مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

از کودکی تا بازیگری و زندگی شخصی

پریناز ایزدیار، بازیگر سینما و تلویزیون در سال ۱۳۶۴ در شهر بابل مازندران متولد شد. وی با بازی در سریال زمانه و پنج کیلومتر تا بهشت شناخته شد. پریناز ایزدیار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی و چهارمین جشنواره‎ی بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم ابد و یک روز را در کارنامه دارد. در این بخش از معرفی و بیوگرافی بازیگران، بیوگرافی پریناز ایزدیار را خدمت علاقه‌مندان به هنرمندان و فیلم‌های ایرانی گردآوری کرده‌ایم.

بیوگرافی پریناز ایزدیار

بیوگرافی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار متولد ۸ شهریور ۱۳۶۴ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و او فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافیک است. پریناز برای نخستین بار در سریال ۵ کیلومتر تا بهشت که برای شب‌های رمضان ساخته شده بود، دیده شد و در سریال زمانه نقش وکیل جوانی به نام ارغوان را بازی می‌کرد و با آن به شهرت رسید. کیفیت کارهایی که می‌کند، برایش مهم‌تر از کمیت آن است و حساسیت زیادی در انتخاب نقش به خرج می‌دهد. شاید کمتر کسی باور کند که حدود یک دهه از بازیگری پریناز ایزدیار گذشته است چراکه در آثار زیادی دیده نشده ولی همه کارهایش باکیفیت بوده. بازی درخشان او را در سریال شهرزاد و فیلم سینمایی ابد و یک روز را به خاطر داریم که برای آن فیلم‌ها، برنده سیمرغ بلورین هم شد.

کودکی پریناز ایزدیار

کودکی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار بازیگر زن معروف ایرانی، در یک خانواده‌ی تحصیل کرده در بابل به دنیا آمد. پدر او اهل ساری و مادرش بابلی است و به خوبی به گویش مازنی تسلط دارد. او کودکی پر هیاهویی را سپری کرد به طوری که به گفته‌ی خودش در کوچه‌ها با برادرش با پسرها فوتبال بازی می‌کرده. در آن دوران بود به دلیل شغل پدرش مجبور به مهاجرت و نقل‌مکان به تهران می‌شوند. شاید این جالب‌ترین نکته بیوگرافی پریناز ایزدیار باشد که با پایتخت نشینی مسیر زندگی‌اش تغییر کرد. خواهر و برادرش هر دو پزشک هستند و همین مسئله می‌توانست بازیگر شدن او را تحت‌الشعاع قرار دهد. در خانواده همه انتظار داشتند او هم پزشک یا وکیل شود که شغل پدرش است. پریناز ایزدیار به همین دلیل مجبور شد در دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کند؛ اما در پیش‌دانشگاهی تغییر رشته داد و خانواده‌اش بالاخره رضایت دادند تا یکی از زیرشاخه‌های به قول خودشان سرو سنگین‌تر هنر یعنی گرافیک را انتخاب کند. پدرش مخالف پروپاقرص بازیگر شدن او بود. به‌هرحال تمام این مخالفت‌ها مانع او نشد و سرانجام، سرنوشت پریناز ایزدیار به بازیگری ختم شد.

بیوگرافی پریناز ایزدیار

شروع بازیگری پریناز ایزدیار:

دوران دانشجویی پریناز ایزدیار با اولین تجربه‌ی او در عرصه‌ی بازیگری همراه بود. در این دوران او به اصرار یکی از دوستان برای فیلم یک مرد یک شهر تست بازیگری داد و پذیرفته شد. یکی دیگر از جالب‌ترین قسمت‌های بیوگرافی پریناز ایزدیار این است که او جزء بازیگرانی است که مدرک آکادمی بازیگری را از هیچ‌یک از موسسات بازیگری ندارد. پریناز هیچ‌گاه آموزش آکادمیک بازیگری ندیده  و به گفته خودش صحنه‌های فیلم‌برداری برایش بهترین کلاس درس است. اما او در این باره کم مطالعه نکرده است. بعد از یک مرد یک شهر مطالعاتش در زمینه‌ی سینما را افزایش داد و به مدت سه سال با دانشجویان بازیگری تمرین می‌کرد. او در این تمرین‌ها استعداد بالایی از خود نشان می‌داد اما بازیگری چیزی نیست که بشود به سادگی دیده شد و برای اینکار نیاز به یک معجزه داشت. دعوت به تله‌فیلمی با نام همان روز، همان معجزه‌ای بود که پریناز منتظر آن بود تا سرنوشت خود را مطابق میلش رقم بزند. در این برهه به‌واسطه آشنایی با شبنم قلی خانی به علیرضا افخمی معرفی شد. افخمی که آن روزها سخت دنبال یک بازیگر برای سریال جدیدش ۵ کیلومتر تا بهشت بود، ایزدیار را گزینه خوبی دید. پریناز ایزدیار برای اولین بار با سریال ۵ کیلومتر تا بهشت در تلویزیون دیده شد و تقریبا از نقش‌های اصلی این سریال را ایفا کرد تا بتواند رویای خود را محقق سازد. در این سریال ایزدیار نقش یک دختری را بازی می‌کرد خودکشی کرده اما به دلیل مرگ مغزی یک روح سرگردان بود. البته ناگفته نماند او قبل از آن هم در یکی از اپیزودهای شاید برای شما هم اتفاق بیفتد نقش کوتاهی بازی کرده بود. پریناز ایزدیار همان سال در سریال مثل یک کابوس شهرام شاه‌حسینی نیز نقش‌آفرینی کرد.

