مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی غبار روبی شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،

مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عرفاتی معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس ، جمعی از علما و فضلا، خانواده معزز شهدا و خدام آستان مقدس در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.

در این‌ آیین‌ روحانی که‌ تلاوت‌ آیات‌ قرآن‌ کریم‌ و مدیحه سرایی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زینت بخش آن بود، ضریح مطهر حضرت‌ سیدالکریم (ع‌) با گلاب‌ ناب‌ غبار روبی شد.

عبدالعظیم حسنی

عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

گفته شده تاریخ تولد و وفات عبدالعظیم در منابع قدیم ذکر نشده است؛ اما در منابع متأخر تولد وی در ۴ ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق و وفاتش در ۱۵ شوال سال ۲۵۲ قمری نقل شده است.

شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه