مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امام جمعه شهرری : موضوع فلسطین دفاع از مظلوم است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه مردم فلسطین ۲ تجربه تلخ و شیرین را در طول سال های پیش داشتند، گفت: سیاست سازش در برابر استکبار تجربه تلخی برای فلسطینیان رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: ۲ تجربه تلخ و شیرین فلسطینیان در این سال های سخت کسب کردند؛ تجربه تلخ سازشی که با رهبرانی مثل یاسر عرفات داشتند و جز رنج و مرگ نصیبشان نشد و تجربه شیرین آنان جبهه مقاومت است.

خطیب جمعه شهرری تاکید کرد: موضوع فلسطین، دفاع از مظلوم است و اگر در تاریخ یک صفحه ناپاک وجود داشته باشد آن این است که مردم را از خانه و کاشانه بیرون و آواره کردند.

وی افزود: در ابتدا یهودیان به فلسطین آمدند و گفتند ما را از سرزمینمان بیرون کردند؛ رافت اسلامی فلسطینیان باعث شد به آنان پناه بدهند و امروز بیش از ۱۳ میلیون فلسطینی در دنیا آواره اند.

شاهچراغی با اشاره به دفاع همه جانبه امام خمینی (ع) از مظلومان خاطرنشان کرد: امام راحل از آغاز نهضت مبارزه با شاه، دفاع از مردم فلسطین را سرلوحه کار خود قرار دادند.

خطیب جمعه شهرری ادامه داد: پس از انقلاب هم جزو شعار اصلی امام موضوع فلسطین بود؛ خبرنگار فرانسوی از امام پرسید که چرا از فلسطین حمایت می کنید و امام فرمودند که طبق قانون اسلام ما در کنار مظلومان هستیم.

وی افزود:  از روزی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد در فلسطین نفوذ کرد و امروز شعار فلسطین شعار اسلام و قرآن است.

شاهچراغی گفت: در دوره سازش، یاسر عرفات دست گدایی به سمت عربستان سعودی و شوروی سابق برای گرفتن اسلحه دراز و از سوی دیگر فکر می کرد سازمان های بین المللی کاری برای آنان خواهند کرد اما امروز جبهه مقاومت در جنگ هایی مثل جنگ ۳۳ روزه مقاومت کردند.

وی افزود: فلسطین امروز به موشک های نقطه زن مجهز است و گنبد آهنین اسرائیل هم نمی تواند کاری انجام دهد.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: روحیه شهادت هرجای عالم جواب داده و امروز این روحیه روزگار اسرائیل را سیاه کرده است؛ مقام معظم رهبری گفتند که اسرائیل ۲۵ آینده را نخواهد دید و امروز ما زمینه های این پیروزی را می بینیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با فرارسیدن هفته معلم و هفته کارگر از دولت مردمی درخواست کرد که به معیشت و حق و حقوق این زحمت کشان توجه بیشتری شود.

شاهچراغی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب  بارها امنیت شغلی کارگران را متذکر شده اند که باید به این موضوع توجه کرد و از سوی دیگر مطالبات و اعتراضات معلمان و کارگران نباید جوری مطرح شود که دشمن از آن استفاده کند.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: اعتراض حق معلمان است و معلمان نباید جز تربیت و آموزش دانش آموزان دغدغه دیگری داشته باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه