مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آیین گرامی‌داشت هفته سلامت در شهرری برگزار شد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش هدف وزارت آموزش و پرورش را استقرار یک نظام آموزشی سلامت محور دانست و گفت: اگر دو نهاد آموزش و سلامت کشور همکاری داشته باشند می‌توان به مردمی‌سازی سلامت دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، آیین گرامی‌داشت هفته سلامت صبح امروز، یک‌شنبه (دوم اردیبهشت ۱۴٠۳) در دبستان امام هادی (ع) شهر ری با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسعود بهرامی، مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با عرض خیر مقدم بیان کرد: ترکیب سلامت و ورزش یک ترکیب برنده و پایه‌گذار فرهنگی ویژه خواهد بود.
ما در آموزش و پرورش تنها یک سند بالا دستی داریم و آن اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

در ادامه این مراسم صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در برابر جامعه خویش است، گفت: سلامت زیر بنای دو رکن دیگر امنیت و آموزش است در حالی که این آموزش است که سلامت و امنیت را در هر جامعه‌ای تضمین می‌کند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر جایگاه سلامت در جامعه تصریح کرد: در نظام ارزشی و حکمرانی جایگاه سلامت از مرتبه بالایی برخوردار است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خانواده در راستای مردمی‌سازی سلامت نقش غیرقابل انکاری دارد گفت: اگر دو نهاد آموزش و سلامت کشور همکاری داشته باشند می‌توان به شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت دست یافت.

ستاری‌فرد با بیان اینکه پایش سلامت دانش‌آموزان با همکاری وزارت بهداشت به زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: دولت سیزدهم پس شانزده سال تربیت مراقبین بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی را محقق کرد و امروز در ۱۶ دانشگاه بهداشتی مراقبین بهداشت، تربیت و جذب آموزش و پرورش می‌شود و هم اکنون ۴ هزار و ۱۷۰ نفر مربی بهداشت در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره به تغییر سبک زندگی پس از پاندمی کرونا، تاکید کرد: شیوع کرونا اهمیت و نقش خانواده را در سلامت جامعه هویدا کرد.

وی در خاتمه اظهار کرد: در نظام سیاست‌گذاری آموزش و پرورش سلامت زیستی و بدنی از مهمترین ساحت‌های تربیتی پیشران است. آموزش و پرورش برنامه نظام سلامت محور را در مدارس استقرار به اجرا درآورد تا بتواند سلامت را از دوران کودکی در جامعه نهادینه کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه