مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مدیر آسایشگاه کهریزک: مجلس زمینه همکاری دستگاه‌ها با خیران را فراهم کند

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به برخی قوانین سختگیرانه که مانع از اجرای اقدامات خیران می‌شود، گفت: از پارلمان شهری و پارلمان مجلس درخواست داریم استثنائاتی در قانون در نظر بگیرند تا زمینه همکاری دستگاه‌ها با آسایشگاه و خیران فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ظهر امروز همزمان با آخرین ساعات سال 1401، با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک، از این مرکز نگهداری سالمندان و معلولان بازدید و از مددجویان عیادت و با آنها گفت‌وگو کرد. در ادامه نیز در نشستی با حضور مدیر آسایشگاه، مسائل و مشکلات این مرکز مطرح و درخصوص رفع آنها تبادل نظر شد.

حسین نحوی‌نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در این نشست با اشاره به حضور دائم 1750 مددجو در این مرکز اظهار کرد: طبق برآورد سازمان بهزیستی، هزینه تمام‌شده برای نگهداری هر معلول ماهانه 8 میلیون تومان است در حالی که 3 میلیون تومان برای هر معلول در نظر گرفته شده است و برای برخی از معلولان پرداخت می‌شود.

وی گفت: سازمان‌های بهزیستی و برنامه‌وبودجه در خصوص پرداخت یارانه معلولان 8 ماه عقب هستند که مبلغ این معوقه برای آسایشگاه کهریزک بالغ بر 10 میلیارد تومان است که اگر پرداخت می‌شد، در روزهای پایان سال بسیاری از مشکلات معلولان برطرف می‌شد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه گاهی اوقات مانع تراشی دستگاه‌های دولتی مانع از اقدامات خیران می‌شود، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده یک فرد خیر قصد دارد برای احداث درمانگاه مجهز و آشپزخانه صنعتی و نوسازی بخش‌های فرسوده در آسایشگاه مبلغ 200 میلیارد تومان هزینه کند اما به دلیل صدور مجوزها و فرایندهای سختگیرانه توسط شهرداری و نهادهای نظارتی، انجام این کار متوقف شده است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه تامین اجتماعی نیز بسیار سخت و چکشی عمل می‌کند، ادامه داد: دکتر حکیم‌زاده مؤسس آسایشگاه 50 سال پیش، 3 حلقه چاه در این مرکز حفر کرده است که اکنون شرکت آب و فاضلاب 2 میلیارد تومان حق‌آبه از ما طلب می‌کند و توجه نمی‌کنند خدمتی را که دولت باید ارائه می‌داد، خیران با سختی انجام داده‌اند و قصدشان کمک به مددجویان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آسایشگاه کهریزک کمک‌های مردمی را دارد اما سایر مراکز نگهداری دچار مشکل می‌شوند به عنوان مثال سرای احسان که در همین نزدیکی قرار دارد و حدود هزار بیمار روانی مزمن در این مرکز نگهداری می‌شوند، دچار مشکلاتی هستند که در نهایت، این مشکلات و آسیب‌ها به جامعه می‌رسد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به دیگر مشکلات این مرکز ازجمله جمع آوری پسماند و طرح ترافیک خودروهای آسایشگاه، گفت: برخی قوانین مانع از این می‌شود که دستگاه‌ها با ما همکاری کنند و شهرداری و سایر ارگان‌ها به دلیل قوانین موجود دستشان باز نیست، لذا از پارلمان شهری و پارلمان مجلس درخواست داریم استثنائاتی در نظر بگیرند و مشکلات ما را به دولت برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه این نشست، علت بالندگی و سرزندگی آسایشگاه کهریزک را مشارکت‌های مردمی و غیردولتی بودن دانست و اظهار کرد: توفیقی حاصل شد تا در روز پایانی سال، بار دیگر با حضور در این مرکز پر از صفا و صمیمیت با انسان‌های شریف و سالمندان عزیز دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بازدید از این مراکز، کارگاه آموزشی، تربیتی، اخلاقی و معرفتی است، گفت: طی ماه‌های گذشته و در بازدید از بیمارستان روانپزشکی رازی در امین آباد، طی مداخلاتی که درخصوص 20 هکتار جنگل کاری محوطه انجام دادیم، بحث ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفت.

شربیانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران در شهرری، تاکید کرد: روزانه 7 هزار تن زباله پایتخت در بخش کهریزک دفع می‌شود لذا در قبال این کار، جمع‌آوری پسماند آسایشگاه کهریزک به صورت رایگان کار سختی نیست و باید زباله‌های این مرکز رایگان حمل شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: درخصوص طرح ترافیک برای خودروهای آسایشگاه و همچنین موضوع پسماند، تا پایان فروردین ماه 1402 جلسه‌ای با مسؤولان سازمان‌های مربوطه در شهرداری تهران برگزار و مشکلات مطرح شده را پیگیری می‌کنم تا بخشی از مشکلات شهری حل شود.

شربیانی در پایان ضمن اعلام حمایت مجموعه مدیریت شهری تهران از آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: کلیات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران بسته شده اما برای متمم آن می توان آسایشگاه کهریزک را در نظر گرفت.

آسایشگاه خیریه کهریزک با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.

این آسایشگاه هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت، ۱۸۰ هزار مترمربع بنا و ظرفیت بستری یکهزار و ۷۵۰ نفر مددجو با واحدهای مختلفی مانند کارگاه، فیزیوتراپی، ساختمان بیماران ام اس، کتابخانه و سالن ورزشی مشغول خدمت رسانی است.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه