مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دبیر ستاد حقوق بشر: قدس عامل وحدت ملت‌های مسلمان باشد

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه هنوز هم مهمترین مساله جهان اسلام قدس شریف است، اعلام کرد: این موضوع می‌تواند عامل وحدت بین ملت‌های مسلمان و کابوس همیشگی اسرائیل باشد.

کاظم غریب آبادی روز جمعه در اجتماع راهپیمایان روز قدس شهرری در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در عرصه جهانی هیچ ملتی مثل فلسطین نیست که حدود یک قرن مورد ظلم قرار گرفته باشد و البته از دهه ۴۰ امام خمینی (ره) با آینده پژوهی خود حمایت از فلسطین را به عنوان مساله ای مهم مطرح کرد.

وی اظهار داشت: روز قدس امروز محدود به ایران نیست و شاهد همراهی مردم دیگر نقاط جهان از اروپا تا آفریقا با مردم فلسطین هستیم؛ رای منفی آفریقای جنوبی به عضویت اسرائیل در مجمع کشورهای آفریقایی، ایجاد دیواره انسانی در برابر بولدوزرهای اسرائیلی توسط ۱۰۰ دانشجوی آمریکایی و انگلیسی از جمله حمایت های مردم جهان از مردم فلسطین است.

به گفته غریب آبادی، کشته شدن یکی از خبرنگاران انگلیسی در فلسطین اشغالی که خود را سپر ۲ دانش آموز فلسطینی کرد که از ترس گلوله های اسرائیل جرات رفتن مدرسه نداشتند نیز، یکی از جمله حمایت های مردم جهان از فلسطینان در برابر رژیم صهیونیستی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های روز قدس ماندگاری آن بیش از چهار دهه و هدف اصلی و اساسی زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و قدس شریف است آن هم در شرایطی که برخی مسائلی را مثل عادی سازی روابط اسراییل با چند کشور را مطرح کرده تا افکار عمومی را منحرف کنند.

غریب آبادی اضافه کرد: امروز ما شاهد رشد نیروهای مقاومت هستیم و افزایش توان دفاعی و هجومی آنان هستیم؛ در یک برهه ای سنگ پرتاب می کردند اما هم اکنون موشک پرتاب می کنند.

وی وحدت بین تمام فلسطینی ها در کنار حمایت جهانی را عامل شکست اسرائیل عنوان برشمرد و افزود: جمعیت ۱۴ میلیونی داخل و خارج از فلسطین در این راه بسیار مهم است و ایجاد وحدت درونی و بیرونی بنابر صحبت های رهبری انقلاب، بزرگترین صدا بر علیه اسرائیل خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فلسطینیان سه محور اصلی دشمنی به نام های آمریکا، انگلیس و اسرائیل دارند؛ البته پایه گذاری این وضعیت نابسامان فلسطینیان توسط انگلیس بود و مذاکرات با این سه محور نباید محور سیاست ها قرار بگیرند.

وی افزود: تجربه نشان داده هر کدام از گروه های فلسطینی که خواسته از طریق مذاکره، مشکل خود را حل کند شکست خورده است چراکه مذاکره راه حل آزادی فلسطین نیست، بلکه راه حل مقاومت است.

غریب آبادی با اشاره به جبهه مقاومت تصریح کرد:  اگر از محورهای مقاومت امروز صحبت می کنیم این مدیون مقاومت مردم فلسطین در جنگ های مختلف از جمله جنگ ۳۳ روزه و امثال آن است.

این مسئول ادامه داد: اقداماتی که برخی در عادی سازی روابط اسرائیل انجام می دهند نیز هیچ بهره ای برای دولت های سازش کار ندارد چرا که رژیم صهیونیستی دشمن تمام کشورهای مسلمان و عربی و در واقع همان غده سرطانی است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اسرائیل از عادی سازی با کشورهای عربی منطقه دنبال این هست که خود از انزوا خارج و فرهنگ صهیونیسم را در کشورهای دیگر تبلیغ کند.

وی با هشدار به کشورهای سازشکار با اسرائیل تاکید کرد: طبق تعالیم صهیونیسم، اسرائیل نمی توانند به کشورهای عربی و مسلمان سود برساند چون این ملت ها دشمن تعریف شده اند؛   بدانید که آنان خلاف اصول خود، عمل نمی کنند.

غریب آبادی اظهار داشت: فلسطین اشغالی امروز بزرگترین نمایشگاه نقض حقوق بشر و جرایم علیه یک ملت است؛ اسرائیل نه تنها به اشغال زمین های فلسطینی پرداخت بلکه سیاست خود را افزایش تعداد جمعیت اسراییلی نسبت به فلسطینی قرار داد.

وی ادامه داد: اسرائیل با شهرک سازی و اجازه ندادن به بازگشت آوارگان فلسطینی، سیاست برتری جمعیت در برابر فلسطینی ها را پیاده کرده است و در ابتدای ایجاد رژیم صهیونیستی ۱۰ درصد زمین های فلسطینی ها را اشغال کرده بود و امروز بیش از ۹۰ درصد زمین ها را غصب کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر به جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها اشاره کرد و گفت: امروز مردم فلسطین در آن ۱۰ درصد زمین ها به خدمات بهداشتی و آموزشی کافی دسترسی ندارند و کمترین امکانات را دارند؛  بازداشت گسترده و شکنجه فلسطینیان که حتی به زن و بچه هم رحم نمی کنند و میلیون ها نفر آواره کرده اند؛ این یک نسل کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطینی است.

این مسئول با انتقاد از مجامع بین المللی که اقدام موثری در برابر جنایات اسرائیل انجام نداده اند، گفت: جامعه بین المللی اقدام موثری انجام نداده که خود به منظور حمایت از جنایت است؛ قطعنامه های مختلفی تاکنون علیه اسرائیل صادر شده که البته همان قطعنامه های ضعیف هم اجرا نشده که این موضوع باعث گستاخ شدن اسرائیل شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه افزود: آمریکا و برخی کشورها علاده بر حمایت گسترده از اسرائیل، منابع مالی در اختیار این رژیم قرار می دهد اما سیاست ایران دفاع از فلسطینی ها است.

غریب آبادی گفت: طرح همه پرسی از فلسطینیان که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد همواره با مخالفت اسرائیلی ها مواجه شده چرا که می دانند از طریق دموکراسی که داعیه آن را دارند، حذف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نباید از مردم مظلوم بحرین و یمن هم در کنار فلسطینیان غافل شویم؛ شرایط یمن بسیار اسفناک است.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه