مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مطالعه کتاب

مطالعه کردن یک مهارت اساسی است که هر انسانی باید توانایی انجام این کار را داشته باشد. اما بیشتر ما وقتمان را صرف خواندن کتاب نمی کنیم.

همواره مطالعه ی بیشتر افراد به خواندن آخرین پست های توئیتر و فیس بوک محدود شده است،  بیشتر ما دفعه ی آخری را که کتاب خواندیم به خاطر نمی آوریم. خواندن روزانه کتاب فواید زیادی دارد که افراد با مطالعه نکردن از فواید بی نظیر آن بی بهره می مانند.

کتاب نقش بسیار موثر و مهمی در ارتقای فردی و اجتماعی افراد دارد وکتاب خوانی و مطالعه تفکر افراد را گسترش میدهد.

کتابها نه تنها درمان بلکه التیام بخش ندانسته ها و اکسیری است که بسیاری از ناممکن را ممکن میسازد.

کتاب خواندن و مطالعه از برجسته ترین کارهاست. اما اگر بتوانیم با توجه به سلیقه و استعداد خود کتابی انتخاب کنیم که در شکوفا کردن استعداد هایمان موثر باشد کاری کرده ایم کارستان!

یکی از تحقیقاتی که به تازگی در مورد مطالعه انجام شده است نشان میدهد که توانایی ذهن خوانی در افراد به وسیله مطالعه آثار ادبی افزایش می یابد، نتیجه این تحقیق در مجله ی science  منتشر شده که مشخص میکند مطالعه آثار ادبی مهارتی را در افراد پرورش میدهد که به عنوان( تئوری  ذهن ) نامگذاری میشود، این مهارت به عنوان توانایی خواندن احساسات و افکار دیگران معنی میشود.

در چند عصر گذشته جایگاه کتاب به اندازه ای بالا بوده که در سال ۱۹۹۷ روز ۲۳ آوریل را سازمان جهانی یونسکو  به عنوان روز جهانی ) کتاب و حق مولف) ثبت کرده است.

ایران نیز روز ۲۴ آبان را به نام ( روز کتاب و کتابخوانی) نامگذاری کرده است.

بیشترین سهم مطالعه جهان برای چه کشوری است؟

در جدید ترین بررسی های ثبت شده در سال ۲۰۱۸ کشورهایی مانند: هند، تایلند، چین، فیلیپین، مصر، چک، سوئد،  فرانسه، مجارستان و عربستان به دلیل ساعت مطالعه مردم کشورشان در لیست کتابخوان ترین کشورها هستند اما در کشور ایران وضعیت مطالعه بسیار بحرانی است.

در آمار منتشر شده بالاترین سهم مطالعه جهان برای کشور هند است، مردم هندوستان به صورت هفتگی به طور متوسط ۱۰ ساعت و ۴۲ دقیقه مطالعه دارند که این زمان فقط مختص کتاب های چاپی نیست و ممکن است برای مطالعه آنلاین یا کتاب های الکترونیکی نیز صرف شود.

باید به این نکته اشاره کرد که کشور هند با توجه به اینکه از سطح علمی و سواد پایین تری برخوردار است ولی سطح مطالعه بسیار بیشتری دارد و مردم هند با مطالعه بالا در حال ارتقا این آمار میباشند.

مزایای کتاب خواندن:

۱)مهارت ارتباطی بهبود می یابد.

۲) باعث ایجاد انگیزه میشود.

۳) مهارت نوشتن را بهبود می یابد.

۴) باعث ایجاد اعتماد به نفس بالا میشود.

۵) مهارت تفکر انتقادی را بهبود میبخشد.

۶) مطالعه کتاب مغز انسان را توسعه میدهد.

۷) موجب خواب راحت میشود.

۸) دایره ی لغات افراد گسترش می یابد.

۹) باعث افزایش آرامش و کاهش استرس میشود.

۱۰) مطالعه کتاب سلامت انسان را بهبود میبخشد.

بعد از خواندن کتاب چه اتفاقی برای شما می افتد؟

شما متوجه خواهید شد که چه چیزی در زندگی اهمیت دارد و چه چیزی بی ارزش است که حتی ارزش فکر کردن ندارد. شما یاد خواهید گرفت که بر چه مسائلی باید متمرکز شوید و چه مسائلی را باید کنار بگذارید. کتاب خوب ذهنیت شما را تغییر میدهد و باعث تزکیه نفس شما میشود میبینید که سالها تصورات اشتباهی در مورد موضوعات مختلف داشتید و همین مسئله باعث خودسازی شما می شود.

 آنچه  نمی دانید؟

با توجه به آمار منتشر شده از هر ۱۰ نفر کانادایی ۹ نفر در طول سال یک کتاب مطالعه میکنند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده در کشور انگلیس ۵۷ درصد از مردم این کشور عضو کتابخانه هستند.

در کشور استرالیا از ۸ کتاب که از کتابخانه های این کشور به امانت برده میشود ۷ کتاب از داستان هری پاتر است.

۳۰ درصد از کتاب خوان های مردم نیوزیلند شعر مطالعه میکنند.

در کشور فرانسه زنان بیشتر از مردان مطالعه میکنند.

در کشور های آفریقایی مطالعه کردن را به وسیله موبایل ترجیح میدهند.

در کشور فرانسه هر روزه ۳۵۰ هزار جلد کتاب به فروش میرسد.

با توجه آمار های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ مشخص شده که کشور های اروپایی و غربی همانند گذشته به مطالعه علاقمند نیستند و در هفته برای مطالعه کمتر از ۶ ساعت وقت صرف میکنند.

سرانه مطالعه در کشور های توسعه یافته بیشتر از کشور های جهان سوم است.

 

برای خرید کتاب می توانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی www.telketab.com    مراجعه نمایید وکتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.