مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کوچه‌های روستای امامزاده بزم بوانات به نام کتاب مزین شد

زارعی دهیار روستای امامزاده بزم اظهار کرد: با هدف توسعه فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی و بر اساس مصوبات سال گذشته شورای اسلامی روستای امامزاده بزم معابر این روستا با عناوینی با موضوع کتاب نامگذاری شد.

وی ادامه داد: در اولین اقدام نام دو کوچه روستا به نام کتاب و کتابخانه تعیین شد.

زارعی تصریح کرد: به پیشنهاد جوانان روستا سایر کوچه‌های روستا نیز به نام مشاهیر ادبی و نویسندگان شهرستان بوانات نامگذاری شده است.

دهیار روستای امامزاده بزم با بیان اینکه روستای امامزاده بزم پارسال تا یکی قدمی کسب عنوان روستای دوستدار کتاب ایران پیش رفت، اما نتوانست به جمع ١٠ روستای برگزیده راه پیدا کند افزود: امسال این روستا فعالیت‌های خود را در حوزه ترویجی کتابخوانی توسعه داده و امیدواریم بتواند در چهارمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب ایران، برگزیده شود.

وی گفت: برنامه سه شنبه‌های مهربان با محوریت قصه خوانی برای بچه‌های تنها مدرسه روستا، اجرای برنامه «سیزده دانا» در روز طبیعت، غنی سازی کتابخانه در گردش «نگین فیروزه ای» حرم حضرت میر حمزه (ع)، همایش کتابخوانی «روستاییان فرزانه»، برپایی موکب «کتابخوانی» در مسیر پیاده روی سوگواران شهادت امام رضا (ع)، حضور در نمایشگاه کتاب شیراز، مسابقه تصویرگری و نقاشی کتاب، مسابقه کتابخوانی «خونه به خونه» و مسابقه کتابخوانی «ماهک و پرنده ها» از برنامه‌های کتابخوانی روستای امامزاده بزم است.

دهیار روستای امامزاده بزم همچنین امضای میثاق نامه ترویج کتابخوانی در روستای امامزاده بزم در سال ١٣٩٧، امضای تفاهم نامه واگذاری بخشی از قلعه تاریخی و ثبت ملیِ روستا برای ایجاد کتابخانه و ایجاد کتابخانه کودک را از دیگر برنامه‌های کتابخوانی روستا اعلام کرد.

از سوی استان فارس شهر‌ها و روستا‌هایی به عنوان دوستدار کتاب و برای کسب پایتختی کتاب ایران نامزد شده اند که از جمله می‌توان به شیراز، آباده و روستای امامزاده بزم بوانات اشاره کرد.

پیش از این روستای لایزنگان داراب در جشنواره سال دوم و روستا‌های خواجه جمالی نی‌ریز و فهلیان ممسنی در جشنواره سال سوم روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شده‌اند.

کوچه‌های روستای امامزاده بزم بوانات به نام کتاب مزین شد

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.