طی پله‌های ترقی و شهرت

طی پله‌های ترقی و شهرت

هر داستان نقطه اوجی دارد و هر بازیگر شهرتش را مدیون آن نقطه اوج است. برای پریناز ایزدیار سریال زمانه ساخته حسن فتحی، این نقطه اوج بود. ایزدیار در این سریال خوش درخشید نامش در میان مخاطبان و مطبوعات مطرح شد. زمانه یکی از پر بیننده‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های زمان خود بود. او در زمانه نقش وکیل جوانی به نام ارغوان بازی می‌کرد که در طول سریال دچار افت‌وخیزهای درونی و بیرونی فروانی می‌شود. پریناز ایزدیار به خوبی این کاراکتر احساسی را به تصویر کشید و سر زبان‌ها افتاد. با آن سریال به اوج رسید و در اوج ماند. بعد سریال زمانه پریناز ایزدیار را چه در تلویزیون و چه در سینما، قدرتمند و تاثیرگذار دیده‌ایم. به گفته خودش حسن فتحی بهترین استاد او بوده و هر بار سر صحنه‌های فیلم‌برداری حسن فتحی نکاتی بسیاری را می‌آموزد. او همچنین مجموعه زمانه را یکی از بهترین تجربه‌های دوران کاری‌اش می‌داند. پریناز ایزدیار در پروژه بعدی نیز بازیگر حسن فتحی شد و با او به شهرزاد رفت. سریال شهرزاد که اولین کار فتحی در شبکه نمایش خانگی بود که در سه فصل ساخته شد و با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. یکی دیگر از نکات جالب بیوگرافی پریناز ایزدیار دریافت جایزه جشن حافظ برای این اثر هنری بود.

بیوگرافی پریناز ایزدیار

سینما و اوج هنرنمایی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار توانمند و شناخته شده حالا رویاهای دیگری در سر دارد. این بازیگر جسور که کارش در سینما را با یک شهر یک مرد آغا کرد به دنبال حضور دوباره بر روی پرده‌های سینما است تا نظرها را به خود جلب کند و بازیگران دیگر را به چالش بکشاند. بعد از آن ایزدیار در زمینه سینما خوش‌شانس بود هر بار در مقابل دوربین کارگردان مطرحی قرار گرفت. البته می‌توان گفت این خوش‌شانسی او ناشی از گزیده کاری او و انتخاب‌های او است. پریناز کار خود را در سینما با اینجا بودن من، ورود آقایان ممنوع، خط ویژه، این سیب هم برای تو و ۳۶۰ درجه ادامه دا د و با کارگردانان مطرحی مثل بهرام توکلی، رامبد جوان، مصطفی کیایی، سیروس الوند و سام قریبیان همکاری کرد. اما اوج هنرنمایی او به بازی در ساخته‌ی سعید روستایی برمی‌گردد که اولین سیمرغ را برای او به همراه داشت. او در سال ۱۳۹۴ با ابد و یک روز سعید روستای بروی پرده آمد و سیمرغ گرفت. ابد و یک روز همه جوایز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را درو کرد. پریناز ایزدیار نیز در آن جوایز سهیم بود و برای نقش سمیه، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت. سال بعد ایزدیار با سه فیلم ویلای ها ساخته منیر قیدی، یک روز بخصوص همایون اسعدیان و تابستان داغ ابراهیم ایرج زاده، به فجر آمد. او بار دیگر برای تابستان داغ نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که این بار جایزه را کس دیگری گرفت. هت‌تریک، مقیمان ناکجا، خوک، سرخ‌پوست، متری شیش‌ونیم، تفریق و لتیان کارهای اخیر او در دنیای سینما بوده است.

بیوگرافی پریناز ایزدیار را در این قسمت مطالعه کردید. اگر نکته و اطلاعاتی در جهت تکمیل شدن بیوگرافی این بازیگر دارید، از طریق نظرات آن‌ها را با ما در میان بگذارید. ممنون از همراهی‌تان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.