مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بسیج امکانات برای تولید ژل ضدعفونی کننده

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری صورت گرفت؛

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از توانایی ساخت محلول و ژل ضدعفونی‌کننده توسط محققان این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،رامین محمدعلی طهرانی وجود تجهیزات و دانش فنی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد  یادگار امام‌خمینی‌(ره) شهرری را یادآور شد و بر لزوم سهیم شدن دانشگاه در عزم ملی شکست کرونا ویروس تأکید کرد.

وی یادآور شد: «با توجه به عزم ملی در شکست ویروس کرونا و توانمندی و دانش فنی موجود در این واحد دانشگاهی، پس از انجام مطالعات و تولید آزمایشگاهی محلول و ژل ضدعفونی‌کننده، جلسه‌ای برای امکان‌سنجی تولید انبوه این محصول در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با همکاری مرکز تحقیقات اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و داروئی و گروه شیمی این واحد دانشگاهی برگزار شد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی  واحد یادگار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد که با توجه به شرایط خطیر ایجاد شده در کشور با همکاری آحاد ملت ایران و سوق دادن تحقیقات دانشگاهیان به سمت نیاز جامعه این مشکل در آینده‌ای نزدیک برطرف و شعار کرونا را شکست خواهیم داد، محقق خواهد شد.

بسیج عمومی محققان برای ساخت محلول و ژل ضد‌عفونی کننده

رئیس مرکز تحقیقات اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و داروئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر‌‌ری نیز در این جلسه ظرفیت‌های موجود اعم از وجود اعضای هیئت علمی توانمند و دانش فنی در زمینه تهیه و تولید انواع گیاهان داروئی و عصاره گیاهان داروئی ضدعفونی کننده را در این واحد دانشگاهی یادآور شد.

رضا منعم گفت: «با توجه به شرایط کنونی کشور لازم است  همه امکانات دانشگاه برای تولید انبوه ژل و محلول ضدعفونی کننده  که توسط پژوهشگران و محققان این دانشگاه تولید شده  بسیج شوند.»

پیرو برگزاری این جلسه و به منظور عملیاتی کردن مصوبات،  مکاتبات و رایزنی‌هایی با سازمان‌های ذی‌ربط و با همکاری بسیج دانشگاه آزاد اسلامی  استان تهران  برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صورت گرفت تا هرچه سریع‌تر تولید انبوه و عرضه این محصولات به‌ویژه در مناطق مورد نیاز و محروم آغاز شود.

منبع خبرگزاری آنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه