مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

از مجموعه شعر «قهوه را نیم خورده باقی گذاشت» در شهرری رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: سهم شعر در پاسداری و نگاهبانى از زبان پارسى در آسمان ادب و عرفان این سرزمین بسیار زیاد و چشمگیر بوده است. شعر، یار دیرین و دلبر شیرین مردم این مرز و بوم است و طى قرون و اعصار با روح و جان ما درآمیخته است.

وی افزود: استاد رضا عبداللهی با پرورش شاگردان زیادی در حوزه ادبیات و سرایش اشعار زیبایی که برخی از آنان در قالب سرود ماندگار شده است، سهم مهمی در ادبیات این مرز و بوم دارد.

رضا عبداللهی، شاعر، ترانه‌سرا و محقق ادبی نیز در این مراسم در خصوص مجموعه شعر تازه خود گفت: شعرهای این مجموعه مربوط به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ است و این مجموعه از ۲۹ غزل و ۱۸ دوبیتی تشکیل شده است که اکثر شعرها فضای عاطفی دارند.

وی افزود: در این مجموعه برای بیان دغدغه‌های عاطفی از نماد‌های طبیعت مثل صبح، آسمان، باران، برف، کوچه، خیابان، رعد برق، آتش، ابر و … بسیار استفاده شده است.

در ادامه کامران شرفشاهی و کاظم جیرودی از شاعران و محققان ادبی به بیان ویژگی های اشعار رضا عبداللهی پرداختند.

گفتنی است، از این شاعر علاوه بر مجموعه شعرهای متفاوت، پنج تصحیح و مقابله و مقدمه دیوان «والی اصفهانی»، «میرزا ابوالحسن فراهانی»، «شفیعی شیرازی»، «صبوری تبریزی» و «حسرت همدانی» منتشر شده است. «پژوهشی پیرامون زحاف رایج در شعر فارسی» نیز از دیگر آثار اوست. از این شاعر و ترانه‌سرا بیش از ۳۰۰ ترانه اجرا شده است که مطرح‌ترین آن ترانه «یاد تو در دل من طوفان به پا می‌کنه» است که در دهه ۷۰ با صدای بیژن خاوری منتشر شد.

آیین رونمایی از مجموعه شعر «قهوه را نیم خورده باقی گذاشت» به همت انجمن ادبی ارگ ری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اجرای مهدی میرآقایی، ۱۲ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی شیخ ابوالفتوح رازی شهرری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه