مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اجتماع عزاداران آل الله در قبله‌ی تهران

آیین اجتماع عزاداران فاطمی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ آیین اجتماع عزاداران فاطمی همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور پرشور مردم مومن و ولایی قبله‌ی تهران و مسؤولان شهرستان ری برگزار شد.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این مراسم عزاداری و سوگواری کرده و در مظلومیت دخت گرامی نبی اسلام(ص) به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند همچنین نماز جماعت ظهر و عصر به اقامت حجت الاسلام قاضی عسکر اقامه شد. 
 


در این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی و حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر سخنرانی کردند. احمد زین العابدین فرد حدیث شریف کساء را قرائت کرد و سیدعلی حسینی نژاد و محمدرضا میرزاخانی به مرثیه سرایی پرداختند.

  قاضی‌عسکر: وضعیت دادگاه‌ها زیبنده جامعه ما نیست

حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این مراسم با اشاره به چند درس مهم از زندگی این بانوی نمونه دو عالم اظهار کرد: عمل به سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) که الگوهای ما در زندگی هستند می‌تواند تمام مشکلات جامعه ما را حل کند.

وی با اشاره به عمر کوتاه حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) در این مدت به ظاهر کم درس‌های بسیار بزرگی را به ما آموخته است.
 


تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) باور و ایمان قلبی، عبادت پروردگار، زهد و ساده‌زیستی، خانه‌داری، تربیت و همسرداری، ایثار و گذشت و اخلاق را از جمله ویژگی‌های حضرت صدیقه(س) عنوان کرد و به تشریح آنها پرداخت و راه سعادت را پیروی از این سیرت‌ها و روش‌های ناب اسلامی عنوان کرد.

قاضی‌عسکر با انتقاد از وضعیت دادگاه‌ها اضافه کرد: وضعیت زندگی‌ها، تجمل‌گرایی، آمار طلاق، خشونت، بی‌اخلاقی و مشکلات تربیتی ازجمله مواردی است که زیبنده جامعه ما نیست و با عمل به روش و منش زهرای اطهر(س) زندگی‌ها شیرین می‌شود.


 


وی در پایان عنوان کرد: شهدایی که امروز پیکر تعدادی از آنها در شهرهای مختلف کشور تشییع شدند این سیره‌ها را به خوبی درک و عمل کردند و در نهایت هم عاقبت بخیر شدند و ما همواره مدیون این عزیزان هستیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه