مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاضی عسکر؛ مسؤولیت را به افراد شایسته‌تر و دارای اهلیت بسپارید

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با تاکید بر اینکه افراد ریاست طلب را راهی مجلس نکنیم، گفت: افراد متخصص در همه زمینه‌ها و مورد نیاز کشور را راهی مجلس کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌ خعسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان ری با اشاره به شرایط حساس کنونی همچنین افزایش مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: ایفای نقش مدیران در چنین وضعیتی بسیار حائز اهمیت است که باید با تمام وجود برای رفع محرومیت‌ها، کاستی‌ها و احترام به مردم تلاش کنیم.

وی به بیانات رهبری درباره این موضوع در دیدار اخیرش با ایشان اشاره کرد و گفت: ارتباط بیشتر با مردم به ویژه نسل جوان از مهم‌ترین وظایف امروز ما مسؤولان به شمار می‌رود و هرچه بیشتر در خدمت مردم باشیم اثرگذارتر خواهیم بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) توصیه خدمت به مردم را از محورهای اصلی سخنان امام(ره) و رهبری برشمرد و ادامه داد: طبق بیان صریح قرآن کریم و روایات ائمه اطهار فردای قیامت هم قطعا درباره رفتار، کردار و اعمال خود باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر به شرحی از بیانات حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه درباره حکومت‌داری پرداخت و اضافه کرد: حضرت علی(ع) برای معطل کردن یکی از شیعیان با کسی که جانش را به خاطر امام به خطر انداخته بود چنان برخوردی کرد که باید برای ما عبرت‌آموز باشد. 

وی با توصیه به مراقبت، تلنگری به قضیه چای زد و افزود: قطعا با کسانی که در این پرونده سوء استفاده کردند باید قاطع برخورد شود اما درحالی که موضوع فلسطین و غزه امروز باید مسئله اول کشور ما باشد برخی با عناد وارد معرکه چای می‌شوند و جلوتر از دستگاه قضایی به آبروریزی و متهم کردن می‌پردازند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه خدشه کردن اعتماد مردم به نظام، انقلاب و مایوس کردن به آینده گناه نابخشودنی است، عنوان کرد: با تمام وجود همه ما وظیفه داریم از انقلاب و نظام اسلامی حمایت کنیم چرا که با سیلی که دشمنان از ما خوردند به دنبال تسلط و آسیب زدن به کشور هستند همچنین همواره برای تقویت اقتدار نظام تلاش کنیم که یکی از جلوه‌های آن حاکمیت مردم و آرای عمومی است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه همه ما در مقابل انتخابات مسؤولیت شرعی داریم، ابراز کرد: این امانت الهی و مهم مسؤولیت را به افراد شایسته‌تر و دارای اهلیت بسپارید تا بتوانند مردم را مدیریت و جامعه را اداره کنند لذا انتخاب خوب و بد ما نتیجه‌اش را می‌بینیم و در قبال آن باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به حدیث مهمی بیام کرد: طبق این روایت اگر فردی را برای کاری انتخاب کنیم و بدانیم شایسته‌تر از آن وجود دارد و انتخاب نکنیم به خدا، پیغمبر و مؤمنین خیانت کرده‌ایم.

وی ملاک شایستگی را بیان قرآن عنوان کرد و یادآور شد: افراد متخصص در همه زمینه‌ها و مورد نیاز کشور را راهی مجلس کنیم.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با تاکید بر اینکه افراد ریاست‌طلب را راهی مجلس نکنیم، خاطرنشان کرد: طبق روایات چیزی برای ایمان انسان ضررش بالاتر از ریاست‌طلبی نیست چرا که سرچشمه هر بدی، پلیدی و زشتی‌ها است.

پایان پیام/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه