مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه با صرفه جویی پولدار شویم؟

 

به گزارش راگامگ؛ کسب ثروت زیاد و حفاظت از این دارایی‌ها به درجه بالایی از انضباط نیاز دارد. البته ولخرجی‌های کوچک نمی‌تواند فردی ثروتمند را فقیر سازد، اما پیروی از عادات نادرست در خرج کردن پول و هدر دادن منابع مسیر مستقیمی به سوی فقر است. از این جهت، عادات مفید صرفه‌جویی بخشی حیاتی از فرآیند موفقیت مالی است.

به نقل از ماهنامه معیشت؛ در ادامه با اشاره به سبک زندگی پنج نفر از مشهورترین افراد موفق جهان، عادات آنها را در کنترل هزینه‌ها بررسی نموده و دستور‌العمل‌های مفیدی را پیش روی شما قرار خواهیم داد.

سن : ۶۱ سال

او یکی از نخستین سرمایه‌گذاران خصوصی گوگل است و از همین طریق ثروتمند شده است. چریتون به‌طور معمول زمانی که برای غذا خوردن به یک رستوران می‌رود، نیمی از غذا را برای وعده بعدی نگاه می‌دارد، بی آنکه از این کار احساس شرمندگی کند.

در کنار این مسأله، او علی‌رغم ثروت بسیار خود، شخصاً موهایش را کوتاه می‌کند و خودرویی محصول سال ۱۹۸۶ را می‌راند. او درباره عادات صرفه‌جویی خود می‌گوید : «بسیاری از این روش‌ها را از والدینم آموخته‌ام».

همچنین بخوانید: رازهای پس انداز پول
  1. هیلاری سوانک

سن: ۳۷ سال

ثروت خالص: حدود ۴۰ میلیون دلار

سوانک مسیر موفقیت خود را از مدارج پایین آغاز کرده است. او در یک پارکینگ خودرو رشد کرده و در سال ۱۹۹۰، زمانی که تنها ۱۶ سال داشت، با مادرش به لس‌آنجلس مهاجرت کرد.

موفقیت هیلاری از زمانی آغاز شد که در فیلم پسر‌ها گریه نمی‌کنند، محصول سال ۱۹۹۰ ایفای نقش کرد و به هنرپیشه مشهوری تبدیل شد. اما با وجود موفقیت کاری و درآمد بالا، هیلاری سوانک قربانی درآمد و ثروت خود نشده است و همچنان عادات صرفه‌جویانه‌ای را که در زمان کودکی آموخته بود به‌کار می‌گیرد و سعی می‌کند خریدهای روزانه را به ارزان‌ترین صورت ممکن انجام دهد.

  1. بونی پیکنز

سن : ۸۴ سال

ثروت خالص: حدود ۱٫۴ میلیارد دلار

زندگی پیکنز در طول ۵۵ سال گذشته سرشار از موفقیت‌های شغلی بوده است.

او نخستین شرکت خود را به کسب‌وکار ۲ میلیارد دلاری تبدیل کرد و ثروت زیادی را از این مسیر کسب نمود. اما در عین حال، پیکنز به سبب سبک زندگی صرفه‌جویانه خود شهرت دارد. او لباس‌های رسمی خود را در بازه‌های چند ساله خریداری می‌کند و می‌کوشد با پرهیز از ولخرجی منابع مالی خود را حفظ نماید. این در حالی است که توانایی مالی او برای انواع گوناگونی از ولخرجی کافی است.

  1. میشل اوباما

سن: ۴۸ سال

ثروت خالص: دارایی کل خانواده اوباما چیزی بین ۲٫۶ تا ۸٫۳ میلیون دلار برآورد شده است

با وجود آنکه بانوی اول آمریکا امکانات مالی کافی برای ولخرجی را در اختیار دارد، اما شیوه خرید او بسیار صرفه‌جویانه است. میشل اوباما خریدهای خود را به‌صورت هدفمند و محدود انجام می‌دهد و سعی می‌کند از تخفیف‌های دوره‌ای فروشگاه‌ها برخوردار شود.

سن : ۸۱ سال

ثروت خالص: حدود ۴۴ میلیارد دلار

او مؤسس یکی از مشهورترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری جهان است و ثروت خود را در طول سالیان از طریق فعالیت‌های مالی به دست آورده است. با این حال، بافت که توانایی خرید مجلل‌ترین خانه‌های آمریکا را دارد، به مدت ۵۴ سال در خانه‌ای قدیمی به زندگی مشغول است و هرگز در دام زندگی پر خرج نیفتاده است.

همچنین بخوانید: سخنان ناب از وارن بافت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.