مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تهران 10 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد

«شکراله حسن بیگی» امروز دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران «حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در شهر ری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از مجموع واجدین شرایط در استان تهران، تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

وی یادآور شد: در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

حسن بیگی با بیان اینکه استانداری تهران برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای پیش بینی کرده است، افزود: ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای تدارک دیده شده است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

انصراف ۱۵۹ نامزد مجلس یازدهم در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران همچنین از انصراف ۱۵۹ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امروز (دوشنبه) از رقابت‌های انتخاباتی در شش حوزه انتخابیه استان تهران خبر داد.

وی گفت: هم اکنون یکهزار و ۴۴۸ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: ۵۸ نامزد از سایر استان های کشور متقاضی ورود به عرصه انتخابات استان تهران بودند که با چهار نفر آنان موافقت شد و همچنین ۱۵۸ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه استان تهران نیز متقاضی ورود به کاراز انتخابات سایر استان بودند که استانداری تهران با انتقال این افراد موافقت کرده است.

این مسئول با بیان اینکه به طور میانگین در کل کشور ۲۵ نامزد برای تصاحب هر یکی از کرسی های مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: این آمار در استان تهران برای هر کرسی ۴۵ نفر می باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: حوزه انتخابیه استان تهران دارای ۶ حوزه اصلی و ۱۰ حوزه فرعی است که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ نامزد، سایر شهرستان ها پنج نماینده و چهار نامزد نیز از اقلیت‌های دینی وارد مجلس خواهند شد.

وی یادآور شد: هم اکنون در حوزه انتخابیه پاکدشت ۱۱ نامزد، رباط کریم و بهارستان ۳۸ نامزد، دماوند و فیروزکوه ۱۷ نامزد، شهریار و قدس و ملارد ۳۰ نامزد و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۲۷ نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

حسن بیگی در خصوص تخلفات تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در این دوره تاکنون تبلیغات محیطی خیلی رونق نداشته است و به همین دلیل آمار تخلفات نیز مانند دوره های گذشته زیاد نبوده است.

وی افزود: تخلفات نوعا به نصب بنر در میادین و خیابان های اصلی شهر محدود شده است.

بیست و پنجمین جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران «حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» امروز دوشنبه با حضور فرمانداران و اعضای هیات های اجرای استان تهران در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.