشتر در مورد آن بدانند. در این منطقه علاوه بر دروازه‌ای که از آن یاد شد، حمام‌های عمومی و بازار نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند. همچنین استادیومی از دوره‌های گذشته در این شهر بر جای مانده است که گردشگران با دیدن آن به وجد می‌آیند. در شهر پرگ، دیدنی زیاد است مهم این است که شما برای دیدن این شهر زیبا اراده کنید و به این مکان باستانی و تاریخی سفر کنید.

جاذبه‌های دیگر شهر پرگ

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر پرگ، صحنه تئاتر این شهر است که برجسته کاری‌های زیادی دارد. این صحنه تئاتر به زیبایی طراحی شده و با حجاری‌های مرمری ساخته شده است و گردشگران را جذب خود می‌کند. از دیگر دیدنی‌های شهر پرگ، معبد آرتمیس این شهر است که خانه آپولونیوس، ریاضیدان مشهور این شهر بوده است. آنچه از خرابه‌های شهر پرگ باقی مانده است نشان دهنده عظمت این شهر در عصر باستانی خود بوده است.

برای دیدن شهر پرگ، می‌توانید به آنتالیا سفر کنید و پس از گشت و گذار و دیدن جاذبه‌ها و زیبایی‌های آنتالیا به سراغ شهر پرگ بروید. شهر پرگ برای علاقمندان تاریخ و هنر و کسانی که به معماری و تاریخ باستان جهان علاقمند هستند بسیار جذاب خواهد بود و بر دانسته‌های آنها می‌افزاید.

 



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.