مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بخشدار خاوران: حل مشکل آبگرفتگی محور امام رضا (ع) نیازمد عزم ملی است

بخشدار خاوران با اشاره به اینکه حل مشکل سیلاب جاده امام رضا (ع) در محدوده شهرستان ری نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه است، گفت: ساماندهی و حل مشکل آبگرفتگی این محور نیازمند عزم ملی است.

اسماعیل شعبان زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در بالا دست محور امام رضا(ع) طی ۲۰ سال گذشته باعث شده سیلات از مسیر اصلی خود خارج و به پخش آب تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشکل اصلی محور امام رضا(ع) در زمان بارندگی پخش آب هایی است که از ارتفاعات به سمت این محور سرازیر می شود، افزود: متاسفانه کالوردهای(زیرگذر آب جاده ای) نیز به خاطر ساخت و سازهایی که در پایین دست جاده وجود دارد کارایی لازم را ندارند.

شعبان زاده اضافه کرد: لایروبی و تغییر مسیر پخش آب ها و سیلاب های ارتفاعات محور امام رضا(ع) هم اکنون آنگونه که باید کارایی ندارد و باید یک کار اساسی انجام شود که آن هم نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال بوجه است.

وی با بیان اینکه فقط طرح مطالعاتی ساماندهی سیلاب های جاده امام رضا(ع) در حدود پنج میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، ابراز کرد: ساماندهی سیلاب های جاده امام رضا(ع) نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری است.

شعبان زاده یادآور شد: هم اکنون تمام امکانات بخشداری، راهداری و شهرداری قیامدشت در زمان بارش باران برای جلوگیری از آبگرفتگی و یا بازکردن محل های آبگرفته محور امام رضا(ع) معطوف می شود ولی جلوگیری از سیلاب نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه