مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جوش صورت و ران؛ علت، علائم و درمان خانگی سریع آن

آیا شما هم از جوش صورت و ران رنج می برید؟ جوش ها عفونت های پوستی هستند که شبیه کورک ها یا استروئیدها می باشند. این بیماری، با جوش های زیر پوستی بروز می یابد. جوش ها، درد و ناراحتی زیادی را برای بیمار ایجاد می کنند و ممکن است طی 2 هفته برطرف شوند یا عوارض جانبی زیادی ایجاد کنند. در نتیجه هر بیمار در پی رهایی سریع از شر آن هاست. در مقاله حاضر از بخش زیبایی، پوست و موی ، نکاتی پیرامون رهایی سریع از شر جوش صورت و ران، یادگیری چگونگی درمان این بیماری و اطلاعات اساسی در مورد جوش ها آورده شده است، تا فرد، مشکل خود را به طور دقیق تعیین کند و بتواند درمان مناسب خود را اتخاذ کند.

جوش صورت و ران

جوش، یک عفونت پوستی است و حالتی است که در آن، فولیکول مو ملتهب می شود. آن ها اغلب باعث ایجاد زخم های عمیق روی پوست می شوند و حاوی چرک هستند و باعث درد می شوند. جوش صورت و ران معمولاً به شکل توده هایی تشکیل می شوند. آن ها همیشه متورم و قرمز هستند و به سرعت بزرگ تر می شوند. دلیل این امر، تجمع بیشتر و بیشتر چرک در درون آن هاست. این مسئله باعث می شود تا بیمار احساس درد در ناحیه جوش کند. در بعضی مواقع، جوش ها می شکافند و چرک شان بیرون می ریزد. دو نوع جوش وجود دارد: جوش معمولی و کاربونکل یا دمل. کاربونکل ها معمولاً در قسمت پشت گردن، شانه ها یا ران ها بروز می یابند و نسبت به جوش های معمولی، باعث عفونت عمیق تر و جدی تری می شوند. علاوه بر این، آن ها آهسته تر از جوش های معمولی ایجاد می شوند و احتمالاً جای زخم از خود، باقی می گذارند.

پوست به طور معمول، چند گونه ی باکتریایی دارد که بیماری ایجاد نمی کند و بدن به تنهایی می تواند در برابر آن ها واکنش نشان دهد. جوش ها معمولاً در اثر استاف ایجاد می شوند. بهداشت ضعیف بدن می تواند باعث خارش آن ها شود. خاراندن زیاد نیز باعث ایجاد خدشه یا درماتیت می شود. در نتیجه باکتری ها شرایط مطلوبی برای ورود به بدن پیدا می کنند و برخی بیماری ها از جمله جوش را به وجود می آورند. اگر سلامتی و سیستم ایمنی بدن شما خوب باشد، بدن می تواند یک غلاف دور ضایعه ایجاد کند و یک جوش کوچک ایجاد کند.

از طرف دیگر، اگر سلامتی و سیستم ایمنی بدن شما مناسب نباشد یا خیلی زود در آن شکاف ایجاد شود، باکتری ها می توانند وارد جریان خون شده و باعث ایجاد عفونت خونی شوند. اگر باکتری ها وارد جریان خون شوند، در بدن پخش می شوند و می توانند در هر ارگان مانند ریه ها، قلب، کبد و رگ های خونی، بیماری ایجاد کنند. هنگامی که این اندام ها آلوده می شوند، می توانند منجر به عوارض خطرناک بسیاری چون مرگ شوند.

بسیاری از افراد در تشخیص تفاوت بین جوش و آکنه دچار مشکل می شوند و این امر، تعیین راه حل درمانی مناسب را دشوار می کند. همانطور که می دانید، آکنه معمولاً در دوران بلوغ اتفاق می افتد و یک بیماری مزمن است. آن همچنین حاوی چرک است. با این حال، جوش صورت و ران در هرکسی می توانند رخ دهند و یک بیماری مزمن نیستند و بعد از حدود 2 هفته می توانند به خودی خود برطرف شوند. جوش ها علاوه بر اینکه حاوی چرک هستند، دارای توده ی سفیدی در وسط خود نیز هستند. به گفته کارشناسان، جوش ها از آکنه خطرناک تر هستند.

علل رایج جوش صورت و ران چیست؟

جوش صورت و ران معمولاً هنگامی رخ می دهند که فولیکول مو، آلوده به استافیلوکوکوس شود (که معمولاً روی پوست و بینی دیده می شوند). قسمت های مرطوب بدن، مانند بینی، دهان، پشت، ران و زیر بغل مستعد عفونت هستند، زیرا باکتری ها به راحتی در این مناطق توسعه می یابند. این بیماری در فولیکول مو شروع می شود و به تدریج بر لایه های پوستی نفوذ می کند و در صورت تماس با جوش ها نیز می تواند در افراد دیگر پخش شود.

سایر مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما نیز می توانند باعث جوش شوند. آن ها لایه محافظ پوست را از بین می برند و باعث بروز جوش می شوند. در موارد دیگر، جوش در مناطق آسیب دیده ی پوست (یعنی خراش های کوچک یا گزش حشرات) ایجاد می شود که ورود باکتری ها را تسهیل می کند.

علاوه بر این، عدم تغذیه، زخم، بهداشت نامناسب، لباس های تنگ، ساییدگی یا تماس مکرر با برخی مواد شیمیایی یا مواد آرایشی نیز می توانند باعث جوش شوند. اختلالاتی نظیر دیابت یا الكلیسم نیز به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن می توانند احتمال بروز جوش را افزایش دهند. اگر به هر دلیلی سیستم ایمنی بدن تان به خطر بیفتد، ممکن است احتمال ابتلا به جوش در شما افزایش یابد. اگر بدن تان زیاد عرق کند، نیز جوش می تواند باعث ایجاد فولیکولیت شود و وضعیت تان را بدتر کند.

مصرف بیش از حد ید نیز ممکن است باعث ایجاد جوش شود. اگر مصرف نمک و یا قند بالایی داشته باشید، ممکن است شاهد رشد جوش باشید.

جوش صورت و ران

علائم رایج جوش چیست؟

در ادامه، علائم رایج این مشکل آورده شده است:

  • در ابتدا، جوش هم چون، یک برآمدگی کوچک با قطر حدود 5/1 تا 5 سانتی متر بروز می یابد و کمی آسیب می رساند.
  • پوست اطراف نیز ممکن است متورم شود.
  • جوش ها معمولاً در گردن، صورت، کمر، کشاله ران، زیر بغل و باسن ظاهر می شوند.
  • به تدریج، بزرگ تر می شوند و با بزرگ تر شدنشان، احساس درد بیشتری خواهید داشت.
  • برخی از جوش ها ممکن است عمقی باشند، سپس به آرامی توسعه یابند و باعث خونریزی و ترشح مایعات سفید و خون شوند.
  • پس از ترکیدن و تخلیه جوش صورت و ران، میزان درد کاهش می یابد، اما قرمزی و تورم ناشی از آن تا روزها یا حتی هفته ها ادامه می یابد، حتی جای زخم یا اسکار نیز باقی می گذارد.
  • اگر این جوش ها به موقع درمان نشوند، ممکن است در جریان خون پخش شده و به اندام های دیگر نیز سرایت کنند.
  • خستگی و تب
  • سوزش و خارش پوست
  • تورم غدد لنفاوی
  • بروز چرک، معمولاً طی یک روز قبل از ظاهر شدن جوش

ممکن است شما، علائم دیگری را که در این جا ذکر نشده است را تجربه کنید. اگر در مورد علائم بیماری سؤالی داشته باشید، با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسی در معرض بروز جوش صورت و بدن قرار می گیرد؟

همانطور که اشاره شد، هر کسی می تواند با این مشکل روبرو شود. این بیماری می تواند در مردان و زنان رخ دهد. با این حال، جوش ها معمولاً در افرادی که سنین بلوغ خود را گذرانده اند، اتفاق می افتد. علاوه بر این، افرادی که شرایط خاصی مانند دیابت، بیماری کلیوی، بیماری کبد و یا بهداشت بدنی ضعیفی دارند در معرض خطر ابتلا به این شرایط هستند. شما می توانید با به حداقل رساندن عوامل خطر، این بیماری را کنترل کنید. افرادی که دچار برخی از بیماری های پوستی هستند که باعث خراش و صدمه به پوست می شود، مانند جرب یا اگزما نیز مستعد جوش هستند. افراد چاق و افرادی که غذای نامناسبی دارند نیز در معرض خطر جوش هستند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

جوش صورت و ران

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

معمولاً می توان از یک جوش کوچک، مراقبت کرد. به هر حال، زمانی باید به پزشک مراجعه کرد که جوش ها به طور ناگهانی زیاد شوند یا در صورتی که، جوش ها:

  • روی صورت ظاهر شوند.
  • درد بیش از حدی ایجاد کنند.
  • باعث تب بالا شوند.
  • قطر آن ها حدود 5 سانتی متر باشد.
  • بعد از گذشت حدود 2 هفته از بین نروند.
  • بارها عود کنند.

عوارض جوش صورت و بدن شامل موارد زیر است:

  • آبسه مغز، نخاع، پوست، کلیه ها و سایر اعضای بدن
  • عفونت های نخاعی، قلب، مغز و استخوان
  • عفونت بافت یا خون
  • شیوع عفونت
  • زخم های دائمی

اگر هر یک از این علائم یا نشانه ها یا سوالی داشته باشید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید. شرایط هر شخص متفاوت است، بنابراین لطفاً با پزشک خود مشورت کنید تا مناسب ترین گزینه ی درمانی را برای شما در نظر بگیرد.

اطلاعات ارائه شده در بالا، اطلاعات اساسی هستند که باید در مورد جوش ها بدانید. با این اطلاعات، شما با دقت می توانید وضعیت خود را تعیین کنید. در ادامه نیز نکاتی ارائه شده است که به شما کمک می ‌کند تا از شر جوش صورت و ران های خود در خانه خلاصی یابید. این گزینه ‌ها، طبیعی، آسان و مقرون ‌به ‌صرفه هستند.

جوش صورت و ران

21 روش درمانی جوش صورت و ران

کمپرس گرم:

استفاده از کمپرس گرم، اولین درمانی است که در لیست چگونگی رهایی سریع از جوش صورت و ران آورده شده است. شما باید این کار را به محض ظاهر شدن جوش ها انجام دهید. هر چه زودتر شروع به درمان جوش های خود کنید، خطر کمتری متوجه شما خواهد شد. کمپرس گرم، به روند بهبودی تان سرعت می بخشد و به تنظیم گردش خون در ناحیه جوش، تحریک واکنش خود ایمنی بدن، وارد کردن آنتی بادی ها و گلبول های سفید خون به ناحیه آلوده کمک می کند. درجه ی حرارت این کمپرس، باعث می شود که چرک روی سطح پوست بیاید و به سرعت خشک شود. گرما همچنین به تسکین درد کمک می کند. بنابراین، لطفا این نکته را در اسرع وقت اعمال کنید. شما حتی زمانی که جوش تان شروع به چرک ریزی کرد، باید آن را گرم کنید.

روش اعمال آن بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حوله تمیز را در آب داغ خیس کنید، آبش را بچکانید و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی جوش بمالید. همچنین می توانید یک حوله تمیز را درون آب فرو کنید و 30 تا 45 ثانیه در مایکروویو قرار دهید، سپس آن را روی جوش بمالید. اگر چه گرمای مایکروویو می تواند باکتری های حوله را از بین ببرد، با این وجود، هنوز هم باید از یک حوله تمیز برای این کار استفاده کنید. 3 تا 4 بار در روز این کار را تکرار کنید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید. توجه داشته باشید که نباید حوله را بیش از حد گرم کنید، زیرا در این صورت ممکن است شرایط تان بدتر شود. علاوه بر این، می توانید در صورت امکان، جوش را در آب گرم خیس کنید. اگر در قسمت تحتانی بدن تان جوش داشته باشید، در وان آب گرم بنشینید.

جوش خود را نترکانید:

در میان نکاتی پیرامون چگونگی رهایی سریع از شر جوش ها، این مهم، یکی از مؤثرترین آن هاست. از آنجا که جوش ها روی سطح پوست قرار دارند و بسیار نازک و پر چرک هستند، می توان به راحتی آن ها را، فقط با یک سوزن شکافت. با این حال، شما نباید جوش ها را در خانه بترکانید، زیرا این کار باعث می شود تا جوش ها آلوده شوند یا باعث گسترش باکتری های موجود در آن ها شده و موجب بروز جوش های بیشتری شود. این همچنین می تواند باعث تورم، عفونت یا زخم شود. نگران نباشید، به استفاده از کمپرس گرم ادامه دهید تا بعد از گذشت حدود 2 هفته جوش هایتان از بین بروند.

درمان جوش صورت و ران با روغن درخت چای:

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از اقدامات لازم برای از بین بردن سریع جوش هاست. روغن درخت چای یک آنتی بیوتیک طبیعی است که اغلب برای درمان درماتیت استفاده می شود. این روغن از برگ درخت چایی در استرالیا استخراج می شود. روغن درخت چای به بهبود جوش کمک می کند زیرا خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. علاوه بر این، نفوذ سریع روغن درخت چای به پوست نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته آن است. علاوه بر این، در جلوگیری از تولید باکتری ها، هنگام ترکاندن جوش نیز بسیار مفید است.

روش استفاده از آن، بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا روغن درخت چای را 3 تا 5 بار در روز روی جوش هایتان بمالید. روغن درخت چای می تواند برای بعضی از افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند (اما این، پدیده بسیار نادری است) بنابراین اگر متوجه تحریک و متورم شدن پوست اطراف جوش شدید، استفاده از آن را متوقف کنید. علاوه بر این، مانع تماس مستقیم این روغن با چشم شوید زیرا این امر می تواند باعث بروز درد شدید شود.

جوش را خشک کنید:

این نکته، یکی از نکات شناخته شده در مورد چگونگی خلاصی سریع از شر جوش هاست. هنگام سر باز کردن جوش، آن را با یک حوله کاغذی تمیز، خشک کنید. اگر مقداری چرک و خون از جوش تان ترشح شد، تعجب نکنید. هر چه جوش بزرگ تر باشد، خون و چرک بیشتری از آن ترشح می شود. پس از خشک کردن جوش، از یک حوله ضد باکتری استفاده کنید تا آن را به آرامی پاک کنید. جوش ها مسری نیستند، اما باکتری های موجود در آن ها می توانند مسری باشند. ممکن است جوش تا چند ساعت از خود آب ترشح کند، بنابراین مقداری کرم آنتی بیوتیک یا لوسیون را روی جوش بمالید و برای پوشاندن آن از گاز استفاده کنید. احتمالا جوشتان در طول شب تخلیه می شود. اگر این کار را در طول روز انجام دهید، باید به طور مرتب گاز را تعویض کنید.

روز بعد، اجازه دهید تا جوش در معرض هوا قرار گیرد زیرا این کار کمک می کند تا سریع تر بهبود یابد، اما اجازه ندهید که نور آفتاب بیش از حد بر آن بتابد. زیرا این کار می تواند باعث سوختگی در پوست آسیب دیده شده و هفته ها و ماه ها منجر به پوسته پوسته شدن محل آن شود. تا چند روز پس از ترکاندن جوش، اعمال کمپرس گرم را ادامه دهید تا محلول داخل جوش تخلیه شود. علاوه بر این شما باید همیشه از بهداشت جوش اطمینان حاصل کنید.

تنها در صورت بروز جوش، از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید:

به ندرت از آنتی بیوتیک ها برای درمان جوش استفاده می شود، با این وجود، پزشک ممکن است در صورت شدید بودن التهاب یا در صورت تکرار مجددشان، برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند. در برخی موارد جدی، شما باید ۲ نوع آنتی‌ بیوتیک را با پماد آنتی ‌بیوتیک قوی مصرف کنید تا در طول روز روی پوست تان بمالید.

عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها شامل کشتن باکتری های “خوب” در روده است که منجر به سوء هاضمه، اسهال، گرفتگی معده و حالت تهوع، آلرژی، بثورات و تنگی نفس می شود. در طی چند دهه گذشته، سوء استفاده از آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی شده است. این یک وضعیت بسیار خطرناک است. بنابراین، اگر جوش دارید، قبل از مصرف آنتی بیوتیک با پزشک خود مشورت کنید.

درمان جوش صورت و ران  با پودر زردچوبه:

درمان بعدی این لیست، زردچوبه است. به نظر می رسد استفاده از پودر زردچوبه یکی از رایج ترین روش های مراقبت از پوست برای بسیاری از خانم هاست. اما آیا می دانستید که می توان از پودر زردچوبه نیز برای درمان جوش ها استفاده کرد؟ اثر ضد التهابی فوق العاده، یکی از بارزترین خصوصیات پودر زردچوبه است. زردچوبه حاوی یک ماده اصلی فعال به نام کورکومین است که بر اساس گواهینامه ی بالینی، مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی و تصفیه خون است. علاوه بر این، به مبارزه با سلول های سرطانی نیز کمک می کند و از کبد، کلیه ها و بسیاری از قسمت های بدن محافظت می کند. همچنین استفاده از این پودر، به تسکین درد نیز کمک می کند. این واقعاً عالی است!

برای درمان جوش های داخل و خارج پوستی می توانید از پودر زردچوبه استفاده کنید. هر روز 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 لیوان شیر گرم مخلوط کنید و بنوشید. این، برای کل بدن بسیار عالی است. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا از خطر زخم شدن در امان باشید. می توانید زردچوبه را روی جوش بمالید و سپس برای تثبیت آن، از گاز استفاده کنید. این کار به درمان جوش ها سرعت می بخشد.

سیر:

سیر، ماده ای بسیار موثر در رفع سریع جوش هاست. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند است و بیش از سایر مواد غذایی حاوی ژرمانیم است (ژرمانیم یک ماده ضد سرطانی است). یکی دیگر از کاربردهای متداول سیر، کمک به ثبات فشار خون است. با این حال، برجسته ترین اثر سیر، خاصیت ضد باکتریایی آن است. این آنتی بیوتیک طبیعی، در برابر باکتری های مضر، ویروس ها و قارچ های بیماری زا مقابله می کند. سیر، همچنین حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی از جمله پروتئین، پتاسیم، ویتامین های A، B، B 2 وC ، کلسیم و روی است. جای تعجب نیست که تمام این مواد موجود در سیر، تأثیر بسیار مثبتی بر سیستم ایمنی بدن ما دارند. به همین دلیل است که سیر از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند. از این رو، استفاده از سیر برای معالجه جوش، کاری است که باید انجام شود.

بسیاری از افراد عادت دارند هر روز صبح 2 تا 3 حبه سیر بخورند. این یک عادت عالی برای کمک به رفع سریع جوش هاست. اگر طعم سیر را دوست ندارید، می توانید آن را با عسل مخلوط کنید و بخورید. همچنین می توانید برای درمان جوش به روش های مختلف زیر، از سیر استفاده کنید:

روش اول:

  • چند حبه سیر را در مایکروویو گرم کنید و سپس آن ها را روی جوش هایتان بمالید.
  • برای تثبیت آن ها از بانداژ استفاده کنید.
  • لطفاً این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

روش دوم: سیر و پیاز:

از جمله نکات خانگی در مورد چگونگی خلاصی از شر جوش ها، این درمان آیورودایی است که به دفع سموم، تقویت گردش خون، تسكین التهاب پوستی و ضد عفونی كردن زخم ها برای از بین بردن جوش ها كمك می كند.

  • چند حبه سیر را خرد کرده و یک پیاز تازه را رنده کنید.
  • مخلوط را روی پوست آسیب دیده ی خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید.
  • آن را با آب ولرم بشویید و از حوله ای برای خشک کردن مناسب محل استفاده کنید.
  • برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، به طور مرتب از این روش استفاده کنید.

توجه: از کپسول های سیر به عنوان یک ماده جایگزین برای سیر خرد شده استفاده کنید.

روش 3: سیر و زردچوبه:

  • 2 حبه سیر خرد شده را با 2 تا 3 قطره روغن اکالیپتوس مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی قسمت آسیب دیده ی خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا آن را با آب ولرم بشویید.
  • محل آن را به آهستگی خشک کنید و این روال را هر روز تکرار کنید.

ماسک صورت-1

روش 4: سیر و زردچوبه:

زردچوبه با خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی خود، به کاهش جوش، سوزش و درد کمک می کند. به خصوص، از این روش برای مقابله با جوش های داخلی ران ها استفاده می شود.

  • 1 قاشق چایخوری سیر خرد شده و پودر زردچوبه را مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.
  • خمیر را روی جوش های خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب بشویید.
  • این روال را هر روز تکرار کنید.

روش 5: آب سیر:

  • 4 حبه سیر را خرد کنید و آب آن را حدود 5 دقیقه بجوشانید.
  • بعد از صاف کردن عصاره ی سیر، اجازه دهید تا خنک شود.
  • برای تمیز کردن جوش های خود یک یا دو بار در روز از این عصاره استفاده کنید.
  • سپس با آب ولرم محل آن را تمیز کنید.

روش 6: روغن سیر:

این ماده برای خلاصی از شر جوش ها بسیار مؤثر است.

  • مقداری روغن سیر را روی جوشتان بمالید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس از یک پارچه نخی برای پاک کردن آن استفاده کنید.
  • محل آن را با آب ولرم بشویید و پوست تان را خشک کنید.
  • این روال را به طور مرتب تکرار کنید تا جوش هایتان کاملا از بین بروند.

روش 7: ضماد سیر و رس قرمز و شنبلیله:

  • کافی است مقداری حبه سیر خرد شده را با خاک رس قرمز، آب و پودر دانه شنبلیله مخلوط کنید.
  • از آن به عنوان ضماد روی جوش هایتان استفاده کنید و 3 تا 4 ساعت صبر کنید.
  • آن را با آب گرم بشویید، از آب خنک برای شستشوی مجدد آن استفاده کنید و سپس محل آن را خشک کنید.
  • این روال را هر روز تکرار کنید.

توجه:

  • مصرف بیش از حد سیر، می تواند باعث بوی بد دهان، اسهال، استفراغ، سوء هاضمه، حالت تهوع و سوزش معده شود.
  • مطابق دستورالعمل های ارائه شده ی خدمات بهداشت، بهتر است از مکمل های سیر استفاده کنید.

سرکه سیب:

استفاده از سرکه سیب یکی از نکات شناخته شده در خلاصی از شر جوش ها، به طور طبیعی است. سرکه سیب یکی از موادی است که در از بین بردن سریع جوش ها، نباید از آن چشم پوشی کرد. این ماده حاوی استیک اسید، پروتئین، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم، مس، ویتامین هایA ، ب1، ب2، ب6، C  وE ، بیوفلاونوئید، پکتین و بسیاری از باکتری های مورد نیاز برای بدن است. سرکه سیب، دارای خواص ضد باکتریایی قوی نیز است، بنابراین می تواند بسیاری از انواع باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد. این سرکه ی طبیعی تخمیر شده، سیستم ایمنی بدن فرد را نیز بهبود می بخشد. تمام این اطلاعات به این ادعا کمک می کند که سرکه سیب می تواند جوش ها را به طور سریع برطرف کند.

روش استفاده از سرکه سیب بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از یک سواب پنبه ای برای اعمال سرکه سیب بر روی جوش های خود استفاده کنید. اگر بعد از انجام این کار احساس درد داشتید، می توانید سرکه سیب را با آب رقیق کنید. لطفاً این مهم، را 2 تا 3 بار در روز بکار گیرید تا بهترین نتایج مورد نظر را به دست آورید.

درمان جوش صورت و ران  با روغن کرچک:

روغن کرچک مورد بعدی این لیست است. روغن کرچک در بسیاری از درمان های طبیعی و طبی مورد استفاده قرار می گیرد- از جمله شیمی درمانی برای بیماران سرطانی. روغن کرچک سرشار از اسید ریکینولیک است که خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی خوبی دارد. به علاوه، اسیدهای چرب اشباع نشده در روغن کرچک، خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. بنابراین، این روغن طبیعی یک ماده ضد التهابی مؤثر برای کاهش تورم و درد جوش است.

استفاده از آن، کار سخت یا وقت گیری نیست، تنها کاری که باید انجام دهید تهیه سواب پنبه ای برای استعمال روغن کرچک بر روی جوش هاست. علاوه بر این، می توانید از پد پنبه ای آغشته به روغن کرچک نیز استفاده کرده و آن را روی جوش های خود بمالید. سپس، آن را با بانداژ فیکس کنید. در این روش، باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار پنبه را عوض کنید.

لیفتینگ صورت با نخ -0

نمک اپسوم:

نمک اپسوم، که همچنین تحت عنوان سولفات منیزیم شناخته می شود، به لحاظ سلامتی و زیبایی بسیار عالی است. نمک اپسوم به عنوان ماده خشک کننده در نظر گرفته می شود و می تواند سموم را از بدن بیرون بکشد و درد ناشی از جوش ها را کاهش دهد. علاوه بر این، خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی طبیعی آن، می تواند به تخریب باکتری ها کمک کند. همچنین نمک اپسوم رطوبت جوش را جذب می کند و به این ترتیب سریعا جوش ها را خشک می کند. آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از آبسه پوستی و همچنین عود آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، ویژگی خاص آن می تواند چرک جوش را به همراه ناخالصی های موجود در آن بیرون بریزد. گرمایی که توسط نمک اپسوم ایجاد می شود باعث افزایش گردش خون و بیرون کشیدن چرک به سطح پوست و تقویت تمرکز بدن بر ناحیه تحت تأثیر فرد می شود.

روش های مختلفی برای استفاده از نمک اپسوم برای خلاصی از شر جوش وجود دارد که عبارت اند از:

روش 1:

  • 2 فنجان نمک اپسوم را به مجموع آب گرم و شاهسپرم اضافه کنید.
  • خوب هم بزنید و محل عفونی خود را به مدت 15 دقیقه خیس کنید.
  • اجازه دهید این محل به طور طبیعی خشک شود.
  • این روند را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

توجه: برای نتیجه گیری بهتر می توانید از نمک بحرالمیت استفاده کنید.

روش دوم: این متد، مناسب کسانی است که جوش هایشان شکافته و باز شده باشد.

  • 2 فنجان نمک اپسوم را در آب داغ موجود در وان حمام بریزید.
  • جوش های خود را درون مخلوط بخیسانید و 15 دقیقه صبر کنید تا بدن خود را با آب خنک بشویید.
  • این روال را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

روش 3: ضماد نمک اپسوم:

  • نمک اپسوم را با کریسکو مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی بانداژ بگذارید.
  • بانداژ را به مدت 15 دقیقه قبل از برداشتن، روی جوش های خود ببندید.
  • این روال را دو بار در روز تکرار کنید.

روش 4: نمک اپسوم و سرکه سیب:

  • یک توپ پنبه ای تمیز را در نمک اپسوم و سرکه سیب خیس کنید.
  • آن را روی مناطق آسیب دیده خود قرار دهید و آن را با بانداژ یا گاز پزشکی بپوشانید.
  • صبر کنید و صبح روز بعد آن را بردارید.
  • این کار را هر شب تکرار کنید.

روش 5: نمک اپسوم و جوش شیرین:

  • در یک کاسه، جوش شیرین را با نمک اپسوم مخلوط کنید.
  • از آن به عنوان ضماد در بین لایه های گاز استفاده کنید.
  • چند ساعت آن را در محل بگذارید و از بانداژ برای ثابت نگه داشتنش استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از شیوع عفونت، گاز و بانداژ را دور بریزید.
  • این روال را به طور مرتب، تکرار کنید.

روش ششم: نمک اپسوم و وازلین:

  • 1 قاشق غذاخوری وازلین را با نمک اپسوم ترکیب کنید تا پماد صاف و یکنواختی حاصل شود.
  • این مخلوط را روی جوش های خود بمالید و از یک گچ یا مرهم پزشکی برای پوشاندن آن استفاده کنید.
  • آن را به مدت چند ساعت در محل مورد نظر قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
  • این روش را مرتبا تکرار دهید.

توجه:

  • در صورت ابتلا به واریس شدید یا فشار خون بالا، از مصرف نمک اپسوم خودداری کنید.
  • اگر به طور مرتب از نمک استفاده کنید، نه تنها ذهن و بدن تان آرام می شود، بلکه سیستم گردش خون تان تقویت می شود و سلامتی تان بهبود می یابد.

چاقی صورت,چاق شدن صورت,چاقی صورت با آلوئه ورا

پیاز:

پیاز نیز مانند سیر، ترکیبات حاوی گوگرد با خاصیت ضد میکروبی دارد. علاوه بر این، پیازها حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها نیز هستند که به بهبودی و همچنین محافظت از پوست انسان کمک می کنند.

روغن های ضروری موجود در پیاز می توانند خواص ضد انعقادی و ضد درد داشته باشند و حاوی مواد جلوگیری کننده از جوش و عود آن ها باشند. علاوه بر این، 25 ترکیب فعال موجود در پیاز از جمله گوگرد، نمک پتاسیم، کوئرستین و غیره، به میزان قابل توجهی به جلوگیری از درد کمک می کنند. پیاز قرمز می تواند سموم موجود در بدن شما را از بین ببرد و از این طریق زخم های شما را ضد عفونی کند.

از طرف دیگر، پیاز به عنوان جاذب عمل می کند و ترکیبات بد را از مناطق آسیب دیده بیرون می کشد، درد را کاهش می دهد و به رفع عفونت کمک می کند.

برخی از روش های استفاده از پیاز- به عنوان یکی از نکات مربوط به خلاصی از شر جوش صورت و ران- عبارت اند از:

روش 1: ضماد پیاز:

  • پیاز را لایه لایه کنید، آن را روی جوش های خود قرار دهید.
  • از یک بانداژ استفاده کنید تا به درستی محل جوش ها را بپوشانند.
  • یک شب صبر کنید و صبح روز بعد آن از روی جوش تان بردارید.

توجه: برش های پیاز کباب شده یا گرم شده را روی جوش های خود قرار دهید تا نتایج خوبی به دست آورید.

روش دوم: آب پیاز:

همچنین می توانید جوش خود را با آب پیاز، بشویید تا سرش باز شود و تخلیه گردد.

  • تکه های خرد شده ی پیاز را با 1 فنجان آب، مخلوط کنید.
  • آن ها را در یک قابلمه بریزید و چند دقیقه بجوشانید تا آب آن به نصف برسد.
  • سپس، زیر آن را خاموش کنید تا دمای آن به دمای اتاق برسد.
  • برای شستن جوش های خود از این عصاره استفاده کنید.
  • این روش را مرتباً تکرار کنید تا از شر جوش هایتان خلاص شوید.

روش 3: پیاز و عسل:

اگر جوش هایتان به صورت آکنه کیستیک است، برای برطرف کردن آن می توانید پیاز را با عسل ترکیب کنید تا نتایج خوبی به دست آورید.

  • 1 قاشق چایخوری آب پیاز را با یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک خام، مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی جوش های خود بمالید.
  • جوش های خود را بعد از چند دقیقه انتظار با آب ولرم بشویید.
  • هر روز این روال را تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • همچنین می توانید از پیازهایی که در روغن زیتون پخته شده اند استفاده کنید تا روی آکنه کیستیک خود اعمال کنید و به تخلیه چرک جوش خود کمک کنید.

روش 4: پیاز، نان و شیر:

به نظر می رسد نکات زیادی پیرامون چگونگی خلاصی از شر جوش ها وجود دارد که کارایی خوبی نیز دارند. این ضماد رهایی از جوش را تسریع می کند تا چرک آن خارج شود و التهابش تسکین یابد. همچنین، گردش خون را افزایش می دهد تا مسئله به سرعت بهبود یابد.

  • یک تکه نان ضخیم را در یک کاسه بگذارید، سپس شیر داغ و پیاز رنده شده را درون آن بیفزایید.
  • بعد از هم زدن خوب برای ایجاد خمیر، از آن، روی جوش هایتان استفاده کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا آن را با آب بشویید.
  • برای خلاص شدن از شر جوش، درد و خارش به طور مرتب از این روش استفاده کنید.

توجه:

  • پیاز را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا سریع تر نتیجه بگیرید.
  • جوش های خود را فشار ندهید زیرا ممکن است باعث گسترش عفونت شود.
  • از پیاز تازه استفاده کنید، نه پیاز شیرین.
  • از مصرف پیاز قرمز، بخاطر بوی قوی آن نسبت به پیاز سفید اجتناب کنید.
  • در صورت بارداری یا شیردهی، سوزش سر دل یا استفاده از داروهای ضد پلاکت یا ضد انعقاد، از مصرف زیاد پیاز خودداری کنید، زیرا این امر، خطر احتمالی کبودی یا خونریزی تان را افزایش می دهد.

 آلوئه ورا:

آلوئه ورا گیاه شادابی است که ژل آن حاوی حداقل 6 ماده ضد عفونی کننده ی متفاوت با سایر ترکیبات شیمیایی است. طبق گزارشات، آلوئه ورا- بخصوص به هنگام استفاده بر روی پوست انسان- مزایای پزشکی زیادی ارائه می دهد. آن، حاوی اسیدهای آمینه و آسمانان است که می تواند باعث تحریک بهبودی، اسیدهای چرب و آنزیم هایی شود که به عنوان عوامل التهابی عمل می کنند، آن همچنین حاوی پلی ساکاریدهایی است که روند بهبودی پوست را تقویت می کنند و محتوی گلیکوپروتئین هایی است که می توانند درد را تسکین دهند.

نه تنها خود آلوئه ورا، بلکه ژل آن نیز، دارای مقادیر کمی ویتامین C و ویتامین E است. همه این خصوصیات برای سلامتی پوست مفید هستند. به همین دلیل است که از ژل آلوئه ورا برای درمان انواع شرایط از جمله جوش ها استفاده می شود. اکثر مردم اطلاع دارند که این گیاه، دارای خواص مفیدی برای درمان آفتاب سوختگی، مبارزه با انگل ها و بسیاری از عفونت های ویروسی و عفونت های قارچی دیگر است. این گیاه- روی پوست انسان- به عنوان داروی ضد التهاب و ضد باکتری در برابر برخی از بیماری ها از جمله آرتریت استفاده می شود.

برخی از خواص آلوئه ورا، در کنار مقابله با جوش، برای درمان آن ها نیز کاربرد دارند. شما باید از ژل آلوئه ورای خالص به جای آن هایی که خشک شده یا تجاری هستند، استفاده کنید، زیرا نسخه خام، همه این ویژگی های آلوئه ورای خالص را ندارند.

سوال اینجاست که چه مدت طول خواهد کشید تا ژل آلوئه ورا جوش ها را درمان کند؟ از آنجا که سموم از ناحیه ی آسیب دیده بیرون می زنند، جوش ها ممکن است به جای اینکه بهتر به نظر برسند، بدتر جلوه کنند- به خصوص اگر در زیر پوست قرار داشته باشند.

درمان جوش صورت و ران  با خمیر دندان:

خمیردندان، به سبب کمک به از بین بردن کورک های آزار دهنده، مورد توجه است، اما بسیاری از ما نمی دانیم که برای برطرف کردن جوش ها نیز مفید است. خمیردندان، به ویژه نوع سفید آن، می تواند رطوبت محل جوش جذب کند و باعث شود که سریع تر تخلیه شود.

آنچه شما باید انجام دهید این است، که:

  • مقداری خمیردندان را روی جوش های خود بمالید.
  • 20 دقیقه صبر کنید و سپس محل آن را تمیز کنید.
  • این روال را هر چند ساعت یک بار تکرار کنید.

اگر این روش را انجام دهید، جوش به طور ایده آل در طی یک روز، ترکیده و در روزهای آتی بهبود می یابد.

 روغن سیاه دانه:

روغن سیاه دانه، از زیره سیاه به دست می آید. این ماده، دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به طور موثری پوست را بهبود می بخشد. این روغن می تواند برای درمان جوش استفاده شود و به طور گسترده در آسیای جنوبی و خاورمیانه، برای مقابله با بسیاری از مسائل بهداشت مو و پوست مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای دارویی گسترده روغن سیاه دانه شامل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و همه این ویژگی ها برای درمان جوش مفید هستند.

آنچه شما باید انجام دهید این است که:

  • پنبه را در 2 قاشق غذاخوری از روغن سیاه دانه فرو کنید.
  • بعد از تمیز کردن پوست، آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده ی خود بمالید.
  • اجاز دهید تا محل مورد نظر خشک شود.
  • برای نایل شدن به بهترین نتایج ممکن، این روال را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید.

روغن نارگیل:

نارگیل مزایای بسیاری دارد، از جمله ی آن، می توان به درمان بیرون زدگی های پوستی و جوش ها اشاره کرد. در نگاه جزئی تر، مونولورین موجود در روغن نارگیل به سبب اثرات ضد سرخکی آن شناخته شده است. این ماده می تواند از بدن در برابر برخی از انواع باکتری ها و قارچ ها محافظت کند، در حالی که بر باکتری های خوب تأثیری نمی گذارد. خاصیت ضد قارچی آن در درمان عفونت های قارچی چون کاندیدا و سایر گونه های قارچی استفاده می شود. خاصیت مرطوب کنندگی این روغن ضروری، می تواند منطقه آسیب دیده شما را آبرسانی کند و تورم و التهاب مرتبط با جوش را کاهش دهد.

اگر تصمیم دارید که برای خلاصی از شر جوش هایتان از روغن نارگیل استفاده کنید، باید به نوع و درجه روغن توجه داشته باشید. مثلا روغن نارگیل ویرجین گزینه خوبی در این حوزه است، به خصوص اگر قصد استفاده از آن را به صورت موضعی یا خوراکی دارید. روغن نارگیل تصفیه نشده به هنگام فرآوری، بیشترین ارزش غذایی را حفظ می کند و ارجحیت بیشتری نسبت به نوع تصفیه شده ی آن دارد.

آنچه شما باید انجام دهید این است که:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی شعله بگذارید و آن را تا حدی گرم کنید.
  • یک پنبه تمیز بردارید، آن را در روغن خیس کنید و قبل از استعمال مستقیم آن روی جوش های خود، نواحی اطراف آن ها را روغن مالی کنید.

توجه: از گرم شدن بیش از حد این روغن اجتناب کنید زیرا ممکن است منطقه آسیب دیده شما را بسوزاند.

چریش:

چریش، که به آن بنفش هندی نیز گفته می شود، از نظر علمی، تحت عنوان ستاره آیورودایی و داروی همووپاتی شناخته می شود. آن، به دلیل دارا بودن خواص دارویی متعدد- برای مقابله با انواع مسائل بهداشتی- در افراد سنین بالا مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر بخش های درخت چریش، در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. برگ های آن بسیار مؤثر است زیرا دارای خواص ضد انعقادی، ضد التهابی، ضد قارچی، ضد مالاریا، آنتی اکسیدان، ضد ویروسی، ضد جهش زایی و تعدیل کننده ی ایمنی است. بنابراین، یکی از قدرتمندترین راه حل های خانگی برای رفع جوش و تسکین درد و التهاب ناشی از آن است. علاوه بر این، خمیر برگ چریش در درمان جوش و آکنه بسیار مؤثر است.

  • تعداد محدودی از برگ های چریش را تهیه کرده، بشویید و خرد کنید.
  • مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیر یکنواختی از آن تهیه کنید.
  • خمیر آن را روی جوش ها و همچنین مناطق اطراف آن بمالید.
  • از یک بانداژ یا گاز برای اطمینان از تثبیت آن استفاده کنید.
  • این روال را دو بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه ی ممکن را بگیرید.

نگهداری سیب زمینی

سیب زمینی:

سیب زمینی دارای اثرات نرم کنندگی پوست است و این ویژگی، آن را به عنوان ماده خوبی برای مراقبت از پوست مبدل کرده است. سیب زمینی خام یک درمان معمول برای مناطق تیره ی زیر چشم است. علاوه بر این، غلظت بالای آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین C و ب کمپلکس موجود در سیب زمینی، آن را به یکی از مؤثرترین مواد در مورد خلاصی از شر جوش ها تبدیل کرده است. فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و تانن های سیب زمینی می توانند سلامت پوست را بهبود بخشیده و بسیاری از مسائل مربوط به پوست را تسکین دهند.

همچنین سیب زمینی دارای خاصیت ضد التهابی است، در نتیجه باعث کاهش تورم، درد و قرمزی ناشی از جوش ها می شود و ماهیت قلیایی اش، آن را به یکی از درمان های قدرتمند برای جوش مبدل کرده است.

  • یک سیب زمینی خام را شسته، پوست کنده و رنده کنید.
  • سپس، آب آن را جمع آوری کنید.
  • پنبه ای را درون این آب فرو کنید و آن را روی پوست آسیب دیده ی خود و محیط اطراف آن بمالید.
  • این روال را 4 تا 5 بار در روز تکرار کنید تا سریعا نتیجه بگیرید.

درمان جوش صورت و ران  با اکیناسه (سرخارگل):

یکی از موارد کمتر شناخته شده اما مؤثر در مورد خلاصی از شر جوش صورت و ران، استفاده از اکیناسه است که، به خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد توموری مشهور است. بنابراین، برای بیماری های پوستی از جمله تبخال و جوش بسیار مؤثر است. ترکیب اکیناکوزید موجود در این گیاه می تواند با باکتری های استرپتوکوکوکوس و استافیلوکوکوس اورئوس که موجب جوش و بسیاری از عفونت های دیگر می شوند، مقابله کند. این ترکیب همچنین باعث تقویت قدرت ایمنی بدن انسان می شود. اکیناسه به شکل کپسول، عصاره پودری، چای و پماد موجود است که می تواند هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مصرف شود. با این وجود در صورت تمایل به مصرف خوراکی آن، باید با پزشک خود مشورت کنید.

  • 1 قاشق چایخوری اکیناسه را در یک فنجان آب بجوشانید تا چای تان آماده شود.
  • بعد از هم زدن چای، بگذارید تا خنک شود و از یک پنبه برای اعمال آن بر روی جوش ها و نواحی ملتهب اطراف آن ها استفاده کنید.
  • این روش را یک بار در روز انجام دهید تا به نتایج بهتری حاصل آیید.

دانه زیره:

دانه های زیره بصورت گسترده به عنوان ادویه استفاده می شوند. وجود آن ها در پودر کاری هندی ضروری است. بسیاری از مزایای سلامتی و پوستی دانه های زیره شامل خشک کردن جوش و تخلیه چرک داخل آن هاست. علاوه بر این، این دانه ها می توانند تورم، درد، قرمزی و التهاب ناشی از جوش ها را کاهش دهند و باعث نرمی و یکدست شدن آن ناحیه شوند. علاوه بر این، دانه زیره می تواند از عود جوش جلوگیری کند.

  • 50 گرم از دانه های زیره را خرد کنید.
  • از مقداری آب، برای ایجاد خمیر غلیظی از آن اضافه کنید.
  • این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده ی خود بمالید.
  • صبر کنید تا به طور طبیعی خشک شود.
  • این روال را به طور مرتب تکرار کنید تا جوش ها بهبود یابند.

درمان جوش صورت و ران  با جعفری:

سیلانترو (گشنیز) یا جعفری مورد مفید دیگری پیرامون چگونگی خلاصی از شر جوش هاست. آن، فواید بی شماری برای پوست و مو دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد باکتریایی جعفری می تواند با باکتری هایی که باعث جوش می شوند، مقابله کند و همچنین باعث جلوگیری سریع از عود مجدد جوش ها شود. اگر به طور مرتب از آن استفاده کنید، تحریک پوستی و التهاب ناشی از جوش هایتان تسکین می یابد.

  • تعداد محدودی از برگ های جعفری تازه را بردارید و 2 لیوان آب به آن ها اضافه کنید.
  • مخلوط را به مدت 5 دقیقه گرم کنید.
  • زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود.
  • آن را از صافی بگذرانید تا برگ هایش را جمع آوری کنید.
  • این برگ ها را خرد کنید تا یک ضماد صافی به دست آورید و آن را روی جوش های خود بمالید.
  • در نتیجه ی این کار، جوش های شما ترکیده و چرک شان تخلیه می شود. بعد از چند ساعت، آن را با پارچه نخی بردارید.

 مصرف قند خود را کاهش دهید:

در واقع، رژیم غذایی نقش مهمی در ایجاد و بهبود جوش ها دارد. کاهش یا قطع مصرف قند در رژیم غذایی روزانه ممکن است از بروز جوش ها جلوگیری کند. درک این نکته ضروری است که در افرادی که دچار جوش هستند و یا جوش هایشان مکررا عود می کنند، مصرف مقدار زیادی قند یا شیرینی، بر این مسئله تأثیر بدی می گذارد. اعتقاد بر این است که کاهش مصرف قند به جلوگیری و بهبود جوش ها کمک می کند. علاوه بر این، برای سلامتی عمومی شما نیز مفید است زیرا مصرف زیاد قند با بسیاری از مشکلات جدی سلامتی در ارتباط است.

بینی گوشتی

بدین ترتیب، برای جلوگیری از بروز، پخش یا عود جوش، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • حوله و لباس خود را با بیماران شریک نشوید. جوش ها به خودی خود آلوده نیستند، اما باکتری هایی که باعث ایجاد جوش می شوند، مسئول انتقال آن، از فردی به فرد دیگرند. جوش ها بسیار مسری هستند، بنابراین از اشتراک حوله و لباس تان با بیماران خودداری کنید. این موارد باید بعد از استفاده بیماران، به طور کامل تمیز شوند.
  • عادت های بهداشتی خوبی در بدن خود ایجاد کنید. مراقبت خوب از بدن، بخش مهمی در کمک به فرد در پیش گیری یا درمان جوش هاست. فولیکولیت، دلیل شایعی برای جوش هاست، بنابراین شما باید با استحمام روزانه از شیوع باکتری ها بر روی پوست خود جلوگیری کنید. همچنین، برای جلوگیری از شیوع این عفونت به افراد دیگر، دستان خود را با دقت بشویید. می توانید هر روز، طبق معمول از صابون حمام استفاده کنید. اما وقتی جوش روی پوست تان ظاهر شد، بهتر است از صابون ضد باکتری استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید از یک پارچه نخی حمام برای استحمام استفاده کنید. این کار باعث می شود تا روغن و چرک اضافی در فولیکول های موی تان گیر نکنند.
  • بلافاصله زخم روی پوست خود را تمیز کنید. باکتری ها به راحتی از طریق ضایعات پوستی وارد بدن می شوند. آن ها حرکت کرده و در فولیکول های مو تجمع می یابند و باعث ایجاد عفونت و جوش می شوند. برای جلوگیری از این خطر، هر زخم کوچک را با صابون ضد باکتری تمیز کنید.
  • با اضافه کردن سبزیجات سبز برگ، آجیل و میوه به رژیم غذایی تان، عملکرد سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشید.
  • از مصرف چربی ها، غذاهای سرشار از قند، کربوهیدرات های ساده و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.
  • برای ایجاد محافظت در برابر عفونت های باکتریایی، غذاهای غنی از ویتامین هایA ،C و E را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • در صورت عدم درمان جوش ها طی 4 روز یا در صورت بدتر شدن علائم شان یا بروز علائم دیگری چون تغییر اشتها، درد در قسمت های مختلف بدن و تب، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

در مقاله حاضر، نکاتی پیرامون کمک به رفع سریع جوش ها ارائه شد. همانطور که شاهد آن هستید، همه آن ها بسیار ساده، ایمن و موثرند. بنابراین، دریغ نکنید و هرچه سریع تر آن ها را به کار گیرید تا درد ناشی از جوش های خود را برطرف کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.