مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یزدی خواه : مراکز تفکیک زباله از حریم ری به آرادکوه منتقل می شود

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای کاهش مشکلات کشاورزان اظهار کرد: موضوع حق‌آبه کشاورزان شهرستان ری سالیان زیادی است که پیگیری شده و با وجود اینکه 40 سال است آب در ری تصفیه می‌شود، اما به پاکدشت و ورامین فرستاده می‌شود لذا پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شد و جلسات متعددی صورت گرفته و ثابت کردیم که 111 میلیون مترمکعب آب تصفیه شده باید به ری اختصاص یابد.
وی افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها قرار بر این بود که حق‌آبه ری از 12 تصفیه خانه محقق شود اما تقاضای تحقق این سهمیه از 3 تصفیه خانه فیروز بهرام، اسلامشهر و ری را ارائه کردیم و در زمینه جانمایی دریچه‌های برداشت نیز جلسات متعددی انجام شد.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: شهرک نوآوری کشاورزی در انبارهای متروکه چای در دستور کار قرار گرفت و ضمن حضور وزرای پیشین و فعلی کشاورزی زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه فراهم شد که در این زمینه نیز معاون علمی رئیس جمهور در منطقه حضور یافت و از ظرفیت موجود بازدید به عمل آورد.
یزدی خواه با اشاره به پیگیری پروژه‌های انتقال آب در شهرستان ری ابراز داشت: پروژه انتقال آب شرب به بخش فشافویه در حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نامه‌نگاری‌هایی با وزیر مربوطه و رئیس محترم جمهور انجام شده که نیاز به پیگیری بیشتر خواهد داشت.
وی با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری به مراکز تفکیک زباله تصریح کرد: صرفه اقتصادی موجب شده که در نزدیکی مجتمع تفکیک زباله آرادکوه شاهد استقرار مراکز تفکیک زباله غیرمجاز باشیم لذا در راستای برخورد با این معضل پیگیری‌ها و مذاکراتی با شهرداری تهران صورت گرفته و مقرر شده در مجتمع پردازش زباله آرادکوه محل‌هایی به مراکز تفکیک زباله اختصاص یابد تا مراکز غیرمجاز روستاهای اطراف به مرکز آرادکوه منتقل شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مسقف سازی کانال آب ری – ورامین گفت: با مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران جلساتی داشتیم و این اداره بیشتر به دنبال ایفای سهم مالی شهرستان است تا اجرای پروژه و طبق صحبت‌های صورت گرفته تا پایان تابستان آب کانال ری – ورامین خشک و از مسیر لوله با قطر 3 متر منتقل خواهد شد که این پروژه توسط بخش خصوصی در حال انجام است و موضوع اعتبارات مالی مطرح نیست اما معارضاتی دارد که هنوز حل نشده و افرادی باید رضایت دهند که کانال از زمین آنها عبور کند.
وی افزود: در زمینه مسقف سازی کانال از سوی ادارات و دستگاه‌ها نه عقب نشینی صورت گرفته و نه پشیمان شدند و موضوع کانال به جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد تحقق این مطالبه باشیم.
یزدی خواه در پایان با اشاره به موضوع بافت فرسوده حاجی‌آباد خاطرنشان کرد: محله حاجی‌آباد معضلی 60 ساله است که پیگیری مجوزهای طرح هادی و الحاق به بافت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حال انجام است و بخشی از اقدامات انتقال ساکنان آن انجام شده و برطرف سازی آن نیاز به زمان دارد.
انتهای پیام/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه