مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کهریزک راه‌اندازی شود

مدیر آبفای بخش کهریزک از جمع‌آوری فاضلاب شهرک پیام بخش کهریزک خبر داد و گفت: با توجه‌ به تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه کهریزک، فاز دوم این مجموعه باید راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛مسلم سلطانیان مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک ، درباره جمع‌آوری فاضلاب شهرک پیام کهریزک، اظهار کرد: فاضلاب ۷۵۰۰ نفر در این شهرک تحت پوشش جمع‌آوری قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: شهرک پیام در سال‌های گذشته با مشکل جمع‌آوری فاضلاب شهری مواجه بوده و حتی به‌خاطر نوع بافت و خاک آنجا، پس‌زدگی فاضلاب‌های خانگی در منازل زندگی را برای اهالی شهرک دچار مشقت کرده بود.

مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک با اشاره به تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه کهریزک، بیان داشت: پس از گذشت پنج سال، برای جمع‌آوری فاضلاب شهرک ۱۳۵۰ متر لوله‌کشی در دستور کار قرار گرفته و اکنون این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سلطانیان در ادامه افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب کهریزک گنجایش اضافه‌کردن حتی یک‌رشته انشعاب هم نداشته و کاملاً پر شده و با ظرفیت اسمی ۱۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به طور کامل، ۷۰ درصد جمعیت ۶۵ هزار نفری کهریزک را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به رشد جمعیت و عدم موقعیت مناسب جغرافیایی کهریزک نسبت به تصفیه‌خانه جنوب تهران، تأکید کرد: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کهریزک باید اجرایی شود که برای اجرای خطوط و ساخت تصفیه‌خانه اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک درباره مزایای راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه، مطرح کرد: علاوه بر تحت پوشش قرارگیری ۳۰ درصد جمعیت باقیمانده کهریزک، باقرشهر نیز که هیچ‌گونه سامانه جمع‌آوری فاضلاب ندارد را می‌توان به این شبکه متصل کرد.

سلطانیان با اشاره به چالش‌های سیستم جمع‌آوری فاضلاب، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما انشعابات غیرمجازی است که مشترکان به شبکه وصل کرده‌اند، همچنین با توجه‌ به عبور شبکه جمع‌آوری از زیر رودخانه کن، آب به داخل شبکه نشت پیدا می‌کند.

وی درباره راهکارها و اقدامات مورد نیاز برای رفع این مشکلات، خاطرنشان کرد: تا پایان سال شبکه زیر رودخانه کن اصلاح شده و ظرفیت تصفیه‌خانه فعلی به ۲۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز ارتقاء خواهد یافت، همچنین پیگیری‌های لازم برای ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه کهریزک در دستور کار است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه