مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آیین روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان در بهشت زهرا برگزار شد

وزیر آموزش‌وپرورش در آیین روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان گفت: به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، دستیابی به قله‌های دانش و فناوری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ یوسف نوری روز شنبه در آیین روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان که در کنار مزار شهید فهمیده در بهشت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت انسانی والا که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در تعبیری بسیار بلند، این شهید۱۲ساله را رهبر خود خواندند، هستیم. شهیدی که با بصیرت دینی و معرفت الهی راه۱۰۰ساله را یک‌روزه پیمود.

وی افزود: شهید فهمیده به‌عنوان الگویی برای تمام دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بزرگان در جامعه ما تجلی دارد.

نوری اضافه کرد: در فضایی هستیم که دشمنان به دنبال توطئه‌های گوناگون برای خدشه واردکردن امنیت کشور هستند تا در شتاب حرکت علمی و فناوری مردمان متعهد، متدین، خلاق و باهمت وقفه و توقف ایجاد کنند؛ تا به قله‌های دانش و فناوری دسترسی پیدا نکنیم، اما به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا این حرکت ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه‌هایی که علم برای ما غریبه بود و در سخت‌ترین شرایط، دانش آموزان از مدارس شروع به تلاش کردند و خلاقیت‌ها شکل گرفت و در دانشگاه شاکله ایجاد شد وکشور ایران به حداقل۱۰کشور جهان در زمینه‌های بایو و نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، پهبادها و صنعت نفت تبدیل شد. این امر با همت مردم، دانش آموزان و دانشجویان و به برکت خون شهدا اتفاق افتاده است.

نوری با اشاره به جان‌فشانی ۵ هزار شهید معلم و۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، گفت: در آستانه سالروز شهادت شهید فهمیده پیمان می‌بندیم در این مسیر پیرو ولایت باشیم و در راه علم و دانش و شکوفایی فناوری‌های نوین قدم برداریم.

گفتنی است؛ در ادامه این آیین، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه