مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیشنهاد سفر زمستانی به مناطق گرمسیری ایران

اگر اهل سفر باشید، گرما و سرما نمی‌تواند جلودار شما باشد. معمولاً همه سفرهایشان را برای فصل تابستان و بهار برنامه‌ریزی می‌کنند اما علاقه‌مندان به سفر زیبایی‌های شهرها و کشورها را در فصل زمستان و پاییز از دست نمی‌دهند و از این فرصت هم برای گشتی چند روزه استفاده می‌کنند. با وجود آلودگی هوایی که در فصل‌های سرد سال شهرهای بزرگ کشور را فرا می‌گیرد، یک مسافرت کوتاه هم می‌تواند حس وحال خوبی برای شما رقم بزند و انرژی‌های از دست رفته را دوباره به شما تزریق کند. پس سفر در زمستان را حتماً در برنامه‌هایتان قرار دهید.

در زمستان ایران به کجا مسافرت کنیم؟

برای این که مقصدی برای سفر در زمستان مشخص کنید باید اول یک سؤال از خودتان بپرسید. این که آیا سرمای هوا برای من آزاردهنده است؟ یا می‌توانم در آب‌وهوای زمستانی هم از اوقات خود لذت ببرم؟

اگر جزو گروهی هستید که آب‌وهوای بهاری را دوست دارید، شهرهای جنوبی ایران بهترین مقصد برای سفر در زمستان هستند. کشورمان چهار فصلمان ایران در تمام طول سال می‌تواند نیاز شما را به هر سفری برآورده کند. برای فرار از سرمای زمستان و تفریح در تعطیلات کوتاه چند روزه می‌توانید یکی از شهرهای زیر را انتخاب کنید:

کیش

جزیره کیش یکی از شهرهای گرمسیری ایران در زمستان است که طرفداران زیادی هم دارد. برخلاف سایر شهرهای ایران که در زمستان هوایی سرد همراه با بارش برف و باران دارند، این جزیره بین ماه‌های دی تا فروردین بهترین آب‌وهوا را دارد. این ماجرا طوری است که شما با کاپشن و شال و کلاه سوار هواپیما می‌شوید و راهی جزیره کیش می‌شوید، وقتی به مقصد رسیدید دیگر احتیاجی به لباس‌های گرمتان ندارید و باید سراغ لباس‌های خنکتر بروید.

سفر به کیش در زمستان

در این فصل شما می‌توانید به راحتی از تفریحات آبی جزیره کیش استفاده کنید، در ساحل قدم بزنید و حتی آب‌تنی کنید. برای سفر ارزان به جزیره کیش می‌توانید از تور لحظه آخری کیش و آفرهای تور کیش استفاده کنید.

قشم

قشم هم یکی دیگر از جاهای دیدنی گرمسیری ایران است که جان می‌دهد برای سفر در زمستان. بهترین زمان برای سفر به قشم بین ماه‌های آبان تا فروردین است. کسانی که در زمستان به قشم سفر می‌کنند شانس چشیدن طعم یکی از میوه‌های خوشمزه جنوبی، به نام گوآوا را دارند. در بندرعباس که ایستگاه اصلی سفر به قشم است، در فصل سرما می‌توانید گوآوا را بخرید و نوش جان کنید. دره ستارگان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های قشم است که سوژه‌ی عکاسی تمام بازدیدکنندگان این منطقه قرار گرفته است.

دره ستارگان قشم

جزیره هنگام و جزیره هرمز

کسانی که قشم را به عنوان مقصد سفر در زمستان انتخاب کرده‌اند، جزیره هنگام را از دست ندهند. جزیره‌ی زیبایی که دلفین‌ها در نزدیکی آن شنا می‌کنند. اگر صبح زود راهی این جزیره شوید، در مسیر حتماً دلفین‌ها را می‌بینید که با بازی‌گوشی‌های خاص خودشان در آب‌های خلیج فارس شنا می‌کنند. برای رسیدن به جزیره هنگام از قشم به کمک قایق باید ۵۴کیلومتر را طی کنید.

جزیره هنگام

از زیبایی‌های بی‌نظیر جزیره هرمز هم که حتماً باخبر هستید؛ خاک قرمز رنگ این جزیره در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس، تضاد زیبایی به وجود آورده که چشم‌ها را به خودش خیره می‌کند. دره رنگین کمان، دره مجسمه‌ها و تنگه هرمز جاهایی هستند که در این منطقه حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید.

جزیره هرمز

چشمه آبگرم گنو در بندرعباس

از دیگر مقاصد مناسب برای سفر در زمستان، چشمه آبگرم گنو را می‌توانیم برای شما نام ببریم. جایی منحصربه‌فرد که خانه‌ی ماهی‌های آوینیوس گینوس هم هست. استخرهای جداگانه برای آقایان و بانوان در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آب گوگردی این چشمه آبگرم برای بدن فایده‌های زیادی دارد.

چشمه آبگرم گنو در بندرعباس

کویر نایبند طبس

در پاییز و زمستان خیلی‌ها به سمت کویر روانه می‌شوند. روستای نایبند طبس که در نزدیکی کویر لوت قرار دارد، به‌خاطر نخلستان‌هایش معروف شده است. رسیدن به توده‌ای از درخت‌های نخل تنومند آن هم وسط شن‌های کویر، زیبایی اعجاب‌انگیز این منطقه را به رخ شما می‌کشاند.

کویر نایبند طبس

باغ های زیبای دنیا؛ مقاصدی مناسب برای سفر در فصل زمستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.