مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

متلاشی شدن باند 4 نفره سارقان خودرو در شهرری

باند حرفه ای سارقان خودرو در شهرری با سرقت خودروها و انتقال آنها به گاراژی در خاورشهر آنها را اوراق می کردند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز شنبه در این باره اظهار داشت: با وقوع چندین فقره سرقت مشابه خودرودر شهرری و عدم کشف خودروها بررسی موضوع بر عهده تیمی از ماموران زبده این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیق از محل جغرافیای جرم ها مشخص شد که سرقت ها توسط اعضای یک باند چهار نفره رخ داده است که با تطبیق چهره سارقان با آلبوم مجرمان حرفه ای به دست آمد، سرکرده این باند به تازگی از زندان مرخصی گرفته است و در مدت مرخصی به سرقت خودرو با همکاری سایر همدستانش می پردازد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: همین اطلاعات کافی بود تا ماموران در گام بعدی از تحقیقات خود مخفیگاه متهمان را که گاراژی در خاور شهر بود، شناسایی کنند و بلافاصله مراقبت های ویژه پلیسی از این مکان آغاز شد.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: با رصد و تحقیقات محلی به دست آمد که متهمان پس از انتقال خودروهای به سرقت رفته به این مکان با اوراق و خرد کردن خودروهای سرقتی، قطعات آنها را به عنوان قطعات دست دوم به فروش می رساند.

این مسئول تاکید کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی و شناسایی کلیه اعضای این باند چهار  نفره ماموران کلانتری خاور شهر راهی مخفگاه متهمان شدند و در یک عملیات موفق پلیسی موفق شدند ضمن دستگیری اعضای این باند ۴ نفره، ۴  دستگاه خودروی به سرقت رفته و ۵۰ قطعه و لوازم خودرو کشف کنند.

وی یادآور شد: متهمان به کلانتری خاور شهر انتقال و در پی جویی های انتظامی به سرقت انواع خودروهای سواری و اوراق کردن آنها اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه مالک این چهار دستگاه کشف شده شناسایی و خودروها تحویل آنها شد، خاطرنشان کرد: تا کنون متهمان به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند و کشف سایر جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

۸۰ فقره زورگیری در کارنامه سارقان 

فرمانده انتظامی شهرستای ری در خبر دیگری اعلام کرد: ۲ سارق زورگیر شناسایی و دستگیر شدند؛ متهمان به ۸۰ فقره زورگیری و مصدوم کردن مال باختگان اعتراف کردند.  

سرهنگ جلیلیان گفت: تعدادی از شهروندان به کلانتری های کیانشهر و دولت آباد مراجعه و اظهار داشتند، در حال تردد از معابر عمومی بودند که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت با مصدوم کردن آن ها تلفن همراه و اموال با ارزش شان را سرقت کرده اند.   

وی عنوان کرد: با تجمیع پرونده های مشابه مشخص شد، متهمان در ساعت های پایانی شب با تعقیب سوژه هایشان در نقاط خلوتی از آنها زورگیری کرده اند و در صورتی که با مقاومت مال باختگان مواجه می شدند با استفاده از سلاح سردی که همراهشان بود، آنان را مصدوم و اموال با ارزش شان را سرقت کرده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی مشخصات هر ۲ متهم شناسایی و در اختیار تمامی تیم های گشت انتظامی این فرماندهی قرار گرفت، ادامه داد: گشت زنی های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته گشت انتظامی کلانتری دولت آباد یکی از متهمان را هنگام پرسه زنی شناسایی کردند و در یک عملیات پلیسی موفق شدند وی را دستگیر و در بررسی های بیشتر از وی یک قبضه سلاح سرد کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با انتقال متهم به کلانتری دولت آباد ۱۰ مصدوم پرونده های زورگیری به کلانتری دولت آباد دعوت و متهم را شناسایی کردند و متهم که چاره ای جز به اعتراف نداشت به زورگیری توام با مجروح کردن مال باختگان با همکاری همدستش اعتراف کرد.

وی ادامه داد: با دستور قضائی متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و در پی جوئی های انتظامی به ۸۰ فقره زورگیری به همین شیوه اعتراف کرد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه متهم به فروش گوشی های سرقتی به مالخران خیابان مولوی اعتراف کرده است، خاطر نشان کرد: دستگیری متهم دوم پرونده و مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه